Steam Deck - Officiella tråden, Diskussion, Tips, Frågor, Guider

Medlem

Om man inte är beroende av lång batteritid så är det en no brainer. Går att byta ut SSD:n själv och t.o.m så har Linus Tech Tips lyckats köra ett externt grafikkort via M2 porten, vilket jag nu förstår är någon slags PCI-e port. Det senare är väl inget en normal människa någonsin gör men det du får här är en PC så om man blir less på SteamOS så finns möjligheter att leka. Installera Windows, vilket än så länge är en halvbra upplevelse, och du kan koppla in skärm, tangentbord och mus eller ett VR headset och använda den som en vanlig PC.

Det här är definitivt ingen "dud" utan en väldigt bra början på en ny era inom gaming.

Medlem

Står fortfarande så här på min bokning

Reserverades lör 7 augusti 2021

Förväntad tillgänglighet:
Efter 3:e kvartalet (oktober 2022 eller senare)

Medlem

Haft min i några veckor nu, lirat disco elysium, Divinity /tombraider/wreckfest/Witcher 3/days gone utan problem. Plockade hem heroic launchern för att köra lite Epic spel, funkat felfritt förutom rocket League som känns lite små hackigt emellan åt men helt klart spelbart.

Köpte 256gb versionen och ett 500gb sdkort, trodde inte jag skulle kunna knöla in så mycket spel som jag faktiskt gjort, positivt överraskad.

Kör mycket på 30fps läge när det är den typen av spel där det inte spelar någon större roll för mig, känns bra och batteriet håller längre

Medlem
Skrivet av CChild:

Står fortfarande så här på min bokning

Reserverades lör 7 augusti 2021

Förväntad tillgänglighet:
Efter 3:e kvartalet (oktober 2022 eller senare)

Har reserverat 1 augusti 2021 och står förväntad tillgänglighet:
3:e kvartalet (juli–september) 2022. Hoppas på Juli men ej hört något.

Skriv svar