Kaosdvärgar verkar vara givna till Total War: Warhammer 3
Dataminers har gjort dvärgarnas eget grävjobb och grävt fram en komprometterande ljudfil.
Hade förväntat mig mer drag i den här tråden. Kaosdvärgar, liksom! Burn!
Jo, men det har ju hela tiden varit en extrem lågoddsare att de skulle dyka upp förr eller senare i trean. Samma odds som på Ogre Kingdoms!
Frågan är om de har tänkt peta in ytterligare någon faktion? Någon med klenare underlag från förlagan, likt Cathay?
Jo, men det har ju hela tiden varit en extrem lågoddsare att de skulle dyka upp förr eller senare i trean. Samma odds som på Ogre Kingdoms!
Frågan är om de har tänkt peta in ytterligare någon faktion? Någon med klenare underlag från förlagan, likt Cathay?
Hmm, intressant. Vad skulle det kunna vara? Jag har ju aldrig lirat bords-Warhammer så har dålig koll på vilka fraktioner som finns i den aktuella regionen.
Chaoshattarna känns som de kvittar för egen del, men alltid kul med ännu en faktion att mörda.
Håller med på ett sätt, men just kaosdvärgar kittlar mina wh-nerver något enormt.
Hmm, intressant. Vad skulle det kunna vara? Jag har ju aldrig lirat bords-Warhammer så har dålig koll på vilka fraktioner som finns i den aktuella regionen.
Skulle ju kunna vara vad som helt egentligen, i och med att Cathay är med i spelet, ett land som bara nämnts i förbifarten i loren tidigare och aldrig haft någon armé eller dylikt. Men likt Cathay = Kina så finns det ju även warhammervarianter av Japan (Nippon) och Indien (Kingdoms of Ind) nämnda, som är med på världskartan. Araby (tänk typ ottomanska riket med en släng av lite annat) som ju spekulerades som DLC redan till tvåan är väl ett annat alternativ, men kanske svårare att knyta in i Chaos-kampanjen.
Även Hinterlands of Kuresh som sägs styras av en ras av ormmänniskor (inspirerade av naga, antar jag) innehållandes diverse andra monster likt Lustria-djungeln, där det istället är Lizardmen som styr. Det släpptes t.o.m miniatyrer av dessa redan på 80-talet, men de fick aldrig någon armébok etc.
Alla dessa (utom Araby då) ligger i "närheten" av Cathay geografiskt.
Nipon, Araby och Kingdoms of Ind är nog ganska givna.
Sen kanske Estalia och Tilea blir spelbara.
Albion är en personlig favorit som jag hoppas på.
Fanns även en gång i tiden Sea Elves och Night Elves.
Det är nog de jag tror är halv-officiella i Warhammer historien. Sen är det nog inte omöjligt att CA får fria händer att utveckla något nytt (lite som de gjorde med Vampire Coast).
Håller med på ett sätt, men just kaosdvärgar kittlar mina wh-nerver något enormt.
Jag fick mina favvearméer redan i WH1, Undead, Empire och High Elves. Allt efter det har varit bonus
I drank what?
Börjar inte riktigt sina på nya fraktioner än; Nippon, Araby, Ind, Amazon, Khuresh samt Tilea och Estalia / Dogs of War som jag kan komma att tänka på direkt, även om jag har svårt att tro att många av de har någon chans att infinna sig i spelet.
Sedan finns det flera fraktioner inom fraktioner som är minst lika intressanta. Jade vampires till vampire counts, monkey warriors till cathay, Sea elves till High elves, legions of nagash som någon vampire count/tomb king hybrid, Kurgan, mortals of INSERTCHAOSGOD med flera.
Jag fick mina favvearméer redan i WH1, Undead, Empire och High Elves. Allt efter det har varit bonus
High Elves var väl i tvåan dock?
Jag skullr förövrigt sätta alla mina pengar på en kommande DLC med en viss legendary lord....
Thanqual till Skaven. Köpte WH2 förra äret och blev förvånad att förmodligen den nest ikoniska av alla skaven inte var med.
