Sätt DITT betyg på Gran Turismo 7!

Robot
Sätt DITT betyg på Gran Turismo 7!
Medlem

Angående köparnas dom så är det ju en hel del nollor i betyg från ledsna ryssar som fick spelet bortplockat.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Redaktör
Skrivet av Issue:

Angående köparnas dom så är det ju en hel del nollor i betyg från ledsna ryssar som fick spelet bortplockat.

Möjligen retar sig en del också på mikrotransaktionerna.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Möjligen retar sig en del också på mikrotransaktionerna.

Ja och finns även ett gäng nollor från de som stör sig på always online kravet.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

ZF
Medlem

7!

Nä, men om microtransaktionerna är ett problem eller inte hänger ju helt på om de är "tvingande" genom att göra bilfarmandet drygare än än tidigare.

Väntar på en jämförelse med tidigare spel i serien innan jag köper det.

Medlem

Någon som kan svara på varför det är samma banor i varje racingspel? Monza, Spa, Laguna Seca, Suzuka, Nurburgring osv...

Har det med licenser att göra? Blir så opepp på att köpa ytterligare ett bilspel med samma banor jag kört på hundratals gånger innan.

Redaktör
Skrivet av Chicobello:

Någon som kan svara på varför det är samma banor i varje racingspel? Monza, Spa, Laguna Seca, Suzuka, Nurburgring osv...

Har det med licenser att göra? Blir så opepp på att köpa ytterligare ett bilspel med samma banor jag kört på hundratals gånger innan.

Delvis är det väl licenser, och att stora kända banor lockar. Vet att Project Cars 1/2 har med ett gäng mindre, lite mer ovanliga banor (t.ex. Oulton Park). Vissa är skitkul. Så det är synd att det inte finns fler såna. Samma med egenskapade banor, en del i GT och andra spel är riktigt kul. För mig känns det mycket viktigare med bra banutbud än att ha 800 olika bilmodeller - tror inte jag stött på ett någorlunda modernt spel där mängden bilar inte räcker till.


signatur
Medlem

Trodde FZ var allsmäktiga i betyg men jag ger en 5:a hittils för att spelet är riktigt skoj att spela

Medlem

3 i betyg, men en 4 ifall det skulle följa med en licens till PC också.

Medlem

3:a

Snyggt, bra körkänsla och många bilar och klasser att välja på även om det precis som Forza är femtioelva versioner av en t.ex. Civic o.s.v.

Ogillar Cafe, tyckte inte att det var ett roligt koncept och kändes mer som ett samlarspel än där för att för gameplay framåt.

För kort singel del, för få race och turneringar.
Och det där jävla jaga racen, ge mig mer korrekta grid starter.
Dessa jagande race är fruktansvärt tråkiga då du i princip behöver en bil i en högre klass än vad AI'n har för att du faktiskt ska kunna komma ikap dem 40 eller fler sekunders försprång AI'n har.

Menyer.. för många undermenyer för att komma till det man söker på känns rörigt och opolerat.

Ganska besviken på i pricip allt i spelet utöver som sagt utseende, körkännsla och tuning.

Men racing är det som är viktigast och det är det enda som tar upp det till Bra över ett godkänt meh.

Medlem

Det får en 4a här. Saknar lite sandlåde/öppenvärld körning men det påverkar inte betyget då spelet inte riktar sig dit.
Däremot är jag ganska trött på att dom inte får till Ljudet i spelet. I ett bilspel skulle jag säga att halva upplevelsen är ljudet ur alla klassiska motorer som funnits historiskt, och även att man vill höra skillnader när man trimmar och lägger på olika steg av effekt på bilarna.
Men i allmänhet är det ett riktigt mysigt bilspel

Medlem

Det är riktigt kul! 5/5 bästa bilspel sedan GT3

Medlem

sålänge en 4a har sjukt roligt med spelet och nej jag tittar inte ens på micro transaktions jag spelar låser upp bilar och trimmar bara vilken körkänsla funderar på att köpa en ratt och pedaler för 3000:-

Medlem

Ger en 4:a. Tycker om spelet i sin helhet (grafik, ljuddesign, körkänsla etc) men är lite trött på att det är så många race med rullande start

Medlem

4 i betyg.

