Nya The Witcher-regissören lovar, trots studions förflutna: ingen crunch

Robot
Nya The Witcher-regissören lovar, trots studions förflutna: ingen crunch
Medlem

Släppa cyberpunk i alpha stadie för att kunna flytta utvecklingen till det här spelet och sen "stolt" kunna presentera nya witcher... Tycker att cyberpunk fortfarande sitter för färskt i minnet så det här ger en dålig smak i munnen.

CD projekt red var på min top-3 lista av utvecklare men nu har jag förlorat allt förtroende för dom.

Medlem

Ujujuj, tåget rullar, dags att FÖRBOKA redan nu och hypa SOM FAN nu i flera år framöver, sedan kommer spelet ut i rätt tid för bokslutet 2145.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Släppa cyberpunk i alpha stadie för att kunna flytta utvecklingen till det här spelet och sen "stolt" kunna presentera nya witcher... Tycker att cyberpunk fortfarande sitter för färskt i minnet så det här ger en dålig smak i munnen.

CD projekt red var på min top-3 lista av utvecklare men nu har jag förlorat allt förtroende för dom.

Fast det är långt över ett år sedan Cyberpunk släpptes, hur länge ska dom vänta innan dom påbörjar nästa projekt tycker du? Sen skulle jag knappast kalla det för en alfa, Cyberpunk var feature complete. Det är snarare buggarna som var problemet, snarare än att det saknades utlovade funktioner eller innehåll.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Att ingen ställde frågan: So no more lies about features in the game that you promise but won't deliver?

Att de fick jobba över är tråkigt för arbetarna i sig, att behöva bränna ut sig på det sättet, men att de ljög om saker som skulle kommit till CP2077 är aningen värre.
Jag kan inte annat än se Witcher "4" annonseringen som ett sätt för dem att dra ögonen ifrån CP2077's, fortfarande, saknande löften.

Att man blir bränd av t.ex. Activision eller EA är mer regel än undantag, därför kändes det brutalt när CDPR gjorde det med CP2077.
Visst att de kan teasa att de utvecklar ett nytt spel, är väl egentligen inget fel med det, men de borde sagt också att detta är minst 5 år tills det släpps eller något i den stilen.

eld
Medlem
Skrivet av Fuidama:

Att ingen ställde frågan: So no more lies about features in the game that you promise but won't deliver?

Att de fick jobba över är tråkigt för arbetarna i sig, att behöva bränna ut sig på det sättet, men att de ljög om saker som skulle kommit till CP2077 är aningen värre.
Jag kan inte annat än se Witcher "4" annonseringen som ett sätt för dem att dra ögonen ifrån CP2077's, fortfarande, saknande löften.

Att man blir bränd av t.ex. Activision eller EA är mer regel än undantag, därför kändes det brutalt när CDPR gjorde det med CP2077.
Visst att de kan teasa att de utvecklar ett nytt spel, är väl egentligen inget fel med det, men de borde sagt också att detta är minst 5 år tills det släpps eller något i den stilen.

Det är som sagt problemet med att prata om ett spel under utveckling:

Mycket är ju alltid uppe i luften, vissa saker kan klippas, andra saker kan ändras, vissa saker kan bli bättre. De enda alternativen är att hålla tyst eller alltid påpeka att saker är under utveckling och kan ändras.

Hade cyberpunk haft en ordentligt rolig open world så hade ju de flesta inte brytt sig om att man inte kan springa runt på väggar eller det saknades en ordentlig prolog.

Medlem

Bara att inte förboka om man inte litar på dom.
Själv så har jag inte haft några problem alls med Cyberpunk så jag kan inte säga att de var dålig release på pc i mina ögon. Ignorera också den hype som media och tubers skapa av spelet så för mig var 4 av 5. Har alltid tyckt att man skulle skippat konsol versionen och för de mesta så bryr jag mig inte om dom versionerna.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Släppa cyberpunk i alpha stadie för att kunna flytta utvecklingen till det här spelet och sen "stolt" kunna presentera nya witcher... Tycker att cyberpunk fortfarande sitter för färskt i minnet så det här ger en dålig smak i munnen.

CD projekt red var på min top-3 lista av utvecklare men nu har jag förlorat allt förtroende för dom.

The Witcher 3 var ett 5/5 spel
Cyberpunk var ett 5/5 spel (imo 3/5).

