Elden Ring-regissören Miyazaki känner skuld över spelare som krossas av hans spel

Medlem
Skrivet av Gaara:

Nja vet inte riktigt, jag har klarat Demon souls, Darksouls 1-3 och Bloodborne men Elden Ring blev för mycket för mig. kan väl alltid bli någon tröst för dig haha

Oj! För mycket på vilket sätt om man får fråga?
Blir nyfiken när en SoulsBorne-veteran säger så.

Angående svårighetsgraden i övrigt tror jag de är i klass med tidigare spel som nämnt men att de finns ytterligare lite fler tillvägagångssätt som gör det "enklare" för andra. Exempelvis möjligheten att smyga, rida och ja, kanske tillochmed hoppa!
Inte hunnit spela så mycket ännu men de tar sig sakta men säkert.


signatur

Fueled by coffee.

NuZ
Testpilot
Skrivet av r4v3nl0rd:

Det är inte alls enkelt. Ligger i linje med de övriga spelen. Min åsikt och erfarenhet iaf.

Det som är "enkelt" och skönt är att "bonfires" är mer generöst utplacerade plus att det finns checkpoints lite här och var.

Skulle snarare säga att vissa områden i Elden Ring är några av de jävligaste Hidetaka skapat.

Äh! Git Gud!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Elden ring är perfekt för mig som är dålig. Kan åka runt och farma pengar för att levla upp karaktären. Sjukt bra spel!

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Fattar inte hur folk har tålamod och tid för spel som dessa. Då skulle jag hinna ett spel per år ungefär..

Det spelar väl ingen större roll om det är ett spel som man tycker är riktigt bra och underhållande?

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Vet inte om det är 'news' över huvuud taget?

Finns säkert nån som lyckats med det.

Ja. Det finns ju en som körde igenom DS1-3 utan att ta skada, tog han skada var han tvungen att börja om på DS1 igen.

Krävs ju dock skills, tålamod och övning utan dess like.

Att någon tjomme kört Elden Ring i 50 timmar och inte dött på en enda boss har inte hänt. Särskilt inte när spelet är så pass nytt och outforskat.

Såvida personen i fråga bara dödat en enda miniboss typ och sen ridit runt i cirklar resterande av tiden. Då kanske... Varför nu någon skulle vilja göra det...

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Ja. Det finns ju en som körde igenom DS1-3 utan att ta skada, tog han skada var han tvungen att börja om på DS1 igen.

Krävs ju dock skills, tålamod och övning utan dess like.

Finns flera som kört ds 1-3, demons souls, bloodborne och sekiro utan att ta skada!

Medlem
Skrivet av Xanderz24:

Finns flera som kört ds 1-3, demons souls, bloodborne och sekiro utan att ta skada!

Ja, det är några stycken. Säkert många här i tråden rent av också. En barnlek!

NuZ
Testpilot
Skrivet av r4v3nl0rd:

Ja, det är några stycken. Säkert många här i tråden rent av också. En barnlek!

Även i speedruns tar jag skada, så jag förstår verkligen hur fruktansvärt duktig Hob är när han kör ”no hit” runsen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Mitt mål är att klara Elden Ring med ögonbindel, öronproppar, hänga upp och ner 20 meter ifrån skärmen från taket, samtidigt som jag spelar med fötterna med en handkontroll som är bak och fram.

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Fattar inte hur folk har tålamod och tid för spel som dessa. Då skulle jag hinna ett spel per år ungefär..

För att svårighetsgraden överdrivs? Visst fastnar man på vissa bossar. Men ALLT går att överkomma om man bara stannar upp och tänker lite.

Skrivet av kaealy:

Tar ju en vecka eller två att spela igenom ett Souls spel. Jag skulle inte ens kalla mig speciellt bra på spel och börjar närma mig 40 så jag har inte reflexer kvar sedan man lirade Ninja Gaiden på NES.

Kanske har 2-3 timmar i veckan då jag har tid samt ork att spela. Blir jag fortfarande klar på två veckor menar du haha

Medlem

Jag tycker det är bra att han inte kommer kompromissa, svårigheten är ju varför man spelar deras spel.
Jag har personligen inte spelat några av Souls spelen, eller liknande spel alls, och kommer inte göra det.
Vid 38 års ålder är jag helt enkelt inte alls lika bra spelare som jag var i tonåren, och jag vet att jag inte skulle kunna klara av dessa spel, inte för att spelen är kassa, utan det är jag som är kass haha!
Men bra ändå att dessa svåra spel finns.

Medlem
Skrivet av Shogunshaman:

Jag tycker det är bra att han inte kommer kompromissa, svårigheten är ju varför man spelar deras spel.
Jag har personligen inte spelat några av Souls spelen, eller liknande spel alls, och kommer inte göra det.
Vid 38 års ålder är jag helt enkelt inte alls lika bra spelare som jag var i tonåren, och jag vet att jag inte skulle kunna klara av dessa spel, inte för att spelen är kassa, utan det är jag som är kass haha!
Men bra ändå att dessa svåra spel finns.

Klart som attans att du kan klara av dessa! Tar bara lite längre tid kanske. Orkar man inte timmerstocken får man ta vedklabben! Många bäckar små!


signatur

Fueled by coffee.

12
Skriv svar