Total War: Warhammer 3

Robot
Total War: Warhammer 3

I den avslutande delen i Warhammer-trilogin tar Creative Assembly verkligen i från tårna - men blir det en Konungens återkomst eller ett otillfredställande antiklimax? FZ:s Joakim Bennet har som vanligt det (halv)definitiva svaret.

#recension, #total-war, #warhammer-3


Frilansare

Som vanligt svarar jag så gott jag kan på era frågor här i tråden! (Men läs gärna hela texten, ni kanske får svar redan där!)

Medlem

Ett köp var redan givet känns det som, skönt med recension några dagar innan släppet
Vad var det för co-op campaigns du hintade om i slutet av recensionen? Låter ju väldigt intressant

Frilansare
Skrivet av loerk:

Ett köp var redan givet känns det som, skönt med recension några dagar innan släppet
Vad var det för co-op campaigns du hintade om i slutet av recensionen? Låter ju väldigt intressant

Har tyvärr inte haft tid att testa dessa själv, men kolla in filmen från CA som jag länkar till, ger en del info! Men jag har ingen som helst åsikt om det ännu. Vill INTE ge något omdöme.

Medlem

Hur många factions finns det i 3an och 2an? Och hur många unika units i de båda spelen?

Kan någon också förklara hur co-op fungerar? Kan man köra 2 vs AI? och hur fungerar det med turns? Måste man vänta tills en spelare spelat sin runda? Man kan väl inte sitta å vänta på att alla andra (upp till 7 spelare) spelat sina rundor? :s

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Jag är så jäkla redo för torsdag! Kommer börja med Kislev och fortsätta med Ogre Kingdoms tror jag. Vilket smörgåsbord!

Tack för en toppentext Jocke! Snart möts vi på slagfältet.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Skribent
Skrivet av Ejziponken:

Hur många factions finns det i 3an och 2an? Och hur många unika units i de båda spelen?

Kan någon också förklara hur co-op fungerar? Kan man köra 2 vs AI? och hur fungerar det med turns? Måste man vänta tills en spelare spelat sin runda? Man kan väl inte sitta å vänta på att alla andra (upp till 7 spelare) spelat sina rundor? :s

I kort så köra alla sitt drag samtidigt och det går att köra co-op eller emot varandra. När någon hamnar i strid så blir de andra åskådare, men du kan ge kontroll av trupper till dina allierande och de som är fiender kan ta kontroll över motståndarlagets trupper.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Kan någon också förklara hur co-op fungerar? Kan man köra 2 vs AI? och hur fungerar det med turns? Måste man vänta tills en spelare spelat sin runda? Man kan väl inte sitta å vänta på att alla andra (upp till 7 spelare) spelat sina rundor? :s

Ja, man kan köra två mot AI. Man kan även nu i WH3 spela flera än två i kampanj i multiplayer, det är speciella kampanjer.
Turns kör man samtidigt, men det går även att ställa in att man kör var för sig i tur.

Dom förklarar mer i den här:

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Som vanligt svarar jag så gott jag kan på era frågor här i tråden! (Men läs gärna hela texten, ni kanske får svar redan där!)

Hinner inte läsa, fullt upp med barnen....Så chansar här :/

Hur upplevde du kampanjen, är det några mål på vägen, eller samma som tidigare? (syftar uppdrag som guidar dig emot slutet av att vinna spelet, eller är det all out war fare, destroy everything?)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Hur många factions finns det i 3an och 2an? Och hur många unika units i de båda spelen?

6 factions i 2an. 8 factions (fast 5 olika typer av chaos) till att börja med i 3an. (och 9 i 1an).
Varje faction har även flera olika ledare att välja mellan med olika bonusar, vilket ger fler varianter.
Units finns det enorma mängder av.

Frilansare
Skrivet av miffot:

Hinner inte läsa, fullt upp med barnen....Så chansar här :/

Hur upplevde du kampanjen, är det några mål på vägen, eller samma som tidigare? (syftar uppdrag som guidar dig emot slutet av att vinna spelet, eller är det all out war fare, destroy everything?)

Starkt storyfokuserad kampanj med många delmål, ännu mer så än Vortex-kampanjen i tvåan. Hela grejen med Chaos realms och attt man kan dra dit för att hitta godsaker gör det ännu mer uttdraget, på ett bra sätt. Du kan välja mellan all out war eller att vinna genom story-seger. Skulle tipsa att köra story-seger först, för att sedan dra en all out war och sedan hela jävla världen när Mortal Empires uppdateras.
Tror också att man har ganska olika kampanjupplevelser beroende på fraktion, verkar finnas en hel del intressanta val att göra där.

FM-guru
F.d. Sisyr

Hype! Hype!

Tyvärr strejkar mitt GPU så det lär väl dröja innan jag själv får sätta tänderna i spelet.

Frilansare
Skrivet av Sisyr:

Hype! Hype!

Tyvärr strejkar mitt GPU så det lär väl dröja innan jag själv får sätta tänderna i spelet.

Trodde också att min gpu strejkade när laddningstiderna drog iväg ordentligt. Men väl inne i spelet funkar det bättre.

Tack för en toppen recension.

Längtar tills torsdag.
Synd bara att jag börjar mitt arbetspass på fredag morgon och lär inte kunna spela mer än en stund på torsdag, om jag inte är sjuk!! Har jag blivit sjuk på fredag??


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Inaktiv

Är det fortfarande flera grovt laggande minuters väntan varje gång man klickar End Turn på kartan?
Det var det jag störde mig på mest i ettan och tvåan.
Man fick klicka End Turn och sen gå och göra nåt annat en stund trots att jag har ett UFO till dator.

Medlem

"De blobbade ihop sig i någon sorts datorpanik."

