Ryssland vill legalisera piratkopiering - för att kontra sanktionerna

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Förstår inte vad din poäng är. Det handlade om huruvida det på något sätt var USAs fel att Ryssland nu har invaderat Ukraina och du målade upp det som är galen och felaktig take.

Det är många som tror att USA:s och NATO:s agerande lett fram till situationen vi ser nu och det mesta tyder på att så även är fallet.

Kan du tänka dig att konkretisera vad i USA:s och NATO:s agerande som du anser har provocerat fram den nuvarande situationen?

Tack på förhand.

Avstängd
Skrivet av Erunas:

Kan du tänka dig att konkretisera vad i USA:s och NATO:s agerande som du anser har provocerat fram den nuvarande situationen?

Tack på förhand.

Inte värt det.

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Inte värt det.

Det tycker jag kan summera tråden. De som skriker högst om hur viktigt det är med fakta orkar/vill inte ge oss någon fakta utan viftar bara lite i luften och svamlar pseudokonsporstorisk retorik om något diffust som kallas ”göra sina egna efterforskningar”. Var och hur? Vem vet, det verkar inte alls vara så viktigt.

Avstängd
Skrivet av Kyraal:

Det tycker jag kan summera tråden. De som skriker högst om hur viktigt det är med fakta orkar/vill inte ge oss någon fakta utan viftar bara lite i luften och svamlar pseudokonsporstorisk retorik om något diffust som kallas ”göra sina egna efterforskningar”. Var och hur? Vem vet, det verkar inte alls vara så viktigt.

Det är du som svamlar och uppenbarligen inte har något vettigt att säga.
Mina inlägg är väldigt tydliga.

Det är inte värt det för tråden är död, ingen skulle svara på mitt inlägg ändå så varför ska jag ägna tiden det tar att förklara en komplex fråga.
Fick inget svar av personen jag skrev med innan och sen kommer det in en ny person och ber mig förklara någonting. Det lät inte som en ärligt ställd fråga av någon som vill ha en diskussion utan bara som ett sätt att jävlas genom att försöka slösa min tid.

Om någon faktiskt var intresserad på riktigt om varför USA:s agerande kan ha lett fram till situationen vi har idag kan den kolla på videon med John Mearsheimer som länkats i tråden där han pratar om just det.

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Det är du som svamlar och uppenbarligen inte har något vettigt att säga.
Mina inlägg är väldigt tydliga.

Det är inte värt det för tråden är död, ingen skulle svara på mitt inlägg ändå så varför ska jag ägna tiden det tar att förklara en komplex fråga.
Fick inget svar av personen jag skrev med innan och sen kommer det in en ny person och ber mig förklara någonting. Det lät inte som en ärligt ställd fråga av någon som vill ha en diskussion utan bara som ett sätt att jävlas genom att försöka slösa min tid.

Om någon faktiskt var intresserad på riktigt om varför USA:s agerande kan ha lett fram till situationen vi har idag kan den kolla på videon med John Mearsheimer som länkats i tråden där han pratar om just det.

Ursäkter och whataboutism. Ja du har rätt, det är nog bäst att du inte skriver mer.

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Det är du som svamlar och uppenbarligen inte har något vettigt att säga.
Mina inlägg är väldigt tydliga.

Det är inte värt det för tråden är död, ingen skulle svara på mitt inlägg ändå så varför ska jag ägna tiden det tar att förklara en komplex fråga.
Fick inget svar av personen jag skrev med innan och sen kommer det in en ny person och ber mig förklara någonting. Det lät inte som en ärligt ställd fråga av någon som vill ha en diskussion utan bara som ett sätt att jävlas genom att försöka slösa min tid.

Om någon faktiskt var intresserad på riktigt om varför USA:s agerande kan ha lett fram till situationen vi har idag kan den kolla på videon med John Mearsheimer som länkats i tråden där han pratar om just det.

Det var faktiskt en genuin fråga eftersom jag redan sett videon så ville jag veta vad du tyckte var dom mest viktiga anledningarna.

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Jag läser allt jag kommer över från så många olika källor jag kommer över.
Ingen kan ha rätt om allt hela tiden.

Du har valt att tro på källor som till 100 % ljuger om denna fråga. Du har uppenbarligen gått på detta till den grad att du vill återge dessa felaktiga saker i andra forum.

Det är inte en fråga där det finns några gråzoner. Det är inte svårt att kolla upp fakta kring detta.

Varför väljer du att försöka sprida felaktig information?

Avstängd
Skrivet av Kyraal:

Ursäkter och whataboutism. Ja du har rätt, det är nog bäst att du inte skriver mer.

Du verkar inte veta vad ordet whataboutism betyder.

