Dead Space visas ikväll, releasen uppges ha skjutits fram till 2023

Robot
Dead Space visas ikväll, releasen uppges ha skjutits fram till 2023

Förhoppningsvis värt att vänta på.

#dead-space


Medlem

Är ett stort fan av Dead Space serien men inte så insatt i detta. Är det här en full on remake med massa nytt i eller är det mer som Demon's Souls remastern?

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Är ett stort fan av Dead Space serien men inte så insatt i detta. Är det här en full on remake med massa nytt i eller är det mer som Demon's Souls remastern?

Jag har tolkat det som Remake ala Demons Souls.

Kan bli jäkligt fett med modern fysik.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Remake är. Tex. Resident evil 1 PS1 och sedan Resident evil 1 på gamecube. Med andra ord de gör om spelet. Därför det heter "Remake"

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Är ett stort fan av Dead Space serien men inte så insatt i detta. Är det här en full on remake med massa nytt i eller är det mer som Demon's Souls remastern?

Nu mixar du upp det lite :P, Demon Souls var en fullfjädrad remake helt från grunden med målet att vara väldigt trogen originalet, vilket är väldigt imponerande i sig då det måste itchat något enormt att åter implementera / emulera en hel del quirky stuff men som gjorde det till vad det var.

Dead Space har lite samma approach men jag tror man kommer dra väldigt mycket nytta av ny teknik för att göra obehaget än värre på alla möjliga sätt. De har även nämnt att de kommer expandera på Ishimura och upplevelsen men behålla den röda tråden från originalet. Det är en väldigt trogen remake men jag tror inte den kommer vara på samma 1:1 nivå som Demon Souls utan ta lite mer friheter jämfört med det spelet.

Medlem

Det ser ut som… det gamla?
Nä, men det var väl snyggt även om jag nog förvänta mig mer. Vi får väl se vad det hela landar i.

Medlem

Hehe ja det var ett grafiskt antiklimax som hette duga.

Medlem

Same old same old?

Nä men samma som ovan, grafiskt var det ju väldigt anti klimax....men får se vad prislappen hamnar på. Jag e rätt taggad ändå då det var måååånga år sen jag lirade det.

Det verkar "fuska" en del med "ny" grafik, men det verkar mest vara lite extra rök i korridorerna...

Medlem

Förstår inte varför de skall hypa upp det så tidigt. Visa när det är klart i stället.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av heady89:

Nu mixar du upp det lite :P, Demon Souls var en fullfjädrad remake helt från grunden med målet att vara väldigt trogen originalet, vilket är väldigt imponerande i sig då det måste itchat något enormt att åter implementera / emulera en hel del quirky stuff men som gjorde det till vad det var.

Dead Space har lite samma approach men jag tror man kommer dra väldigt mycket nytta av ny teknik för att göra obehaget än värre på alla möjliga sätt. De har även nämnt att de kommer expandera på Ishimura och upplevelsen men behålla den röda tråden från originalet. Det är en väldigt trogen remake men jag tror inte den kommer vara på samma 1:1 nivå som Demon Souls utan ta lite mer friheter jämfört med det spelet.

Ok jag kanske har missuppfattat vad en remake är. Trodde en remake var när man tog ett existerande koncept och byggde om det helt och hållet och implementerade nya saker. Metroid Zero Mission eller Resident Evil 2 remaken är två bra exempel på remakes. Medan Demon's Souls är en hög kvalité remaster. Det är fortfarande samma spel fast det har en ny engine och animationer.

Men jag är inte säker, kanske är lite luddigt vad exakt som definierar en remake.

Medlem

Nä jag vet inte.

Ser det här inte bättre ut ? https://www.youtube.com/watch?v=hkKL_tpazso


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Same old same old?

Nä men samma som ovan, grafiskt var det ju väldigt anti klimax....men får se vad prislappen hamnar på. Jag e rätt taggad ändå då det var måååånga år sen jag lirade det.

Det verkar "fuska" en del med "ny" grafik, men det verkar mest vara lite extra rök i korridorerna...

Du måste öppna upp dina sinnen lite mer om det är det enda du har märkt av.

https://i.redd.it/vx6tq2ep8qk71.png

Medlem

Gillar inte att Isaac ser ut som Robocop i remaken. Han rör sig märkligt med.

Medlem

Det var väldigt häftigt att se hur dom gjort med ljudet. Kul att spel utvecklas på mer sätt än grafik.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Just ljudet i ett horrorspel kan göra ett stort skillnad. Ser framemot detta men är försiktig med hypen - om gameplay som sådan är exakt likandant... hade hellre sett att de gör en pre- eller se-quel med den moderna tekniken. Om de bygger upp allt från scratch ...

Skribent

Ja vi får se vart detta spel landar när det släpps. Känns väldigt tidigt att ens ha en åsikt om det känner jag, men samtidigt så gillar jag att utvecklarna kör med öppna kort. Spelet verkar hålla sig till originalet mer än jag trodde, rent grafiskt alltså. Så då kan jag lägga mina förväntningar därefter.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Just ljudet i ett horrorspel kan göra ett stort skillnad. Ser framemot detta men är försiktig med hypen - om gameplay som sådan är exakt likandant... hade hellre sett att de gör en pre- eller se-quel med den moderna tekniken. Om de bygger upp allt från scratch ...

De arbetar ju utifrån att bara förbättra originalet.
Jag har svårt att tänka mig att de lyckas släppa lös och göra egna banor och egna monster vilket hade varit det allra bästa naturligtvis.

Nu ser detta ut som en cover och inte en remix om jag ska uttrycka mig musikaliskt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Det här kommer bli så fantastiskt bra!
2023 är ju dessutom 15 år sedan spelet släpptes, så ta gärna tid på er och hylla EA Redwoods mästerverk!

Medlem

Mind blown av alla lager med ljud de arbetar med. Lyssnade med hörlurar och enbart ljudmattan gör ju remaken till ett givet köp. Älskade Dead Space när det släpptes och det här kan bara bli bättre!

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Det var väldigt häftigt att se hur dom gjort med ljudet. Kul att spel utvecklas på mer sätt än grafik.

Håller med. Tycket mer krut borde läggas på ljud och fysik.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar