Du kan sluta vänta på Pillars of Eternity 2 till Switch

Robot
Du kan sluta vänta på Pillars of Eternity 2 till Switch
Medlem

Det är synd att inte fler stora rpgn bara kommer till pc som förr, tror att de skulle bli bättre spel då. Det är inte lika mycket restriktioner och röd tejp. Visst, folk som köper konsoler får färre rpgn, men vadå, de kan ju spela sportspel då...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Portningen av PoE 1 till Switch blev en katastrof med kvarstående problem versus evil inte kommer att lösa, Så det förvånar mig inte att de kastar in handduken på PoE2 också. PoE 1 var okänt dåligt på samtliga konsoller. Men Switch var dåligt i en klass för sig själv. Om problemet ligger hos versus evil eller obsidian låter jag vara osagt.

Redaktör
Skrivet av Hipshot:

Det är synd att inte fler stora rpgn bara kommer till pc som förr, tror att de skulle bli bättre spel då. Det är inte lika mycket restriktioner och röd tejp. Visst, folk som köper konsoler får färre rpgn, men vadå, de kan ju spela sportspel då...

Tror du det gäller här också, när konsolversionerna släpptes ett bra tag senare?


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Tror du det gäller här också, när konsolversionerna släpptes ett bra tag senare?

Jag tror verkligen att detta spelet släpps på konsol bara för att dra in lite men det är väldigt jobbigt att fixa och porta. Det är ett spel som är gjort på PC för PC, sedan portar man det senare för det sålde bra på PC, men kvalitén på konsoler blir därefter.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tror inte man kan skylla på obsidian här. Det är studion som gör portningen som står för hantverket så det är nog där vi hittar problemet.

Medlem

Förstår faktiskt inte hur man kan orka spela Pillar of Eternity utan mus och tangentbord. Det finns vissa spel som är ämnade för det. RTS och RPG framförallt. Men FPS skulle jag säga är överlägset med M/T.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

1
Skriv svar