Bethesda jobbar på en fem år lång roadmap till Fallout 76

Robot
Bethesda jobbar på en fem år lång roadmap till Fallout 76
Medlem

De borde börja jobba på en uppföljare, där de gör om och gör rätt med allt de lärt sig från Fo76 istället. Känns som att ingen bryr sig om detta längre, de behöver en ordentlig nystart.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

De borde börja jobba på en uppföljare, där de gör om och gör rätt med allt de lärt sig från Fo76 istället. Känns som att ingen bryr sig om detta längre, de behöver en ordentlig nystart.

Jag började spela i höstas och tycker att det är riktigt kul. Och eftersom dom planerar att släppa material i fem år till så borde det ju i alla fall finnas ganska många spelare för annars hade det ju inte gått ihop ekonomiskt.


signatur

PSN: OAKTHYR

Gen
Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag började spela i höstas och tycker att det är riktigt kul. Och eftersom dom planerar att släppa material i fem år till så borde det ju i alla fall finnas ganska många spelare för annars hade det ju inte gått ihop ekonomiskt.

De kanske tänkte göra lite marknadsföring nu när Bethesda launchern försvinner? Förövrigt är det 3700 pers som spelar spelet på Steam just nu. Ingen enorm mängd direkt.

Medlem

Har de lagt till chat i spelet än? Det var det första och största anledningen till att jag tappade suget. Känns som ett måste i ett MMORPG.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag började spela i höstas och tycker att det är riktigt kul. Och eftersom dom planerar att släppa material i fem år till så borde det ju i alla fall finnas ganska många spelare för annars hade det ju inte gått ihop ekonomiskt.

Det beror väl på hur många utvecklare de dedikerar till det. Sitter det en ensam stackare och försöker utveckla nytt material behövs det inte många spelare för att det ska "gå runt".

Har hoppat in ett par gånger sen jag slutade, och spelet är i princip detsamma som när det släpptes, så det kan inte vara något större team som jobbar på det.

Skrivet av Baronova:

Har de lagt till chat i spelet än? Det var det första och största anledningen till att jag tappade suget. Känns som ett måste i ett MMORPG.

Bara en röstchat som ingen använder. Att skippa textchatten är helt klart en av de största missarna de gjorde, all form av social interaktion försvann.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det beror väl på hur många utvecklare de dedikerar till det. Sitter det en ensam stackare och försöker utveckla nytt material behövs det inte många spelare för att det ska "gå runt".

Har hoppat in ett par gånger sen jag slutade, och spelet är i princip detsamma som när det släpptes, så det kan inte vara något större team som jobbar på det.

Förutom att det finns NPCer nu med inspelad dialog


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Förutom att det finns NPCer nu med inspelad dialog

Ja, tyvärr... De har insett att deras vision inte funkade, och försöker rädda ett sjunkande skepp med silvertejp.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det beror väl på hur många utvecklare de dedikerar till det. Sitter det en ensam stackare och försöker utveckla nytt material behövs det inte många spelare för att det ska "gå runt".

^ this. Har de bara några enstaka utvecklare med någon enstaka grafiker/ljudnsubbe så behövs det inte mycket för att det ska gå runt, iomed de har realmoney store yada yada.

Endgame är väl fortfarande döda flygande queen whatever vad jag vet? vilket var fan den största letdown:en i min spelhistoria tror jag. Var såå coolt i vanilla när man var bland de första att lyckas klura ut hur man skickade en nuke, å sedan... thats it? lagfest buggig skit som hade det mest sorgsna loottable jag någonsin sett, å det var endgame?

Avstängd

Usch, tråkiga nyheter! Hade hellre sett att resurserna lagts på ett riktigt Fallout.

Medlem

Har lirat till o från sedan det släpptes till pc, fantastiskt kul att lira själv iaf!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Utökad karta, flera områden att besöka, metro system, bunkrar Osv. Det skulle kunna få mig att börja snegla åt detta igen. Men ett Nytt Fallout över lag ligger på första plats.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, tyvärr... De har insett att deras vision inte funkade, och försöker rädda ett sjunkande skepp med silvertejp.