"Witcher 4" har många chanser att bli ett 5/5 spel det också.
Men man ska nog inte prata så mycket om spelet, vad jag förstog var/är ett problem med Cyberpunk att sånt man pratat om saknades.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Det är snarare buggarna som var problemet, snarare än att det saknades utlovade funktioner eller innehåll.

Märkligt att vi tycker så olika där. Största problemet för mig var just att dom i marknadsföringen snackade om saker som sen inte fanns i slutprodukten.

Medlem

De har lyckats med The Witcher förr!

Jag tror det blir ett bra spel.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Jag har fortfarande stort förtroende trots cp77, som ändå ör ett riktigt bra spel.

Men witcher är deras ”grej”.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Fast det är långt över ett år sedan Cyberpunk släpptes, hur länge ska dom vänta innan dom påbörjar nästa projekt tycker du? Sen skulle jag knappast kalla det för en alfa, Cyberpunk var feature complete. Det är snarare buggarna som var problemet, snarare än att det saknades utlovade funktioner eller innehåll.

Enligt en utvecklarna på CDPR så hade spelet behövt 2 år till av utveckling. Istället för att behålla teamet för att färdigställa spelet ville dom istället få över dom till nya Witcher.

Spelet hade kass AI, wanted systemet sög, poliserna teleporterar sekunden efter att man blir wanted. Det var inte bara buggar.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Märkligt att vi tycker så olika där. Största problemet för mig var just att dom i marknadsföringen snackade om saker som sen inte fanns i slutprodukten.

Vad saknades? Jag måste erkänna att jag inte kollar på så mycket marknadsföringsmaterial när det kommer till spel, då jag inte gillar att ha förutfattade idéer om hur spelet är.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Spelade ett par timmar av trial-versionen på ps5 och det gav mig verkligen ingen mersmak. Jag kommer nog hoppa Cyberpunk oavsett reapris. Finns betydligt mer intressanta spelupplevelser att lägga pengarna på i mina ögon.

Hoppas nu bara att de inte får för sig att The Witcher 4 ska spelas i första persons vy :-P.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Enligt en utvecklarna på CDPR så hade spelet behövt 2 år till av utveckling. Istället för att behålla teamet för att färdigställa spelet ville dom istället få över dom till nya Witcher.

Spelet hade kass AI, wanted systemet sög, poliserna teleporterar sekunden efter att man blir wanted. Det var inte bara buggar.

Det där är inget som behöver ha ett fullt utvecklingsteam till att fixa. Hur är dom problemen nu med den senaste next-gen patchen? Jag spelade aldrig vid release.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Slashgibber:

Vad saknades? Jag måste erkänna att jag inte kollar på så mycket marknadsföringsmaterial när det kommer till spel, då jag inte gillar att ha förutfattade idéer om hur spelet är.

Samma här, men en sak som var med i marknadsföringen men sedan skrotades var ju möjligheten att åka tåg/tunnelbana. Var det första som visades upp i spelets första gameplaytrailer.

Medlem

Kan någon förklara vad "ingen crunch" innebär? Förstår att det har att göra med Cyberpunks problematiska release, men där tar det slut!

Medlem
Skrivet av j4kob:

Kan någon förklara vad "ingen crunch" innebär? Förstår att det har att göra med Cyberpunks problematiska release, men där tar det slut!

I detta fallet har det ju att göra med att det är dålig PR om folk "crunchar". Om någon kommer jobba över eller inte är oklart.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd
Skrivet av Slashgibber:

Fast det är långt över ett år sedan Cyberpunk släpptes, hur länge ska dom vänta innan dom påbörjar nästa projekt tycker du? Sen skulle jag knappast kalla det för en alfa, Cyberpunk var feature complete. Det är snarare buggarna som var problemet, snarare än att det saknades utlovade funktioner eller innehåll.

Skrivet av Påskmust:

Märkligt att vi tycker så olika där. Största problemet för mig var just att dom i marknadsföringen snackade om saker som sen inte fanns i slutprodukten.

Tänk att ni kan tycka så olika och att jag kan hålla med er båda två samtidigt!

Medlem

CDPR och löften är en olycklig combo.
Löften generellt kopplat till något som har ekonomiska intressen är olyckligt för pengar är "tjockare än vatten".

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Vad saknades? Jag måste erkänna att jag inte kollar på så mycket marknadsföringsmaterial när det kommer till spel, då jag inte gillar att ha förutfattade idéer om hur spelet är.

Har du 40 minuter över så kan du titta på detta:
overpromise, sell, underdeliver Cyberpunk 2077
https://www.youtube.com/watch?v=omyoJ7onNrg

1
Skriv svar