Gameplay-debut för Vampire: The Masquerade – Swansong

Robot
Gameplay-debut för Vampire: The Masquerade – Swansong
Medlem

Vad fan är det här???
Ingen besvikelse gentemot hur Bloodlines 2 såg ut ^^

Medlem

Ser ut som ett spel de hittat i arkivet från tidigt 2000-tal och nu ska lansera?

Medlem

Ser riktigt trevligt ut, tycker jag! Grafiken spelar ingen som helst roll om rollspelselementen är bra. Tror banne mig att det här kan bli mitt nästa köp.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Jag blev positivt överraskad av Big Bad Wolf och deras spel The Council. Detta spelet ser ut att vara i samma klass, lite halvtaskiga animationer och halvdana röstskådespelare. Ett spel i sann AA-anda, men jag ser fram emot det hela ändå!


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

FM-guru
F.d. Sisyr

The Council gillar jag, så har en del förhoppningar på detta.

Gnällkuk

Herregud, vad är det här för skit? Ser ut som en release-titel för Ps3... i bästa fall.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ser verkligen fram emot detta spel, The Council är riktigt bra och tror detta kommer bli ännu bättre.

Medlem

Wow det såg verkligen dåligt ut 😅

Medlem

Verkar bara finnas valmöjligheten att spela 3 olika vampyrer. Spelet släpps till Nintendo och ser också ut därefter... Grafiken som sådan är inte avgörande, men när man ser animationerna som de visar i trailern så går det från ett kanske till ett ignore...

Hade dessutom fått vänta något år (om det ens släpps utanför Epic) innan jag hade fått spela det.

Tror jag får se originalet som höjdpunkten för mig, och det efter att dedikerade fans fixat det med inofficiella patcher...

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Tror jag får se originalet som höjdpunkten för mig

Menar du P&P RPG:et från 1991 eller första PC-spelet Vampire the Masquerade: Redemption från 2000?

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Menar du P&P RPG:et från 1991 eller första PC-spelet Vampire the Masquerade: Redemption från 2000?

Iofs så tänkte jag på masquarade (PC spelet) från runt 2004... Svagt minne att det var source motor.. men p&p är ju det man haft mest kul i... Beroende på SL så är det svårt att nå den variation och flexibilitet som ett p&p ger, jämfört med PC. Samt det spelet jag tänkte på är intrig-fullt, men främst ett actionspel ☺️

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Iofs så tänkte jag på masquarade (PC spelet) från runt 2004... Svagt minne att det var source motor.. men p&p är ju det man haft mest kul i... Beroende på SL så är det svårt att nå den variation och flexibilitet som ett p&p ger, jämfört med PC. Samt det spelet jag tänkte på är intrig-fullt, men främst ett actionspel ☺️

"Vampire: The Masquerade" är en P&P rollspel som sedan kommit som spel och t.o.m. TV-serie. Du tänker på Bloodlines som var awesome och buggigt, men det första PC-spelet var Redemption.

Medlem

Ser intressant ut. Ja, animationer och grafik var ingen höjdare, men är storyn bra så är jag på.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag bryr mig inte om grafik, men när det är så här ojämnt så kan jag inte bortse från det. För ett spel som verkar ha stort fokus på dialog så är karaktärernas ansikten otroligt stela. Samt att håret inte rör sig, kom igen… det är 2022 in 1999…

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

"Vampire: The Masquerade" är en P&P rollspel som sedan kommit som spel och t.o.m. TV-serie. Du tänker på Bloodlines som var awesome och buggigt, men det första PC-spelet var Redemption.

Jo, tänkte inte på Redemption alls då jag tänkte på bloodlines-serien...
Vet att det kom tidigare, men tänkte på swansong som ett bloodlines, vilket det nog inte är. (?)

Medlem

Ser riktigt stelt ut, dåligt, och till och med super tråkigt.

Börjar man bli bortskämd med alla sjuka AAA-spel?

Medlem

Det ser verkligen ut som ett spel från 2013


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Jo, tänkte inte på Redemption alls då jag tänkte på bloodlines-serien...
Vet att det kom tidigare, men tänkte på swansong som ett bloodlines, vilket det nog inte är. (?)

Näe, det stämmer. Swansong är inte som Bloodlines, utan mer som ett Telltale-spel.

1
Skriv svar