Så det var bättre när världen var tom förutom andra spelare? Tycker det känns ungefär som Fallout 4 nu med 76. Vilket är bra för jag gillar Fallout 4.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Så det var bättre när världen var tom förutom andra spelare? Tycker det känns ungefär som Fallout 4 nu med 76. Vilket är bra för jag gillar Fallout 4.

Den var aldrig tom, det fanns hur mycket lore som helst att ta sig igenom om man var intresserad.

Vad de skulle gjort är att fylla den med spelare istället, som det var tänkt från början, istället för att bara ha ~10 (?) på varje server, som i princip aldrig ser varandra.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Hade riktigt kul från september 2020 till slutet av 2021. Sen när den 4:e legendarstjärnan sköts på framtiden så tappade jag sugen och la ner det. Man tröttnar också på att de nerfar fel grejer hela tiden. Och när nånting ska rättas till så uppstår ofta någon ny bugg med samma grej.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Har lirat till o från sedan det släpptes till pc, fantastiskt kul att lira själv iaf!

Hur är det med PvP? Kan man undvika det?

Medlem
Skrivet av Asgan:

Hur är det med PvP? Kan man undvika det?

Ja, man ser andra spelare men om man inte själv vill behöver man inte ha med dem att göra alls.
De kan attackera dig (men gör ingen skada) och först om du som svar attackerar tillbaka så blir ni båda tillgängliga att döda varandra.
Typ så tror jag det funkar, iaf när jag lirade sist. Men jag var nästan aldrig med om att någon ens försökte döda mig.

Det är ett fantastiskt singleplayer spel i min mening, där multiplayer finns tillgänglig samt att man vet att andra spelare är och ränner omkring.
Spelet fick massor av kritik vid release men mycket av det var löst när spelet väl släpptes till PC, vilket är det enda sätt jag upplevt det på, och i det skicket är det definitivt ett riktigt härligt och stämningsfullt fallout!

MASSOR av innehåll, hur mycket som helst att göra


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Men.... die already och ge oss Fallout 5.

Medlem
Skrivet av Gen:

De kanske tänkte göra lite marknadsföring nu när Bethesda launchern försvinner? Förövrigt är det 3700 pers som spelar spelet på Steam just nu. Ingen enorm mängd direkt.

Nä, klockan 10.20 på en torsdag brukar ju alla sitta och lira. Tungt bevis!

Medlem

Roadmapen för 2022.

Är lite taggad för The Pit expansioen, men det kommer nog bara va daily ops 2.0


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Moortis:

Nä, klockan 10.20 på en torsdag brukar ju alla sitta och lira. Tungt bevis!

Om man tittar på de senaste 24 timmarna istället ser det ändå ganska bra ut rent statistiskt?

6 783 spelare de senaste 24 timmarna på Steam
32 858 spelare som högsta all-time peak på Steam
Det är alltså 20% av spelarantalet som fortfarande hänger kvar vid spelet, vilket får ses som rätt positivt med tanke på spelets gång och livslängd.

För att dra en krass jämförelse, Battlefield 2042 har ~2% kvar av sin spelarbas.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Asgan:

Hur är det med PvP? Kan man undvika det?

PvP är helt trasigt, så det fanns aldrig någon som spelade det. Lätt att undvika med andra ord.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Asgan:

Hur är det med PvP? Kan man undvika det?

Går köra med pacifist mode, så slipper man pvp. Fast man kan ändå bli dödad av andra spelare om man försöker stjäla något från någons camp, eller om en annan spelare försöker ta över sin workshop.

Går stänga av detta på fallout world, som är en egen server som kan ändra på reglerna på. Sparas dock inte på live servern, så man kopierar bara över sin gubbe till den servern.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

1
Skriv svar