Robot
Shredders

Längtan efter ett bra snowboardspel har stundtals känts som en evighet. Kan Shredders äntligen råda bot på denna abstinens?

#shredders


Medlem

Har bara testat nån timme, men tycker det känns lovande.

Vill påpeka att det här med soundtracket är en ren smaksak, för till skillnad från recensenten så älskar jag det. Tycker det är helt rätt val att gå på det lite softare anslaget, som också släpper fram den övriga ljudatmosfären bättre.

Medlem

På snowboard spåret hade jag gärna sett en remake på SSX3 som jag spelade på mitt chippade Xbox (originalet). Det hade roliga karaktärer och var generellt riktigt skoj även om det var arkadigt.

Medlem

Nice. Jag rekommenderar Grand Mountain Adventure. Ett snowboard spel som påminner starkt om Ski or Die men i en upphottad version som ger mycket nöje!

Medlem

Inga av de jag känner inom snowboard-världen har särskilt bra enligt mig musiksmak, så antar att soundtracket är så som det ska vara. Kanske börjar bli gammal?

Edit: lät gnällig, bra recension! Blev sugen.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Skrivet av FejkFejksson:

Inga av de jag känner inom snowboard-världen har särskilt bra enligt mig musiksmak, så antar att soundtracket är så som det ska vara. Kanske börjar bli gammal?

Shaun Palmer's Pro Snowboarder hade ju Pantera!!

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Shaun Palmer's Pro Snowboarder hade ju Pantera!!

Exakt. Och det var väl 666 år sedan


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Själv tyckte jag shredders var riktigt dåligt. Lyssnade inte ens på musiken men karaktärerna gjorde att jag avinstallerade det. Vad får utvecklarna att tro att något sådant går hem hos folk. Pinsamt.

Ambassadör
Xbox

Ska testa på det i helgen! Jag vill bara åka bräda, bryr mig inte så mycket om storyn i detta och musik/podcasts fixar jag själv Tror att det är perfekt som palettrensare mellan mer seriösa spel.


signatur

Jump in.

Medlem

Bästa snowboard spelet jag testat var helt klart Amped 2 på original Xboxen.

Medlem
Skrivet av Mysperzson:

Bästa snowboard spelet jag testat var helt klart Amped 2 på original Xboxen.

Amped var the sh*t.
Kommer ihåg generellt att den första xboxen hade rätt schyssta sådana spel, SSX, Amped för snowboard, ett par inlines- spel (som jag tror ingen vågat släppa längre) och skateboard-Tony t.ex.
Hoppas det kan komma lite fler enklare sådana spel igen, utan att krångla till det så jäkla mkt.

Medlem

Om någon undrar över karaktärerna så tänk dig en ”youtuber” på 10 år. Det gör ont på riktigt.

Själva spelet är rätt skoj i övrigt

Medlem
Skrivet av baggso:

Om någon undrar över karaktärerna så tänk dig en ”youtuber” på 10 år. Det gör ont på riktigt.

Själva spelet är rätt skoj i övrigt

Är det lika usla som karaktärerna i FH5? För Storyn där är ju sjukt jobbig också fast spelet är rätt så kul annars.

Får testa någon dag, men är det bättre än Steep?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Frazzefraz:

Är det lika usla som karaktärerna i FH5? För Storyn där är ju sjukt jobbig också fast spelet är rätt så kul annars.

Forza Horizon 5 är Oscars-material i jämförelse.

Själva åkandet är riktigt najs, bra känsla och mycket kontroller att lära sig. Trevliga miljöer och en hel del att göra. Kul spel!


signatur

Jump in.

Medlem

Hur är spelet jämfört med Steep?

Skribent
Skrivet av PeterMagnusson84:

Får testa någon dag, men är det bättre än Steep?

Skrivet av superapan:

Hur är spelet jämfört med Steep?

Personligen tycker jag att själva åk/trickupplevelsen än bättre än Steep som egentligen inte lyckades pricka helt rätt på någon av vintersporterna de ville återskapa. Shredders är ju dock i mindre skala och har inte samma detaljarbete i klädfysik etc. Men Steep är ju storbudget och Shredders är indie. Så det är kanske är rätt logiskt.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skribent
Skrivet av FejkFejksson:

Inga av de jag känner inom snowboard-världen har särskilt bra enligt mig musiksmak, så antar att soundtracket är så som det ska vara. Kanske börjar bli gammal?

Edit: lät gnällig, bra recension! Blev sugen.

Jag är gammal. Men just musik är en sanslöst subjektiv smaksak. Finns garanterat de som kommer att älska det.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Gillar man Amped 2 och föredrar "snowboard simulering" framför arcadig hypermega-snowboarding så är detta ett givet köp! Jag har spelat det på PC nu och kan verkligen rekommendera det för gamla Amped-rävar

Avstängd

Detta är ett Skate men för snowboard. Grym kontroll och känsla, men tunn och liten värld.

Medlem
Skrivet av robbis:

Själv tyckte jag shredders var riktigt dåligt. Lyssnade inte ens på musiken men karaktärerna gjorde att jag avinstallerade det. Vad får utvecklarna att tro att något sådant går hem hos folk. Pinsamt.

Oj, det överlägset bästa snowboard-spelet som gjorts. Alltså, by far. Men är ju en simulator, likt skater XL. Gillar man riktiga skitspel som Steep och Riders Republic kanske det inte faller en i smaken. Men vill man åt essensen är det bara ut och nöta och njut.

Medlem
Skrivet av gardis84:

Oj, det överlägset bästa snowboard-spelet som gjorts. Alltså, by far. Men är ju en simulator, likt skater XL. Gillar man riktiga skitspel som Steep och Riders Republic kanske det inte faller en i smaken. Men vill man åt essensen är det bara ut och nöta och njut.

Jag syftade mest på det otroligt dåliga röstskådisarna och manuset. Styrningen och känslan var helt okey, men jag fick typ ha skämskudden över hela huvudet när jag körde det, går inte hem hos mig! Då åker det i sopen. Pallade inte många minuter innan jag började få allvarlig identitetskris!

Avstängd
Skrivet av robbis:

Jag syftade mest på det otroligt dåliga röstskådisarna och manuset. Styrningen och känslan var helt okey, men jag fick typ ha skämskudden över hela huvudet när jag körde det, går inte hem hos mig! Då åker det i sopen. Pallade inte många minuter innan jag började få allvarlig identitetskris!

Spelets "kampanj" är en tutorial, och ska bedömas där efter. Detta är ett spel man plockar upp för känslan och inget annat.

1
Skriv svar