Quiz – Vad kan du om Grand Theft Auto V?
San Andreas förekommer ju k te alls i första GTA
Jo, det är den tredje staden jämte Liberty City och Vice City. Los Santos däremot fanns inte med.
Märkligt att jag fick 9/10 trots att jag verkligen avskyr GTAV.
Singleplayer-kampanjen var bland de tråkigaste smörjan jag någonsin kört, med otroligt ointressanta karaktärer som bara gapar i mun på varandra. Tycker hela spelet utstrålar "aggression" på nåt vis. Ogillade verkligen allt. Och den tvärdumma AI'n är under all kritik.
Körde inte ens klart det på PS3, utan sålde det efter några veckor har jag för mig. 🙄
Onlinedelen kördes långt senare på PC med kompisarna när det var någon dunder-rea.
Outhärdlig grinding, med de mest idiotiska spelmekaniken som verkligen driver en till vansinne. (Stå i telefonkö till mekaniker och försäkringsbolag... WTF....) Går inte att köra lägen utan snutar som i GTA 4....
Idag är det i princip ospelbart pga alla cheaters.
Dock är GTAV fortfarande väldigt snyggt. Men det är också allt.
Nöjd med tanke på att jag bara testa GTA V på mindre en timma när det var nytt.
Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S | 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight
Märkligt att jag fick 9/10 trots att jag verkligen avskyr GTAV.
Singleplayer-kampanjen var bland de tråkigaste smörjan jag någonsin kört, med otroligt ointressanta karaktärer som bara gapar i mun på varandra. Tycker hela spelet utstrålar "aggression" på nåt vis. Ogillade verkligen allt. Och den tvärdumma AI'n är under all kritik.
Körde inte ens klart det på PS3, utan sålde det efter några veckor har jag för mig. 🙄
Onlinedelen kördes långt senare på PC med kompisarna när det var någon dunder-rea.
Outhärdlig grinding, med de mest idiotiska spelmekaniken som verkligen driver en till vansinne. (Stå i telefonkö till mekaniker och försäkringsbolag... WTF....) Går inte att köra lägen utan snutar som i GTA 4....
Idag är det i princip ospelbart pga alla cheaters.
Dock är GTAV fortfarande väldigt snyggt. Men det är också allt.
Håller med dig, hela spelet är utvecklat för dopaminskadade 14-åringar och online-delen ska vi inte ens prata om. Hade fantastiskt roligt i GTA IV:s online-läge och förväntade mig något liknande i GTA V. Tyvärr är allt over-the-top och barnsligt. Racingen som var så skön och tillfredsställande i GTA IV dummades ned så in i bomben och varje bil känns som att köra en gokart utan tyngd.
Jo, det är den tredje staden jämte Liberty City och Vice City. Los Santos däremot fanns inte med.
Första GTA utspelar sig i London
Det var väll expantionen till första gta som utspelade sig i london
Men hur svårt är det att göra en snabb faktakoll innan du säger emot folk som bevisligen vet bättre.

Nej. Bara nej.
GTA London 1969 däremot - det utspelar sig i London. Och det är en (fristående)expansion till GTA.
Ad hoc addendum