Advance Wars 1+2 försenas på grund av "färska världshändelser"

Robot
Advance Wars 1+2 försenas på grund av "färska världshändelser"
Medlem

Har hört andra rykten om att Nintendo sitter på färdiga spel och bara väntar på rätt tillfälle att släppa spelen.

Vet inte om det stämmer men det här får mig att tro på det. Finns nog inte många som tar ett sånt här beslut, man vill ju få tillbaka sin investering så snabbt som möjligt.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Har hört andra rykten om att Nintendo sitter på färdiga spel och bara väntar på rätt tillfälle att släppa spelen.

Vet inte om det stämmer men det här får mig att tro på det. Finns nog inte många som tar ett sånt här beslut, man vill ju få tillbaka sin investering så snabbt som möjligt.

Det stämmer nog. Nintendos Switch-spel är ju (krasst sagt) i regel utseendemässigt gamla redan innan de börjar sin utveckling, så det spelar ingen större roll om de släpptes för två år sedan, eller fyra år i framtiden, så det är ju ingen större tidspress med tanke på att de redan sitter på en såpass stor kista pengar.

Skribent
Skrivet av jehuty:

Har hört andra rykten om att Nintendo sitter på färdiga spel och bara väntar på rätt tillfälle att släppa spelen.

Vet inte om det stämmer men det här får mig att tro på det. Finns nog inte många som tar ett sånt här beslut, man vill ju få tillbaka sin investering så snabbt som möjligt.

Ja jag tror det här stämmer också för om du kollar på hur Nintendo jobbar med sina släpp. De portionerar ut "stora" släpp på runt 1 stortitel per halvår. Att de skulle ha så väloljat maskineri att tajmingen alltid stämmer där är inte så troligt, så antagligen görs spelen och läggs sen i "release-huset" tills de finns plats för dem. N vill ju gärna ge det spel som ska släppas runt ett halvårs marknadsföring också med en egen direct and what not.


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd

Med tanke på spelets namn så är det oerhört förståeligt i detta fall.

Handlar nog om att inte råka associera sina spel med diverse världshändelser på marknaderna där spelen är tänkta att släppas.

Medlem

Kunde de inte nöja sig med att inte släppa det i Ryssland? Hade sett fram emot detta ju. Förövrigt ryktas ju en remake av Metroid Prime vara ett av de färdiga som de håller på. Får hoppas det stämmer.

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Kunde de inte nöja sig med att inte släppa det i Ryssland? Hade sett fram emot detta ju. Förövrigt ryktas ju en remake av Metroid Prime vara ett av de färdiga som de håller på. Får hoppas det stämmer.

Jag tror de kommer att släppa det samtidigt som de utannonserar datumet för Prime 4. Typ "While you wait for Prime 4 you can relive the original trilogy and download it right NOW"


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror de kommer att släppa det samtidigt som de utannonserar datumet för Prime 4. Typ "While you wait for Prime 4 you can relive the original trilogy and download it right NOW"

Ja, det låter troligt! Dock har det ryktats om att de inte fått till trean utan nöjt sig med ettan. Så i bästa fall de två första (Prime + Echoes) då. Och jag vill helst ha på kassett då jag köper både för att spela nu och samla för framtiden.

Medlem

Det är nästan komiskt att originalet stoppades av exakt samma orsak! Tror det var 11 september den gången. Jag var så sjukt besviken och jag blir det denna gång med. Vi fick vänta länge på första Advance Wars länge och det var anledningen till att jag köpte Gameboy Advance när den släpptes. Call of duty kommer släppas som vanligt men ett strategispel med färglada mangasoldater ska vänta. Så trött på hyckleriet.

Skrivet av Augustus:

Det är nästan komiskt att originalet stoppades av exakt samma orsak! Tror det var 11 september den gången. Jag var så sjukt besviken och jag blir det denna gång med. Vi fick vänta länge på första Advance Wars länge och det var anledningen till att jag köpte Gameboy Advance när den släpptes. Call of duty kommer släppas som vanligt men ett strategispel med färglada mangasoldater ska vänta. Så trött på hyckleriet.

Hyckleri? Det är ju inte Nintendo som släpper CoD.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Jag kan tycka att det är tråkigt att man väljer att inte släppa spelet.

Vill betona att jag verkligen avskyr vad som händer i världen just nu och vill inte underspela det på något sätt.

Men samtidigt så är det kring någonstans nästan hela tiden.
Med den motiveringen som de anger så kan man ju nästan inte släppa spelet någonsin om man inte byter namn på det helt då?

Spel är menat som underhållning och det är väl inte mer tabu nu än tidigare att säga att ett spel handlar om kring?

Ur företagsperspektiv så förstår jag någonstans varför man väljer att vänta, tycker bara att det är personligt tråkigt.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Hyckleri? Det är ju inte Nintendo som släpper CoD.

Du missförstår.

Skrivet av Augustus:

Du missförstår.

Sedan är det inte bekräftat att det kommer ett CoD i år.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Kampanjen i Advance Wars 1 börjar med att spelets version av Ryssland invaderar ett grannland, så... visst, jag kan köpa att de gör så här. Det blir kul när det kommer, finns annat att spela.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Skribent
Skrivet av Augustus:

Det är nästan komiskt att originalet stoppades av exakt samma orsak! Tror det var 11 september den gången. Jag var så sjukt besviken och jag blir det denna gång med. Vi fick vänta länge på första Advance Wars länge och det var anledningen till att jag köpte Gameboy Advance när den släpptes. Call of duty kommer släppas som vanligt men ett strategispel med färglada mangasoldater ska vänta. Så trött på hyckleriet.

Fast det är ju inget hyckleri när de försenat tidigare spel i serien av liknande orsaker. Då är det väl snarare att de fortsätter på samma linje och håller på sina värderingar. Sen får man väl tycka vad man vill om värderingarna, men att de följer linjen måste man ju i alla fall anse är beundransvärt av ett företag. Istället för att titta på pengarna...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Augustus:

Det är nästan komiskt att originalet stoppades av exakt samma orsak! Tror det var 11 september den gången. Jag var så sjukt besviken och jag blir det denna gång med. Vi fick vänta länge på första Advance Wars länge och det var anledningen till att jag köpte Gameboy Advance när den släpptes. Call of duty kommer släppas som vanligt men ett strategispel med färglada mangasoldater ska vänta. Så trött på hyckleriet.

Illuminati confirmed!

1
Skriv svar