Skrivet av Margy:

Du har valt att tro på källor som till 100 % ljuger om denna fråga. Du har uppenbarligen gått på detta till den grad att du vill återge dessa felaktiga saker i andra forum.

Det är inte en fråga där det finns några gråzoner. Det är inte svårt att kolla upp fakta kring detta.

Varför väljer du att försöka sprida felaktig information?

Det är andra som haft fel om saker i tråden.
Du hänger upp dig på en grej jag hade fel om som jag själv säger att jag hade fel om för att du inte har något annat att bidra med.

Självklart väljer jag inte att försöka sprida felaktig information.

Ni är inte seriösa eller trevliga människor så jag ser ingen anledning till att fortsätta interagera med er.

Avstängd
Skrivet av Erunas:

Det var faktiskt en genuin fråga eftersom jag redan sett videon så ville jag veta vad du tyckte var dom mest viktiga anledningarna.

Okej jag ursäktar mig, du låter genuin.

Dock är jag fortfarande lika osugen på att diskutera detta i den här tråden då jag helst vill avsluta min närvaro här.

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Det var du som kallade det medier i väst, mitt "västlig media" betyder samma sak.

Västliga medier var ju istället för att kalla det "maktens källa"

Skrivet av CosmicPunch:

Aftonbladet t.ex. Var det första jag hittade:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/66v2Go/soldater-pa-ukrai...

Verkar finnas referenser till andra västliga medier i artikeln så du kan ju bläddra vidare.

Du har rätt i att det finns en del medier som okritiskt för vidare vad som kan kallas propaganda. En del gör uppdateringar tex CNN.
Dessa beslut tas dock av nyhetsförmedlarna själva i jakten på clicks (nu förtiden) inte som ett påbud från "makten".
Jag skrev:

Skrivet av Camlin:

Sen det hela med "maktens källa". Tror du på allvar att alla medier i väst ("maktens källa") sprider påbjuden propaganda mot Ryssland ? Fattar du vilket scoop bevis för detta påbud skulle vara ?

På vilket du svarade:

Skrivet av CosmicPunch:

Det är ju fakta att västlig media har spridit Ukrainsk fake-news propaganda om Ghost of Kiev, hjältarna på ormön o.s.v.
Sådana grejer är inte scoop, det sker hela tiden.

Fortfarande inget påbud från "makten" utan upp till var och en av nyhetsförmedlarna. Det hela började ju som ett argument om att "maktens källa" bestämde vad som man i väst får veta.
Scoopet är ju inte att det kommer ut felaktig information utan att detta skulle ett påbud från "makten"

Skrivet av CosmicPunch:

Okej, trodde det var godkänt i Japan. Faktum kvarstår dock att kliniska studier om ivermectins effekt på Covid inte är färdigställda än så ivermectin-förespråkarna kan fortfarande få rätt om ivermectin.

Ja fast nej. Ivermectin-förespråkarna och anti-vaxxarna i ett Venn-diagram skulle väl vara en stor cirkel av anti-vaxx med en mindre Ivermectin-cirkel helt innesluten.
Om man sprider falsk information (påståenden om att en viss medicin hjälper mot en åkomma är falsk tills det finns bevis som visar att det har en positiv effekt) om ivermectin mot covid-19 och på så sätt får folk att avstå från vaccin (som det finns mängder med studier om att det hjälper) så kvittar det ju att man sedan i en studie visar att Ivermectin faktiskt hjälpte när man väl fått covid.

Skrivet av CosmicPunch:

Förstår inte vad din poäng är. Det handlade om huruvida det på något sätt var USAs fel att Ryssland nu har invaderat Ukraina och du målade upp det som är galen och felaktig take.

Det är många som tror att USA:s och NATO:s agerande lett fram till situationen vi ser nu och det mesta tyder på att så även är fallet.

Poängen var att han argumenterade som Putin och att han hade fel angående Putins vilja att genomföra en fullskalig invasion.

Avstängd
Skrivet av Camlin:

Västliga medier var ju istället för att kalla det "maktens källa"

Du har rätt i att det finns en del medier som okritiskt för vidare vad som kan kallas propaganda. En del gör uppdateringar tex CNN.
Dessa beslut tas dock av nyhetsförmedlarna själva i jakten på clicks (nu förtiden) inte som ett påbud från "makten".
Jag skrev:
På vilket du svarade:
Fortfarande inget påbud från "makten" utan upp till var och en av nyhetsförmedlarna. Det hela började ju som ett argument om att "maktens källa" bestämde vad som man i väst får veta.
Scoopet är ju inte att det kommer ut felaktig information utan att detta skulle ett påbud från "makten"

Ja fast nej. Ivermectin-förespråkarna och anti-vaxxarna i ett Venn-diagram skulle väl vara en stor cirkel av anti-vaxx med en mindre Ivermectin-cirkel helt innesluten.
Om man sprider falsk information (påståenden om att en viss medicin hjälper mot en åkomma är falsk tills det finns bevis som visar att det har en positiv effekt) om ivermectin mot covid-19 och på så sätt får folk att avstå från vaccin (som det finns mängder med studier om att det hjälper) så kvittar det ju att man sedan i en studie visar att Ivermectin faktiskt hjälpte när man väl fått covid.

