Hur få kombos att fungera i Horizon: Forbidden West?

Medlem
Hur få kombos att fungera i Horizon: Forbidden West?

Jag vet inte om jag kanske är korkad, men jag får aldrig några kombos att fungera i Forbidden West. Det är så illa att jag knappt klarar vissa tutorials på Arenorna, än mindre utmaningarna.

Kan någon som bemästrat systemet lista ut vad jag gör fel?

T.ex. Halfmoon Slash. R1 R1 pause R1 R1.
Här försöker jag två snabba klick på R1, sedan en paus, sedan två snabba klick på R1 igen. Men det duger inte.
Försöker hålla in R1 lite längre varje gång istället för snabba klick. Misslyckas.
Försöker med längre och kortare pauser. Misslyckas.
Sedan lyckas jag helt plötsligt. Försöker göra precis samma sak igen. Misslyckas.

Vad är hemligheten? Vilket tempo ska man ha i klicken? Hur långa pauser?

(Är för övrigt lvl 50+ och 70 timmar in i spelet. Tycker annars att det är precis lagom utmanande. Så jag förstår inte hur jag kan misslyckas med det här)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Pausen mellan klicken är ganska kort, om jag minns rätt så ska du kunna se en ljuseffekt på ditt vapen som visar när du ska klicka.

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Pausen mellan klicken är ganska kort, om jag minns rätt så ska du kunna se en ljuseffekt på ditt vapen som visar när du ska klicka.

Ah, tack, ska se om jag kan få till det nu!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Gen
Medlem
Skrivet av Nomman:

Jag vet inte om jag kanske är korkad, men jag får aldrig några kombos att fungera i Forbidden West. Det är så illa att jag knappt klarar vissa tutorials på Arenorna, än mindre utmaningarna.

Kan någon som bemästrat systemet lista ut vad jag gör fel?

T.ex. Halfmoon Slash. R1 R1 pause R1 R1.
Här försöker jag två snabba klick på R1, sedan en paus, sedan två snabba klick på R1 igen. Men det duger inte.
Försöker hålla in R1 lite längre varje gång istället för snabba klick. Misslyckas.
Försöker med längre och kortare pauser. Misslyckas.
Sedan lyckas jag helt plötsligt. Försöker göra precis samma sak igen. Misslyckas.

Vad är hemligheten? Vilket tempo ska man ha i klicken? Hur långa pauser?

(Är för övrigt lvl 50+ och 70 timmar in i spelet. Tycker annars att det är precis lagom utmanande. Så jag förstår inte hur jag kan misslyckas med det här)

Körde igenom alla Pit challenges för trophyn och håller med dig till 100% gällande att det inte funkar, inte funkar, inte funkar och plötsligt funkar även om det känns som man gjort exakt som instruktionerna säger varje gång. Sen är det så sjukt krångliga kombos, använde någon ens dem allihopa? Väldigt onödigt invecklat system som definitivt blev ett smärre frustrationsmoment.

Gnällkuk

Brukar alltid söka efter guider på YT när jag är konfunderad över hur saker fungerar eller om det går att göra bättre, testat söka där?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Svor nästan min hals blodig när jag träffade de olika pit masters för att utföra deras utmaningar och skärmen blev svart varje gång man tryckte "fel".

Älskar spelet och har tagit platinum, men kombosystemet är sämst.

För min del hjälpte det att titta på vart fienden befinner sig i träffanimationen för att få en hint om när det var lämpligt att göra nästa knapptryck. Ibland var det direkt efter första slaget, ibland mitt i animationen, och ibland när fienden nästan hade återhämtat sig. Jag hoppade även in i skills-trädet ett par gånger och kollade på videoklippen intill varje combo, men nog fasen var det både svårt och frustrerande.

Edit: Att trycka fel är en definitionsfråga, jag tryckte som jag blev tillsagd att göra men misslyckades ändå, så jag la därför ordet inom citattecken.

1
Skriv svar