Har riktigt roligt med spelet.

Trist att det är så gamla bilar, vart är senare årsmodeller av BMW, Audi, VW m.fl?
Ofta förra eller förrförra generationens bilar.
De "nya" bilarna är ofta årsmodell 2012.

Spelet i övrigt tycker jag är riktigt bra. Spelar själv med handkontroll på PS5, har aldrig upplevt ett spel med sådan känsla med kontroll. Det går nyttja hela registret av gas och broms på ett enklare sätt tack vare motståndet.
Upplever ofta att det lätt blir allt eller inget med handkontroll annars.

Uppskattar även cockpit view, som jag kör uteslutande, som känns väldigt välgjord. Plus för detaljerna med fungerande tripmätare och klocka i realtid, små detaljer som förhöjer.

Blev överraskad av de många möjligheterna att modifiera utseende på bilarna med spoilerpaket m.m.
Trots att inte alla fälgar är kompatibla på alla bilar så trodde jag att det skulle vara mer begränsningar.

Medlem
Skrivet av Issue:

Ja och finns även ett gäng nollor från de som stör sig på always online kravet.

Och du tror alla på den här planeten har Internet som i sverige ??

Medlem

Odödlig klassiker plus plus. Sex getingar. Spikrak baguette. 11 kurvor i toppfart. Maxbetyget räcker inte, mkay?

Inte subjektivt ens, detta är fakta!

(jaja, jag veeet, imho, blah blah, men neeej)

Jaha, ska jag motivera också?
Tänk på en cheesecake. Den är perfekt. Behövs inte heller motiveras. Ät å njut, tuta å kör!

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Möjligen retar sig en del också på mikrotransaktionerna.

Jao, det är mitt näst största bekymmer med spelet. Eller, problemet tycker jag kanske inte är att dom finns där utan snarare att det inte finns nog med sätt att tjäna credits på.
Första plats är absolut hur trasig multiplayer känns. Huvva rent ut sagt.
Spelet är suveränt (när det inte suger apa). 3/5 är ett helt förståeligt betyg, läst rescensionen av dig ett par gånger och, även fast jag inte har bekymmer med vissa saker som du men du är inte precis ensam i dina kritiska punkter.
Jag ger det iaf 4/5. Menyerna har jag vant mig vid.

Redaktör
Skrivet av stoffe20:

sålänge en 4a har sjukt roligt med spelet och nej jag tittar inte ens på micro transaktions jag spelar låser upp bilar och trimmar bara vilken körkänsla funderar på att köpa en ratt och pedaler för 3000:-

Ratt är att rekommendera. Om jag får tipsa så är det att väja en Thrustmaster istället för Logitech eftersom force feedbacken är mycket bättre, Logitech kör én jättegammal teknik som låter mycket och är rätt hackig (även på nyaste G923). Kolla upp T300 RS, det är bra ratt för drygt 3 500 kr (kan finnas biligare på rea eller begagnad). T248 är lite billigare och ska vara lite mer av en budgetmodell. Tester säger att den har sämre force feedback, så då kanske en Logitech ändå är att föredra (brukar vara billigare). Jag har inte testat den, dock.

Om du går på Logitech så välj G29 istället för G923 (test) det är i princip samma ratt fast G29:an är äldre och saknar en feedback-funktion i G923:an som ytterst få spel använder. Logitech har också bättre default-pedaler, och känslan i grepp och växelpaddlar är rätt bra om jag minns rätt.


signatur
Medlem

Har spelat hela Gran Turismo serien och skulle säga att GT7 i början är 4+, men ju mer man spelar ju lägre i betyg blir det för mig.

Har klarat av det mesta i GT7 och det märks nu att det saknas en hel del innehåll i spelet...ofärdig med andra ord.

Saknar verkligen Endurance race, typ 1, 3 , 6 och 24 tim race med lmp bilar osv. Men hoppas att det kommer i framtiden.

Körkänslan är riktigt bra, väger väldigt mycket!

1
Skriv svar