Nu har jag testat flera stolar, ger upp. Ge mig förslag.

Medlem

Om budgeten är runt 3000 hade jag ärligt talat köpt något likt det som finns begagnat här istället för att köpa en ny. Jag har själv en gammal Kinnarps. Ful som stryk men bra komfort. Vill man inte lägga stora summor får man tyvärr oftast välja mellan snygg eller bekväm, åtminstone enligt mina erfarenheter.
Red. Haha, hyfsat gammal tråd.

Dildo

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Jag har använt en Markus från Ikea i snart 20år. Funkar utmärkt för mig iaf.

https://www.ikea.com/se/sv/p/markus-kontorsstol-vissle-moerkg...

Edit:
Ser att min Markus inte är direkt samma som den som säljs nu. Den ser likadan ut formmässigt, men min är i något slags konstläder och inte tyg.

Jag har samma Markus som du har Keff och den har jag haft i 19 år. Ett av de bästa köpen jag någonsin gjort tror jag. Otroligt tålig, extremt skön att sitta i. 10/10!

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem
Skrivet av Maxiz!:

Jag har samma Markus som du har Keff och den har jag haft i 19 år. Ett av de bästa köpen jag någonsin gjort tror jag. Otroligt tålig, extremt skön att sitta i. 10/10!

Du kan inte ha suttit på många stolar om du tycker Markus är "extremt skön". Men det är väl lika bra, du har ändå ägt den i 19 år.

I'm like you, I have no name.

Medlem

Sitter på en Maxnomic Dominator sedan några år tillbaka. Men jag har velat ha en kontorsstol sedan jag började på mitt jobb. En Kinnarps är den iaf, vet inte modellen. Borde egentligen fixa det as soon as possible, då jag har lite ryggproblem.

I'm like you, I have no name.

Medlem

Jag har haft Millberget från Ikea i väldigt många år. Den är väldigt bekväm, även i långa sessioner. Men det är nu också dags för mig att köpa ny.

Har hittat min potentiella efterträdare: En sjukt skön tygstol

Medlem
Skrivet av Visual Prick:

Kör du med armstöd och nackkudde ?

Letat efter en stol länge , och denna såg faktiskt lovande ut .

Ja, jag kör båda. Armstödet tycker jag är rätt viktigt för att underlätta axlarna lite.
Nackstödet är perfekt när man vill luta sig tillbaka å titta på nått.

Prepare for.. Bloodshed!

Medlem

Mitt namn är Markus så den här tråden har lett till ett par skratt XD

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Samma här, har också svårt att hitta rätt stol. Och vad är det egentligen med gamingstolar och de sladdriga armstöden? Som att luta sig mot spaghetti.

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hade en DX Racer tidigare, men köpte för en tid sedan en stol från Secret Labs. Tog ett tag att vänja mig, och fixa så den blev rätt inställd, men det är en ordentlig uppgradering från de vanliga gamingstolarna. Den marknadsförs genom att de hävdar att den är byggd mer som en kontorsstol, än en gamingstol. Har inte nog kunskap för att bekräfta att så är fallet, men den är iaf betydligt bättre för mig än min gamla DX Racer. Har även haft flera Markus-stolar, och visst är de okej för priset, men inte fan är de fantastiska på något sätt.

Här är stolen jag har nu: https://secretlab.eu/sv/pages/titan-evo-2022-series

Nästa gång jag ska uppgradera blir det sannolikt en riktig kontorsstol, och mest sannolikt en Herman Miller Aeron då den är så vanlig att det finns många tillbehör som passar till den från exempelvis monster.tech.

Såg precis att Ikea har mage att ta ut 2750 för Markus, medan jag gav 995 för min senaste, så tveksamt om den då ens kan anses prisvärd längre.

Medlem
Skrivet av jonas.m:

Hade en DX Racer tidigare, men köpte för en tid sedan en stol från Secret Labs. Tog ett tag att vänja mig, och fixa så den blev rätt inställd, men det är en ordentlig uppgradering från de vanliga gamingstolarna. Den marknadsförs genom att de hävdar att den är byggd mer som en kontorsstol, än en gamingstol. Har inte nog kunskap för att bekräfta att så är fallet, men den är iaf betydligt bättre för mig än min gamla DX Racer. Har även haft flera Markus-stolar, och visst är de okej för priset, men inte fan är de fantastiska på något sätt.

Nästa gång jag ska uppgradera blir det sannolikt en riktig kontorsstol, och mest sannolikt en Herman Miller Aeron då den är så vanlig att det finns många tillbehör som passar till den från exempelvis monster.tech.

Såg precis att Ikea har mage att ta ut 2750 för Markus, medan jag gav 995 för min senaste, så tveksamt om den då ens kan anses prisvärd längre.

Min fru och svärfar har båda Secretlabsstolar. Hon har dessutom ryggproblem och den har gjort under för henne.

Medlem
Skrivet av jonas.m:

Skrivet av Loxus:

Min fru och svärfar har båda Secretlabsstolar. Hon har dessutom ryggproblem och den har gjort under för henne.

Jag köpte en SecretLab EVO 2022 i somras och ja den är ljusår bättre än den DXRacer jag hade innan. Den fick jag ont i ryggen av om jag var hemma en helg.
Det får jag inte nu. Svankstödet är mycket bra. Sedan har jag köpt till de där mjuka memory foam armstöden så stolen är skön och lite lyxigare nu.

12
Skriv svar