Netflix ska göra en film baserad på Bioshock-serien

Robot
Netflix ska göra en film baserad på Bioshock-serien

Och den blir "live action" snarare än animerad.

#Bioshock, #Film, #Netflix


Medlem

Svår titel att göra något av.
Stämning och atmosfär har spelet, speciellt första och andra. Dock så har spänningsfaktorn med vad som pågår svårt att återskapas; de som spelat spelen (som det skulle vara en fanservice till) vet redan vad som gäller, så kan rikta sig till folk som inte har full koll på franchiset. Atmosfären är så perfekt för just skräck/thriller, men risken är att det blir billiga jump-scares med höga ljud och flashiga bilder.

Kommer definitivt ha koll på detta dock, och har förhoppningar. Men är skeptisk.

Medlem

Hade helst sett en serie om jag ska vara ärlig.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Laddemannen:

Hade helst sett en serie om jag ska vara ärlig.

Ja. En miniserie i fem, sex avsnitt hade varit perfekt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Geeks Gaming

Jag hoppas att man omgivningen kommer vara Rapture men jag gissar på att man kommer köra på Columbia då det är lite enklare och temat minst sagt ligger i tiden

Medlem

Gillade verkligen första och andra spelet, men trean däremot var ingen höjdare trots att man var uppe bland molnen.

Medlem

Guillermo del Toro hade passat som regissör.

Medlem

Jag gissar att det blir en ny story med nya karaktärer som utspelas i Bioshock-världen.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

KoP
Medlem

Spännande! Dom har ju en väldigt bra grund att bygga på. Settings, story och karaktärer.

Det känns som att det är väldigt svårt att misslyckas.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Guillermo del Toro hade passat som regissör.

Jag tänkte precis samma sak.

Skribent
Skrivet av Weeks_death:

Svår titel att göra något av.
Stämning och atmosfär har spelet, speciellt första och andra. Dock så har spänningsfaktorn med vad som pågår svårt att återskapas; de som spelat spelen (som det skulle vara en fanservice till) vet redan vad som gäller, så kan rikta sig till folk som inte har full koll på franchiset. Atmosfären är så perfekt för just skräck/thriller, men risken är att det blir billiga jump-scares med höga ljud och flashiga bilder.

Kommer definitivt ha koll på detta dock, och har förhoppningar. Men är skeptisk.

Jag tror det hade vart bäst att göra något innan förfallet av Rapture. Dvs att vi får följa med när staden är den där utopin, kanske från en helt ny karaktärs perspektiv och sen hur förfallet börjat? Det skulle gå att göra mycket från den enskilda karaktären/familjens perspektiv som lever mitt i kaoset som utbryter.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Svår titel att göra något av.
Stämning och atmosfär har spelet, speciellt första och andra. Dock så har spänningsfaktorn med vad som pågår svårt att återskapas; de som spelat spelen (som det skulle vara en fanservice till) vet redan vad som gäller, så kan rikta sig till folk som inte har full koll på franchiset. Atmosfären är så perfekt för just skräck/thriller, men risken är att det blir billiga jump-scares med höga ljud och flashiga bilder.

Kommer definitivt ha koll på detta dock, och har förhoppningar. Men är skeptisk.

Skrivet av KoP:

Spännande! Dom har ju en väldigt bra grund att bygga på. Settings, story och karaktärer.

Det känns som att det är väldigt svårt att misslyckas.

Blir det inte någon väldigt stark och bra bearbetad plot-twist så är det inte Bioshock.

Jag gillade spelen och specifikt storyn väldigt mycket(2:an var lite svagare, men ändå helt ok), så jag tror nog att det kan bli väldigt bra.
Dock så är man såklart ganska skeptisk med tanke på hur många cash-grabs som har släppts under åren.
Det brukar ju ofta bero på att man antingen har väldigt dålig koll på vad som gör spelet och storyn intressant och bara försöker använda sig av det mest ytliga, eller att man försöker följa spelet för hårt och att spelet då inte är uppbyggt för att vara en film.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror det hade vart bäst att göra något innan förfallet av Rapture. Dvs att vi får följa med när staden är den där utopin, kanske från en helt ny karaktärs perspektiv och sen hur förfallet börjat? Det skulle gå att göra mycket från den enskilda karaktären/familjens perspektiv som lever mitt i kaoset som utbryter.

De uppnår väl aldrig någon Utopi? Hela projektet/projekten bygger ju på drömmen om det, men det funkade väl aldrig i praktiken.
Ryan och Comstock var väl galna fascistiska liberaler som försökte uppfylla någon form elitisk drömsamhälle för detta.

Tror att Walt Disney försökte göra något liknande när han levde.

Men att följa en familj som blir inbjudna av Ryan eller Comstock låter ju som en bra ingång annars, där det låter som allt är guld och gröna skogar, men där man märker ganska snart att det är en ytlig fasad förutom för ett fåtal utvalda fascister typ.
Jag tänker då att pappan och mamman kanske är forskare eller något liknande då och kanske blir en del av någon form av revolt.

Skribent
Skrivet av Fearnox:

De uppnår väl aldrig någon Utopi? Hela projektet/projekten bygger ju på drömmen om det, men det funkade väl aldrig i praktiken.
Ryan och Comstock var väl galna fascistiska liberaler som försökte uppfylla någon form elitisk drömsamhälle för detta.

Tror att Walt Disney försökte göra något liknande när han levde.

Men att följa en familj som blir inbjudna av Ryan eller Comstock låter ju som en bra ingång annars, där det låter som allt är guld och gröna skogar, men där man märker ganska snart att det är en ytlig fasad förutom för ett fåtal utvalda fascister typ.
Jag tänker då att pappan och mamman kanske är forskare eller något liknande då och kanske blir en del av någon form av revolt.

Ja precis, det hinner ju krascha, men att det i början verkar bra och är säkert fungerande ett litet tag. Jag tror den delen hade varit intressant att utforska, tiden innan förfallet. Din idé där om inbjuden forskar-familj är faktiskt skitbra, tror man kan få med mycket av det filosofiska perspektivet också. Diskussion i familjen och hur det är att vara en av de "utvalda". och sen då vad som händer utanför dörren fram tills total kollaps.


signatur

"Writer and Fighter"

nxo
Medlem

Kommer bli en tung CGI film om inte annat om det blir live action rulle för det kommer bli svårt att bygga dom miljöerna som är i 1an och 2an.

Skribent

Dwayne Johnson som Big Daddy och Kevin Hart som little sister.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Guillermo del Toro hade passat som regissör.

Det är mycket man skulle vilja se Del Toro göra. Skulle vilja se en Harry Potter-film gjord av honom och Ron Perlman som rollen som Hagrid givetvis 😎.

Medlem
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror det hade vart bäst att göra något innan förfallet av Rapture. Dvs att vi får följa med när staden är den där utopin, kanske från en helt ny karaktärs perspektiv och sen hur förfallet börjat? Det skulle gå att göra mycket från den enskilda karaktären/familjens perspektiv som lever mitt i kaoset som utbryter.

Kommer som en prequel ifall filmen/serien går bra

One
Medlem

Fan vad otippat! BioShock är ju inte i het luften direkt så det är ingen uppenbar moneygrab, finns ju fan risk att detta blir bra!

1
Skriv svar