Kan tänka mig att vampire counts kanske får lite olika hus? Vad heter dom? Strigoi osv?
High Elves var väl i tvåan dock?
Jag skullr förövrigt sätta alla mina pengar på en kommande DLC med en viss legendary lord....
Thanqual till Skaven. Köpte WH2 förra äret och blev förvånad att förmodligen den nest ikoniska av alla skaven inte var med.
Kan tänka mig att vampire counts kanske får lite olika hus? Vad heter dom? Strigoi osv?
Visst ja, sorry. HE var helt korrekt i WH2.
Vampire Counts har bloodlines light. Du kan ha arméer med ledare från de olika husen. Vampire Counts har för liten yta för att kunna göra det bättre, tror jag. De fungerar bra som de är idag, tycker jag.
Önskar de kunde fixa det extrema lagget när man klickar end turn.
Är så jäkla drygt att sitta och titta på.
Spelet är skitkul, och det är underbart att de fortsätter lägga till arméer, men jag drar mig för att starta upp det just pga lagget. Blir liksom inget flow.
min dator är två år gammal nu, men får bara lagget under någon sekund när alla andras turn avslutas och min påbörjas. Förutom det så flyter de datorstyrdas turns väldigt fort för mig.
I drank what?
min dator är två år gammal nu, men får bara lagget under någon sekund när alla andras turn avslutas och min påbörjas. Förutom det så flyter de datorstyrdas turns väldigt fort för mig.
Vah! Trodde alla hade det och det var något man måste dras med.
Undrar va fan som är fel hos mig då, för jag har haft detta i både WH1, 2 och 3 på olika system.
Undrar om det är G-Sync eller något som ställer till det. Skärm är det enda jag inte bytt.
Vah! Trodde alla hade det och det var något man måste dras med.
Undrar va fan som är fel hos mig då, för jag har haft detta i både WH1, 2 och 3 på olika system.
Undrar om det är G-Sync eller något som ställer till det. Skärm är det enda jag inte bytt.
Jag använder G-Synch och det orsakar inga problem heller. Det är ett sjuhelvetes lagg så fort som min turn börjar i ca 1-2 sekunder när den laddar något, men sedan flyter allt på bra. Min GPU är 1070ti, så inte nyaste kortet heller.
Har du kollat dina drivisar? Har du SSD eller HDD?
I drank what?
Jag använder G-Synch och det orsakar inga problem heller. Det är ett sjuhelvetes lagg så fort som min turn börjar i ca 1-2 sekunder när den laddar något, men sedan flyter allt på bra. Min GPU är 1070ti, så inte nyaste kortet heller.
Har du kollat dina drivisar? Har du SSD eller HDD?
Har en såndär NVME ssd. Har senaste drivrutiner.
Verkar vara väldigt olika upplevelser på reddit.
En del skriver att "spelet är så, bara att bita ihop."
En del skriver "huh? nej jag har inget lagg i end-turn."
Jävla märkligt.
Provade att stänga av G-sync på just WH3. Det gjorde ingen skillnad på lagget.
Men det fixade ett annat problem jag hade.
Bilden typ "flimrar" när spelet laddar tungt ibland. Påminner om en dimmer som glappar, eller hur man ska förklara det bäst.
Så det var ju skönt. Har haft flimret i en del andra spel också (Arma 3, Gates of Hell etc).
Har en såndär NVME ssd. Har senaste drivrutiner.
Verkar vara väldigt olika upplevelser på reddit.
En del skriver att "spelet är så, bara att bita ihop."
En del skriver "huh? nej jag har inget lagg i end-turn."
Jävla märkligt.
Provade att stänga av G-sync på just WH3. Det gjorde ingen skillnad på lagget.
Men det fixade ett annat problem jag hade.
Bilden typ "flimrar" när spelet laddar tungt ibland. Påminner om en dimmer som glappar, eller hur man ska förklara det bäst.
Så det var ju skönt. Har haft flimret i en del andra spel också (Arma 3, Gates of Hell etc).
Bra det fixade något iaf!
Känns som det är ett vida spritt problem då, vilket är bra i sig för då kommer det troligtvis en lösning
I drank what?