I dag släpps GTA V till PS5 och Xbox Series - det här får du för pengarna

Robot
I dag släpps GTA V till PS5 och Xbox Series - det här får du för pengarna

Bättre grafik, snabbare laddning - och rabatt från start.

#gta-v


Frilansare
Gen
Medlem

Bra att Story och Online är uppdelat.

Medlem

Nu är jag officiellt riktigt hypad, haha. Fan vad kul det ska bli. Ska även ge online en chans denna gången.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

MrU
Medlem

Köade hela dagen och kvällen utanför den lokala GAME-butiken för att få tag på ett exemplar. Insåg vid midnatt att jag redan köpt spelet två gånger och att GAME gått i konkurs.

Medlem

Varit mycket gnäll om det här, men 100 kr för en uppdatering tycker jag ändå är rätt ok. Funderar på att börja om single player från början, även om det är najs med de feta pengarna man har i sin save tack vare stock market manipulation.
Online? Meeeh... Gillar stunt races och TRON-spelet med motorcyklarna, men... flygande bilar och motorcyklar.. Nej tack! Griniga ungar som skriker i mikrofonen. Nej tack!
Måste prova det med VR på PC någon dag framöver också. Köra motorcykel i full vart måste vara rätt... obehagligt.

Medlem

Har det till PC, inte spelat ut, köpte det PS4:an en gång i tiden, spelade aldrig ut, men nu så ska jag inte spela ut det heller på PS5:an. Hype!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Varit mycket gnäll om det här, men 100 kr för en uppdatering tycker jag ändå är rätt ok. Funderar på att börja om single player från början, även om det är najs med de feta pengarna man har i sin save tack vare stock market manipulation.
Online? Meeeh... Gillar stunt races och TRON-spelet med motorcyklarna, men... flygande bilar och motorcyklar.. Nej tack! Griniga ungar som skriker i mikrofonen. Nej tack!
Måste prova det med VR på PC någon dag framöver också. Köra motorcykel i full vart måste vara rätt... obehagligt.

Jag har inte spelat online delen på kanske två år men jag håller med dig om att det blev alldeles för spejsade fordon som är alldeles för OP (eller var för två år sen). Hade varit sjukt nice om man kunde begränsa spelet till "vanliga" fordon.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Har redan köpt GTA V tre gånger så nu får det fan vara nog 🤣

Medlem

Plockade det gratis på Epic men har inte startat det. Kanske är dax. Det känns som ett spel jag skulle gilla. Har en förmåga att bara free roama i GTA.

Medlem

Men ray tracing till PC då?

Medlem

Har aldrig spelat online-delen men det låter väl kul om man kan gå på klubb med mera och se Dr Dre rappa eller hur det nu är.

Men köpet blir nog i framtiden när jag skaffat PS5 så jag hoppas på en rea med liknande pris ^^

Medlem

Nä tack, har jag köpt det tillräckligt många ggr redan.

Medlem

Kul! Inte spela sen det släpptes på PC 2014 så lär bli ett köp! Men är mer pepp på Witcher 3 patchen!!!

Avstängd

Hm, story mode kostar inte runt 100 på min series s. Det är onlinedelen som kostar 104. Billigaste jag kan hitta med story mode är 159,50,kr, vilket verkar vara till xbox.

Billigaste story mode till x/s jag kan hitta är 209,50.

Medlem

Är lite besviken på att de inte kan fixa native 4K 60 fps på ett snart 10 år gammalt spel.

Medlem
Skrivet av Calez:

Hm, story mode kostar inte runt 100 på min series s. Det är onlinedelen som kostar 104. Billigaste jag kan hitta med story mode är 159,50,kr, vilket verkar vara till xbox.

Billigaste story mode till x/s jag kan hitta är 209,50.

Ja det är dyrare till Xbox av någon anledning. På PS5 kostar story mode 104kr och online delen är gratis.

Redaktör
Skrivet av Calez:

Hm, story mode kostar inte runt 100 på min series s. Det är onlinedelen som kostar 104. Billigaste jag kan hitta med story mode är 159,50,kr, vilket verkar vara till xbox.

Billigaste story mode till x/s jag kan hitta är 209,50.

Skrivet av TheVoomyOne:

Ja det är dyrare till Xbox av någon anledning. På PS5 kostar story mode 104kr och online delen är gratis.

Här finns den för 104,50 kr.


signatur
Medlem

Jag är säkert dum men hittar inte det på PS5. Hittar online men inte story mode.

Tycker att det rätt ofta är knepigt att hitta spel, även när man söker på hela namnet. Kommer massa random skit och mitt i allt kan spela finnas.

Edit: menar på PSN.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Redaktör
Skrivet av Freakon:

Jag är säkert dum men hittar inte det på PS5. Hittar online men inte story mode.

Tycker att det rätt ofta är knepigt att hitta spel, även när man söker på hela namnet. Kommer massa random skit och mitt i allt kan spela finnas.

Edit: menar på PSN.

Verkar inte vara släppt i PS Store än, varken i US eller svenska. Märkligt.


signatur
dyb
Medlem

Nu är det 16 mars och fortfarande inte släppt på ps5....

Redaktör
Skrivet av dyb:

Nu är det 16 mars och fortfarande inte släppt på ps5....

Det ska finnas i PS-butiken från konsolen, läste jag. Alternativt ska du kunna dra hem GTA Online (gratis) och köpa kampanjen inifrån det spelet.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det ska finnas i PS-butiken från konsolen, läste jag. Alternativt ska du kunna dra hem GTA Online (gratis) och köpa kampanjen inifrån det spelet.

Jag har laddat ner online och då laddades story mode ala PS4 ner av sig själv. Hittade ingen möjlighet att uppgradera.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent

Jag hade inga problem att köpa det igår. Men jag var tvungen att göra från konsolen. Hittade inte spelet via appen eller internet.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Avstängd

Tackar. Men, detta är en jävla röra. Nu har jag hittat det för 104 kr även via S. Men det kräver att man redan har onlineversionen!

Så här står det på länken du skickade: För det här innehållet krävs ett spel (säljs separat).

Redaktör
Skrivet av Calez:

Tackar. Men, detta är en jävla röra. Nu har jag hittat det för 104 kr även via S. Men det kräver att man redan har onlineversionen!

Så här står det på länken du skickade: För det här innehållet krävs ett spel (säljs separat).

Vad i helv... Nån borde få medalj för "Bästa insats på området 'Krångel'"...


signatur
Medlem
Skrivet av dyb:

Nu är det 16 mars och fortfarande inte släppt på ps5....

Som du säkert märkte var de lite sena på dagen. Jänkarna hade väl inte vaknat? Fungerade på eftermiddagen. Laddar fortfarande låångsamt, men lite mindre långsamt.

Avstängd
Skrivet av Tomas Helenius:

Vad i helv... Nån borde få medalj för "Bästa insats på området 'Krångel'"...

Onekligen. Blir intressant att se när krutröken lagt sig.

Det är är rörigt på xbox. Några versioner går inte att söka fram utan ligger dolda i tillägg etc. Som det verkar nu kostar det minst 209 för att får storymode på S. 😄

Redaktör
Skrivet av Calez:

Onekligen. Blir intressant att se när krutröken lagt sig.

Det är är rörigt på xbox. Några versioner går inte att söka fram utan ligger dolda i tillägg etc. Som det verkar nu kostar det minst 209 för att får storymode på S. 😄

Och PS5-versionen finns inte att köpa från webben, bara från PS5:ans inbyggda butik. Tidspress kanske - ny-konsolerna har ju bara funnits i 15 månader och spelet i nio år...


signatur
1
Skriv svar