Zelda: Majora's Mask kommer till Switch nästa vecka

Robot
Zelda: Majora's Mask kommer till Switch nästa vecka
Medlem

Den där videon...är den gjord av någon som slickat på många frimärken i sitt liv? Spelade aldrig Majoras Mask, men ifall det där på något sätt representerar spelet i som helhet så lär det definitivt aldrig bli av heller.

Inaktiv

Ska bara försöka få tag på en Nintendo 64 handkontroll först. Om inte Nintendo 64 Classic Mini hinner släppas innan dess.

Medlem

Har mitt 3DS med både OoT och Majora’s Mask till.

Galet att de inte portar 3DS-versionerna istället då de är upphottade och innehåller massvis med Quality of Life-uppdateringar..

Medlem
Skrivet av Ender:

Den där videon...är den gjord av någon som slickat på många frimärken i sitt liv? Spelade aldrig Majoras Mask, men ifall det där på något sätt representerar spelet i som helhet så lär det definitivt aldrig bli av heller.

Den är så bra.
Kanske nostalgi, men det vinner dom ju på iafl då alla som spelat får rysningar!

Edit: jag förstår dig.

Medlem
Skrivet av MLundin:

Har mitt 3DS med både OoT och Majora’s Mask till.

Galet att de inte portar 3DS-versionerna istället då de är upphottade och innehåller massvis med Quality of Life-uppdateringar..

Håller med. Men vet många som inte klarar av att spela på en 3DS efter att ha testat Switch. De tycker den är obekväm


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem
Skrivet av MLundin:

Har mitt 3DS med både OoT och Majora’s Mask till.

Galet att de inte portar 3DS-versionerna istället då de är upphottade och innehåller massvis med Quality of Life-uppdateringar..

Köpte precis detta till 3ds... Spelade aldrig igenom det på mitt n64 när det begav sig. Det jag sett av 3ds än så länge så gillar jag det; förutom att 3ds:en är så liten ☺️

Medlem
Skrivet av Ender:

Den där videon...är den gjord av någon som slickat på många frimärken i sitt liv? Spelade aldrig Majoras Mask, men ifall det där på något sätt representerar spelet i som helhet så lär det definitivt aldrig bli av heller.

Vua?! Det är ju det Zelda som sticker ut mest. Väldigt mörkt... 😄
Men minns att det gick kommentarer om att Nintendo ville använda de resurser de hade från OoT; då det var för "dyra" för att bara använda till ett spel. Ryktet sa även att spelet inte var helt riktat som ett "Zelda"spel och att de främst ville experimentera lite med tids-aspekten i spel.
Erkänner att jag körde fast i det, back-in-the-days, och sedan hamnade det på hyllan...

Skrivet av Weeks_death:

Vua?! Det är ju det Zelda som sticker ut mest. Väldigt mörkt... 😄
Men minns att det gick kommentarer om att Nintendo ville använda de resurser de hade från OoT; då det var för "dyra" för att bara använda till ett spel. Ryktet sa även att spelet inte var helt riktat som ett "Zelda"spel och att de främst ville experimentera lite med tids-aspekten i spel.
Erkänner att jag körde fast i det, back-in-the-days, och sedan hamnade det på hyllan...

Snarare så att de helt enkelt inte visste hur de skulle fortsätta på Zelda-serien, inte minst hur svårt det skulle bli att följa upp Ocarina of Time. Genom återanvändning från OoT kunde ett litet team fritt experimentera med tidskonceptet och ändå göra klart spelet på typ ett år.

Sen hade kanske 64DD-projektet något finger med i spelet också.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av denkaforss:

Håller med. Men vet många som inte klarar av att spela på en 3DS efter att ha testat Switch. De tycker den är obekväm

Jag skulle gärna vara villig att köpa om 3DS-versionerna till min Switch istället om möjligheten fanns (då 3DS:en inte alls är i samma liga som Switch). Men om de ska hålla på och emulera N64-versionerna till Switch Online istället för att porta bättre versioner när de finns så passar jag.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Köpte precis detta till 3ds... Spelade aldrig igenom det på mitt n64 när det begav sig. Det jag sett av 3ds än så länge så gillar jag det; förutom att 3ds:en är så liten ☺️

Måste tillägga att Shooting Gallery-grejerna med slangbella/pilbåge i spelen är galet mycket roligare/enklare med motion control i 3DS:en än att försöka sikta med joystick. Gäller väl egentligen alla typer av items som man kan sikta med i första person (Hookshot, bumerang osv.)

Medlem

Hur tror ni att emuleringen kommer att vara för detta, och har de fixat OoT än?
Kommer troligtvis aldrig att lägga pengarna på expansion pack av ren princip, men är ändå nyfiken.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Hur tror ni att emuleringen kommer att vara för detta, och har de fixat OoT än?
Kommer troligtvis aldrig att lägga pengarna på expansion pack av ren princip, men är ändå nyfiken.

De har patchat OoT läste jag. Jag väntar till 18e mars, då kör jag på expansion pack, då kommer första batchen av banor till Mario Kart.

Medlem

Är nog få konsoler vars spel har åldrats lika dåligt som N64, hoppas Nintendo sätter igång med lite ordentliga remakes på det spelbiblioteket.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Är nog få konsoler vars spel har åldrats lika dåligt som N64, hoppas Nintendo sätter igång med lite ordentliga remakes på det spelbiblioteket.

Tycker att de putsade versionerna som släpptes till Gamecube håller än idag och hade gärna spelat dem på Switchen. Mer än så behövs inte enligt mig.

Medlem

Har spelet på kassett till N64 och på Zelda: Collector's Edition-samlingen till GC men ser ändå fram emot Switch-släppet.

1
Skriv svar