Poängen var att han argumenterade som Putin och att han hade fel angående Putins vilja att genomföra en fullskalig invasion.

Äntligen kom du tillbaka. Tack gode gud.

Angående ivermectindelen bara:

Jag skulle inte säga att det är falskt att säga att en medicin hjälper även innan det bevisats att den hjälper. Sanning är ett koncept som ligger utanför människans kunskapssfär. Något kan vara sant utan att människan vet det än eller har lyckats bevisa det.

Om någon har förespråkat ivermectin och det sedan har hjälpt människor som lyckats bli friska med det så är det ju ett plus.

Men självklart har folk som sagt saker som "ta inte vaccin ta bara ivermectin om du blir sjuk" möjligtvis gjort skada när folk kanske då inte tagit vaccin och blivit sjuka(re).

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Äntligen kom du tillbaka. Tack gode gud.

Angående ivermectindelen bara:

Jag skulle inte säga att det är falskt att säga att en medicin hjälper även innan det bevisats att den hjälper. Sanning är ett koncept som ligger utanför människans kunskapssfär. Något kan vara sant utan att människan vet det än eller har lyckats bevisa det.

Om någon har förespråkat ivermectin och det sedan har hjälpt människor som lyckats bli friska med det så är det ju ett plus.

Men självklart har folk som sagt saker som "ta inte vaccin ta bara ivermectin om du blir sjuk" möjligtvis gjort skada när folk kanske då inte tagit vaccin och blivit sjuka(re).

Att det är falskt var inte ett filosofiskt ställningstagande utan ett praktiskt, säkerhetsmässigt. I annat fall har man snart ormolja som kan påstås bota allt från förkylning till cancer och "vi väntar bara på framtida studieresultat som visar att våra påståenden är korrekta".
Att någon blivit hjälpt av ivermectin är ju omöjligt att veta så länge det inte finns studieresultat. Att någon tagit det och blivit frisk innebär ju inte att ivermectin hjälpte mot covid.

Medlem

De ballar ur!

Avstängd
Skrivet av Margy:

Du har valt att tro på källor som till 100 % ljuger om denna fråga. Du har uppenbarligen gått på detta till den grad att du vill återge dessa felaktiga saker i andra forum.

Det är inte en fråga där det finns några gråzoner. Det är inte svårt att kolla upp fakta kring detta.

Varför väljer du att försöka sprida felaktig information?

Och hur vet du att han sprider "falsk" information?

Har du bevis?


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Och hur vet du att han sprider "falsk" information?

Har du bevis?

https://www.reuters.com/article/factcheck-japan-ivermectinand...

Avstängd
Skrivet av Camlin:

Att det är falskt var inte ett filosofiskt ställningstagande utan ett praktiskt, säkerhetsmässigt. I annat fall har man snart ormolja som kan påstås bota allt från förkylning till cancer och "vi väntar bara på framtida studieresultat som visar att våra påståenden är korrekta".
Att någon blivit hjälpt av ivermectin är ju omöjligt att veta så länge det inte finns studieresultat. Att någon tagit det och blivit frisk innebär ju inte att ivermectin hjälpte mot covid.

Som jag skrev innan tycker jag det kan finnas ett värde i att testa behandlingar som man tror kan fungera och som det finns indikationer på att de kan fungera mot en ny farlig akut sjukdom även innan det färdigställts kliniska studier som bevisar bortom allt rimligt tvivel att just den behandlingen fungerar.

Om det visar sig efter de kliniska studierna att Ivermectin fungerar mot Covid-19 då har förmodligen många människor som tagit Ivermectin blivit hjälpta av det.
Och samtidigt har de som snackat skit om Ivermectin förmodligen orsakat andra människors skada eller död.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kyraal:

Det tycker jag kan summera tråden. De som skriker högst om hur viktigt det är med fakta orkar/vill inte ge oss någon fakta utan viftar bara lite i luften och svamlar pseudokonsporstorisk retorik om något diffust som kallas ”göra sina egna efterforskningar”. Var och hur? Vem vet, det verkar inte alls vara så viktigt.

Håller med. Blir inget mer vettigt skrivande här. Låser tråden.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skriv svar