Det är precis såna här formuleringar som gör att vi älskar Joakim Bennet.

Frilansare
Skrivet av Snake Plissken:

Tack för en toppen recension.

Längtar tills torsdag.
Synd bara att jag börjar mitt arbetspass på fredag morgon och lär inte kunna spela mer än en stund på torsdag, om jag inte är sjuk!! Har jag blivit sjuk på fredag??

Tack för att du läser!

Skrivet av anon_79617:

Är det fortfarande flera grovt laggande minuters väntan varje gång man klickar End Turn på kartan?
Det var det jag störde mig på mest i ettan och tvåan.
Man fick klicka End Turn och sen gå och göra nåt annat en stund trots att jag har ett UFO till dator.

Det gick riktigt snabbt för mig de första 20 timmarna. De riktigt långa laddningstiderna verkar vara när helt nya scenarier ska in i modermodemet. Men ja, när du upptäckt alla fraktioner tar det lite tid mellan omgångar, men det finns en fin speed-knapp.
MEN, på en del datorer, inklusive min, verkar det berömda problemet med cashe/dataläcka/kalla det vad du vill finnas kvar. Kräver en rejäl omstart av datorn. Hände mig kanske 4 gånger. Lär fixas.

Skrivet av bluebird:

"De blobbade ihop sig i någon sorts datorpanik."

Det är precis såna här formuleringar som gör att vi älskar Joakim Bennet.

Jag älskar dig också. Glad alla hjärtans dag!

Medlem

Ja plötsligt är vi där efter denna väntan.
Förhandsbokade egentligen emot mina principer i somras redan via ett aningen bättre pris.

Var kanske som Jocke skeptiskt till denna fusion som han nämnde från första spelet, mer ett fan av historiska titlarna, dock så hade jag också fel bevisligen. Kör dock bara human, elf och dwarf så lite gammalmodig är man helt klart. Hittills iallafall.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Frilansare
Skrivet av Castor.T:

Ja plötsligt är vi där efter denna väntan.
Förhandsbokade egentligen emot mina principer i somras redan via ett aningen bättre pris.

Var kanske som Jocke skeptiskt till denna fusion som han nämnde från första spelet, mer ett fan av historiska titlarna, dock så hade jag också fel bevisligen. Kör dock bara human, elf och dwarf så lite gammalmodig är man helt klart. Hittills iallafall.

Då kommer du hamna rätt med Kislev här. Genommysigt gameplay.

Medlem

Jahopp, hatar bra recensioner för jag blir alltid sugen på att spela spel jag inte tittat åt annars, har för mig att detta trillar in på Game Pass, så får väl testa lite


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Starkt storyfokuserad kampanj med många delmål, ännu mer så än Vortex-kampanjen i tvåan. Hela grejen med Chaos realms och attt man kan dra dit för att hitta godsaker gör det ännu mer uttdraget, på ett bra sätt. Du kan välja mellan all out war eller att vinna genom story-seger. Skulle tipsa att köra story-seger först, för att sedan dra en all out war och sedan hela jävla världen när Mortal Empires uppdateras.
Tror också att man har ganska olika kampanjupplevelser beroende på fraktion, verkar finnas en hel del intressanta val att göra där.

Tack för bra svar!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Starkt storyfokuserad kampanj med många delmål, ännu mer så än Vortex-kampanjen i tvåan. Hela grejen med Chaos realms och attt man kan dra dit för att hitta godsaker gör det ännu mer uttdraget, på ett bra sätt. Du kan välja mellan all out war eller att vinna genom story-seger. Skulle tipsa att köra story-seger först, för att sedan dra en all out war och sedan hela jävla världen när Mortal Empires uppdateras.
Tror också att man har ganska olika kampanjupplevelser beroende på fraktion, verkar finnas en hel del intressanta val att göra där.

Vilka storykampanjer hann du kika in? En del av mig vill hoppas på bra stories för alla olika chaosgudar, men hur mycket story kan egentligen Khorne ha liksom?


signatur

Videomupp

Megadelux

Blir helt klart ett prov på gamepass då man ska vara med i turneringen är det kul så köper jag nog det inom dagarna så man får med dlc.

Frilansare
Skrivet av WildThing:

Vilka storykampanjer hann du kika in? En del av mig vill hoppas på bra stories för alla olika chaosgudar, men hur mycket story kan egentligen Khorne ha liksom?

Mest Kislev, sen lite Nurgle, Ogre Kingdoms och Cathay.

Nej, Khorne är ju som sagt mer metal, mindre story. Men alla har ju sin story. Obs att Kislev är den som går djupast, då de även rider lite extra på prologen (tutorial).

Frilansare

Och ni! Glöm inte Gurkan som har dragit igång en superturnering i WH3, med start runt mars!
https://www.fz.se/forum/trad/448024-fz-waaagh-total-war-warha...

Då hinner alla spela in sig.

Medlem

Är så jäkla taggad inför detta! Har plöjt i runda slängar runt 4000 timmar i ettan och tvåan, så nu jäklar

Medlem

Kanonrecension!

Jag väljer nog att vänta 4-5 månader innan jag köper det. Det brukar dröja så länge ungefär innan de bästa modsen har kommit ut.

Medlem

man blir inte sugen nej nej fyyy vad det ska spelas sen bra Recension jocke som vi har
väntat

Medlem

För någon som aldrig lirat Total War men älskar Warhammer universumen, hur svårt är det att komma in i dessa spel? Det enda RTS jag är någorlunda bra på är Civ. Men blir lite sugen på att testa men osäker på om jag är för noob.

Pansarknekt

Metal är story.


signatur

Ooooh the drama!

123
Skriv svar