Diskutera - Piratkopierar du?

Medlem

Betalar för mina spel har alltid gjort det!

Medlem
Medlem

Filmer någon gång i veckan.

Betalar dock för Netflix amazon Disney Viaplay hbo men finns dom inte där så laddar jag ner.

Spel har jag nog inte laddat ner på minst 10år.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Hahaha, har du tittat på en 4K Blu-Ray någon gång? Eller ens en vanlig Blu-Ray? Ta valfri och jämför med HBO som du tydligen tycker är fint, så ska du se att skillnaden är enorm. Du kan få samma kvalitet när du laddar ner. En vanlig full-HD Blu-Ray är hästlängder finare än Netflix "4K" 🙂

Självklart har jag tittat på 4k BR då jag har en. Det jag menar är att det är att bilden från streaming är riktigt bra. Särskilt när man som jag är uppväxt med svartvit TV. Endast två kanaler under mina första 10 år i livet. Minns när farsan köpte våran första VHS när jag var nio och det enda han ville hyra var James Bond och filmer med Bud Spencer och Terence Hill.


signatur

"Kebab?"

Medlem

Själva spelet, nej.
1372 DLCs? Ja.

Tycker dock det är skrämmande hur enkelt det är att göra det på steam. Och de är ju tysta sedan år tillbaka om det. Det har inte åtgärdats på något sätt.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Nope, men får se framöver..

Körde PopcornTime ett bra tag, men textningsproblem och dåliga hastigheter fick mig tillslut att skaffa Netflix. Nu har jag Netflix, Disney+ och HBO Max. Oändligt med material, men mer ofta än sällan finns inte filmen man vill se på någon av tjänsterna, problemet fräter mitt huvud.
Testar Nova TV nu och jämför med betaltjänster/PopcornTime.

Medlem

Inte spel och musik men film/tv-serier som inte finns på streamingtjänsterna kan lånas av en kompis ibland


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

NuZ
Testpilot

Kära FZ jag har syndat…

Händer väl ibland med film som inte går att titta eller hyra på tjänster jag betalar för.

Har också hänt att jag laddat hem spel jag är intresserad av som inte har något demo för att testa. Kan inte komma ihåg att jag någonsin laddat hem ett spel, gillade det och inte köpt det efter.

Intressant tråd måste jag säga och starkt av FZ att ta upp ämnet


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Piratkopierade jättemycket som ung. De senaste 6-7 åren har bara varit detsamma, nysläppta South Park och BBC Earth dokumentärer som Planet Earth osv för de är svåra att få tag på lagligt.
Annars finns det mesta mellan alla streamingtjänster som familjen delar på.

Medlem

Just det, DLC!
Jag tycker köp i spel borde förbjudas för alla spel som är under artonårsgränsen. Varför?

Svaret kommer chocka dig:

-Hej, lilla Nova, vad stor du blivit, tänkte fråga vad du vill ha i julklapp?

-Tack Farmor, jag skulle gärna vilja ha Sims 4 med alla DLC!


-Jaha, det är ett datorspel förstår jag, men va inte orolig, Farmor fixar det!

.
.
.

Senare på julafton:
-Hej Farmor, kommer du med tåget den här gången?

-Ja du förstår, jag tröttnade på bilen, men varsegod Nova, här är din present!

-Tack Farmor, Jag älskar dig!

.
.
.

Senare på Farmors begravning:
-Pappa, varför dog Farmor?

- Ja du Nova, Anna halkade illa på vägen till tåget, jag förstår fortfarande inte varför hon sålde bilen...

Medlem

IPTV räknas hit också. Något jag ännu lyckats hålla mig från, eftersom jag med god uppfostran fått lära mig att inte stjäla. Frestelsen har varit stor vid några tillfällen när ingen tjänst i norden har köpt TV rättigheterna till någon viss fotboll.
Senast nu i höst när det dröjde innan någon köpte Ligue1. Amazon hade rättigheter, men utan att jag på något sätt fick det fixat fastän jag prenumererade på Prime. Till slut tecknade SportExpressen avtal så det löste sig.
Ett år prenumererade jag på FuboTV i USA pga samma skäl.

Medlem
Fel
Skrivet av catchme:

News Flash! Till alla streaming företag ! Om ni skall fungera inom EU så måste ni ordna så att undertexter på alla språk inom EU finns!!!!!! SHARING IS CARING!. Hail p2p Otherwise in EU !!!

Fel.

Medlem

Alla ljuger!
"Nä, Inte spelet aldrig spelet... Har du en öl?"


