Rapport: Det kanske inte blir något Call of Duty nästa år

Robot
Rapport: Det kanske inte blir något Call of Duty nästa år

Uppdaterad. Activision sägs skippa ett år på grund av Vanguards halvdana prestation.

#nyhetstips


Medlem

Tillbaka till ritbordet.
Men om man får gissa blir det väll nått snabbt ihopslängt Free2play/Game as a service skräp med Battleroyal och en massa skins mm.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tillbaka till ritbordet.
Men om man får gissa blir det väll nått snabbt ihopslängt Free2play/Game as a service skräp med Battleroyal och en massa skins mm.

Det är i princip bekräftat att det är Warzone 2 som ska släppas i höst/vinter.

https://www.inverse.com/gaming/call-of-duty-warzone-2-announc...

Medlem
Skrivet av Thane:

Det är i princip bekräftat att det är Warzone 2 som ska släppas i höst/vinter.

https://www.inverse.com/gaming/call-of-duty-warzone-2-announc...

"According to notable leaker Tom Henderson, Warzone 2 will be available on current-gen consoles and PC, meaning those with a PS4 or Xbox One won't be able to play the next Call of Duty battle royale."

"In a surprise blog post, Activision has unveiled the first details on Warzone 2. Modern Warfare developer Infinity Ward will be leading development on the "massive evolution of battle royale." The game will also run on a brand-new engine, the same one used for Modern Warfare II."

Verkar ju ganska lovande i så fall

Men jag trodde faktiskt inte på ryktena om att de skulle skippa ett år.
Många hade väl hoppats på att de skulle tagga ner och öka kvalitén(alltså släppa typ vartannat år istället) nu när de inte är lika stressade under Microsoft, problemet är bara att CoD alltid säljer väldigt mycket ändå och att skippa ett år är innebär ju att de skulle tjäna betydligt mindre pengar.
Jag tror ju knappast att försäljningen skulle dubbleras av detta, även om det skapar stabilitet för spelet över tid.

Medlem

Jag är relativt grön i moderna CoD-sammanhang, vi brukar mest gå tillbaka till CoD 2 när det blir dags för LAN. Spelade en del Blackout och lite Verdansk-Warzone när de var nya, men fastnade inte riktigt. Jag vet inte vad som har hänt, men jag har haft skitkul i Caldera och Vanguard hittills och maxade mitt battle pass förra säsongen. Just nu är jag helsåld på att levla bössor i Caldera Clash för att få så bra meta-build som möjligt.

Men jag har förstått att många CoD-fans avskyr WWII-inspirationen, de ljusa, färgglada stillahavsmiljöerna och designen på operatörerna som snarare påminner om huvudpersoner i actionfilmer än anonyma yrkessoldater. Inte konstigt att en sån helomvändning i estetiken skrämmer bort somliga.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Måste man släppa ett nytt halvdåligt CoD varje år? Kan man inte bara sätta sig ner och fundera på att skapa ett nytt och bra spel istället? Att tjäna pengar är viktigare nuförtiden verkar det som. Tråkig utveckling.

Medlem

Serien har inte bjudit på något nytt av värde sedan MW2 som var det sista riktigt bra spelet i serien.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Måste man släppa ett nytt halvdåligt CoD varje år? Kan man inte bara sätta sig ner och fundera på att skapa ett nytt och bra spel istället? Att tjäna pengar är viktigare nuförtiden verkar det som. Tråkig utveckling.

Fast nu är det ju Activision Blizzard vi pratar om här

Vet inte om det blir bättre från Microsoft, men man kan ju hoppas i alla fall.
Nu har de ju möjlighet att dela teknik och arbete emellan rätt många spelstudios ifall det behövs.
Har dem problem att hinna med i ett projekt så har de då möjlighet skjuta över personal från ett annat team tillexempel.

Medlem

Sledgehammer Games tycker jag har lanserat Call of Duty spel utan kvalité och mjölkat serien mest.

Ljudet deras är hemskt, Black Ops Treyarch och Modern Warfare IW har hållit högre kvalitéstatus.

Samt att Vanguard kändes som en billig kopia att implementera IW's motor in i spelet, typ gjorde inte spelet bra alls.

Advanced Warfare

var unikt kul för sin tid men kändes som SG har inspirerats av Titanfall.

WWII

var spelmässigt roligt men ljudkvaliten fyfan.

Vanguard

Som jag skrev tidigare.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tillbaka till ritbordet.
Men om man får gissa blir det väll nått snabbt ihopslängt Free2play/Game as a service skräp med Battleroyal och en massa skins mm.

Bf2042 är redan släppt


signatur

Spela spel är kul ibland.

Skribent
Skrivet av N3gn4v:

Sledgehammer Games tycker jag har lanserat Call of Duty spel utan kvalité och mjölkat serien mest.

Ljudet deras är hemskt, Black Ops Treyarch och Modern Warfare IW har hållit högre kvalitéstatus.

Samt att Vanguard kändes som en billig kopia att implementera IW's motor in i spelet, typ gjorde inte spelet bra alls.

Advanced Warfare

var unikt kul för sin tid men kändes som SG har inspirerats av Titanfall.

WWII

var spelmässigt roligt men ljudkvaliten fyfan.

Vanguard

Som jag skrev tidigare.

För mig har CoD lite känts som ett "vartannat-år-spel". Brukar köpa när Treyarch gör dem, men hoppa Sledgehammers spel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Skippa resten av årtiondet istället!


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Avstängd

Åh nej! 😢

Medlem

Det känns som att de fått mer och mer stressigt att hinna få färdigt spelen för varje år som går. De var väl tvungna att hoppa över kampanjen något år då den inte hann bli färdig?

Dessutom verkar de med Warzone konkurrera lite med sig själva om spelarna.

Activision lider även av att en massa personal som får chansen väljer att lämna för andra studior vilket gjort att man tappat kompetens och erfarenhet.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Jag är relativt grön i moderna CoD-sammanhang, vi brukar mest gå tillbaka till CoD 2 när det blir dags för LAN. Spelade en del Blackout och lite Verdansk-Warzone när de var nya, men fastnade inte riktigt. Jag vet inte vad som har hänt, men jag har haft skitkul i Caldera och Vanguard hittills och maxade mitt battle pass förra säsongen. Just nu är jag helsåld på att levla bössor i Caldera Clash för att få så bra meta-build som möjligt.

Men jag har förstått att många CoD-fans avskyr WWII-inspirationen, de ljusa, färgglada stillahavsmiljöerna och designen på operatörerna som snarare påminner om huvudpersoner i actionfilmer än anonyma yrkessoldater. Inte konstigt att en sån helomvändning i estetiken skrämmer bort somliga.

Det var ju ändå med ww2 allt började 🙂


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Jag gillar Vanguard som jag spelar varje dag. Bättre och roligare än Cold War.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Många hade väl hoppats på att de skulle tagga ner och öka kvalitén(alltså släppa typ vartannat år istället) nu när de inte är lika stressade under Microsoft, problemet är bara att CoD alltid säljer väldigt mycket ändå och att skippa ett år är innebär ju att de skulle tjäna betydligt mindre pengar.

Fast dom är inte under Microsoft ännu.

Medlem
Skrivet av Skunke:

Fast dom är inte under Microsoft ännu.

Okey, snart då menar jag
Och med snart så menar jag typ om 2 år när man kan börja märka skillnader, om köpet går igenom.

1
Skriv svar