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

precis som andra sagt så ja ibland för att testa spel inför köp, man vill ju veta vad det är man köper


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

precis som andra sagt så ja ibland för att testa spel inför köp, man vill ju veta vad det är man köper

Är det inte smidigare att bara göra återköp om du inte är nöjd? Du har ju två timmars speltid och två veckor på dig?

Medlem
Skrivet av Eight08:

Är det inte smidigare att bara göra återköp om du inte är nöjd? Du har ju två timmars speltid och två veckor på dig?

nja, på vissa spel har dom vägrat ge tillbaka pengarna, och jag tänker inte chansa mer


signatur

//monster

Medlem

Det var många år sedan sist. För mig finns det ingen anledning längre. Musik, film och serier strömmas och spel hinner jag knappt med längre så köper de spel jag vill lira vilket är väldigt få

Medlem
Skrivet av BadMF69:

Självklart har jag tittat på 4k BR då jag har en. Det jag menar är att det är att bilden från streaming är riktigt bra. Särskilt när man som jag är uppväxt med svartvit TV. Endast två kanaler under mina första 10 år i livet. Minns när farsan köpte våran första VHS när jag var nio och det enda han ville hyra var James Bond och filmer med Bud Spencer och Terence Hill.

Jo men jämfört med VHS har ju alla moderna format bra kvalitet Jag tycker inte att det är pissdålig kvalitet på Netflix heller, det fungerar. Men det är mycket bättre med nedladdad eller Blu-Ray.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Är gamla filmer/serier som man inte kan få tag på och svåra få tag på äldre spel jag letar efter. Men nytt material....det var mååånga årsen det när man var arbetslös och pank


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Piratkopierat i princip endast Sims 4 numera då de är så helvetes dyrt att köpa alla expansionspaket.
Eller om de är nått gammalt spel som knappt går att köpa längre.

Medlem

Äldre serier/filmer som inte går att streama laddas hem.
Dock inte lika ofta som förr. 😊


signatur

Malmö

Medlem
Skrivet av BadMF69:

Självklart har jag tittat på 4k BR då jag har en. Det jag menar är att det är att bilden från streaming är riktigt bra. Särskilt när man som jag är uppväxt med svartvit TV. Endast två kanaler under mina första 10 år i livet. Minns när farsan köpte våran första VHS när jag var nio och det enda han ville hyra var James Bond och filmer med Bud Spencer och Terence Hill.

Rätt skön filosofi ändå.

Det är bra idag för att det var sämre förr!

Medlem

Lite film och serier ibland. Spelen köper jag numera. Orka mixtra med cracks osv

Medlem

Ja om filmen/serien inte finns på de tjänsterna jag prenumererar vilket tyvärr händer ganska ofta.
Har Netflix, Prime, HBO, Viaplay, Cmore och Disney.

Medlem

Gått från driva en stor BBS när tiden begav sig (senare med egen CD bränning då en tom skiva låg på några hundra) till torrents.

Nu är man gammal och allt är enkelt, har abonnemang på alldeles för mycket och min backlog på steam är inte nådig.
Kan inte minnas när jag tankade något senast, det är för den yngre generationen,

Aldrig piratat något, enda som lockat har varit Photoshop men inte orkat göra


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Förr.. väldigt ofta.
Nu som vuxen när jag kan betala för mig, extremt sällan.
Det kan vara enstaka program som utvecklare tar orimligt mycket betalt för, då pratar vi lite musikskapar-grejer som de vill ha en helt hutlöst jävla summa för!
Min... Grannes kusins klasskompis storebror köpte spelet Rocksmith 2014, bara för att inse att om man ville ha en extra låt till det spelet så kunde det kosta upp mot 45 spänn, och sen finns det närmare 1000 låtar om inte mer..
Då blev han förbannad och piratade spelet istället och fick all musik han ville ha.
När det handlar om orimliga summor som utvecklare begär av oss konsumenter bara för att de inte ha konkurrens, och de tror de kan ta betalt hur mycket som helst. Ja då kan jag som sagt ibland vara för att pirata.

Medlem

Förr, hela tiden. Idag, så gott som aldrig.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

nja, på vissa spel har dom vägrat ge tillbaka pengarna, och jag tänker inte chansa mer

I sådana fall kan du hota med lagliga medel. Jag gjorde det med en porrsida nyligen, först nekade de en återbetalning men när jag påpekade att det är olagligt att neka det inom 14 dagar i EU så lade de benen på ryggen.

BTW: Vill någon ha hjälp med något sådant är jag fett på. Hade varit kul att se vart man vänder sig i längden om någon fortfarande skulle neka.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Nope.
Har ärligt talat aldrig riktigt sett rättigheten.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Skriv svar