Datorgrafik...

Medlem

Först och främst tycker jag att man ska koncentrera sig på själva spelets handling, dvs att det ska va jäkligt roligt att spela. Sedan grafiken. Metroid Prime på gamecube var otroligt bra tyckte jag, varför kan det inte komma sådana spel till pc?

Medlem

Mest troligt för att det är rakt igenom ett konsollspel och därmed skulle man behöva göra ett separat spel då konsollportningar oftast sågas eftersom de är dåliga och halvfärdiga.

Sedan är Metroid tillsammans med Zelda och Super Mario ett av Nintenos flaggskepp spelmässigt, ett av de spel som i princip alla köper, och många skaffar konsollerna just för dessa spel.

Att göra dem till olika konsoller och eventuellt PC skulle kräva massor med jobb för att porta mellan de olika platformarna och sedan så skulle det ta försäljningsiffror från Nintendo då de andra platformarna mest troligt skulle ha bättre grafik och därmed bli mer attraktivt för oss som inte är nintendo-fanboys.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

tack för att du fyller i sånt här hukkie, jag har inte längre samma "gaist"


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av landahl:

Först och främst tycker jag att man ska koncentrera sig på själva spelets handling, dvs att det ska va jäkligt roligt att spela. Sedan grafiken. Metroid Prime på gamecube var otroligt bra tyckte jag, varför kan det inte komma sådana spel till pc?

Utan grafik finns det inget spel i det hela. Så nej jag tror handlingen inte är så viktig.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av landahl:

Först och främst tycker jag att man ska koncentrera sig på själva spelets handling, dvs att det ska va jäkligt roligt att spela. Sedan grafiken. Metroid Prime på gamecube var otroligt bra tyckte jag, varför kan det inte komma sådana spel till pc?

Utan grafik finns det inget spel i det hela. Så nej jag tror handlingen inte är så viktig.

Haha vad dum du är.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av landahl:

Först och främst tycker jag att man ska koncentrera sig på själva spelets handling, dvs att det ska va jäkligt roligt att spela. Sedan grafiken. Metroid Prime på gamecube var otroligt bra tyckte jag, varför kan det inte komma sådana spel till pc?

Utan grafik finns det inget spel i det hela. Så nej jag tror handlingen inte är så viktig.

Så du skulle alltså nött det här spelet om det hade varit i directx10 grafik , eller ?


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem
Skrivet av Laxen:

tack för att du fyller i sånt här hukkie, jag har inte längre samma "gaist"

Någon måste ju bära flaggan och upplysa de som behöver det, och när du gjort det så länge så är det väl bara rätt att någon tar över bördan ett tag.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av landahl:

Först och främst tycker jag att man ska koncentrera sig på själva spelets handling, dvs att det ska va jäkligt roligt att spela. Sedan grafiken. Metroid Prime på gamecube var otroligt bra tyckte jag, varför kan det inte komma sådana spel till pc?

Utan grafik finns det inget spel i det hela. Så nej jag tror handlingen inte är så viktig.

Jag tror att du är ett troll..


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av landahl:

Först och främst tycker jag att man ska koncentrera sig på själva spelets handling, dvs att det ska va jäkligt roligt att spela. Sedan grafiken. Metroid Prime på gamecube var otroligt bra tyckte jag, varför kan det inte komma sådana spel till pc?

Utan grafik finns det inget spel i det hela. Så nej jag tror handlingen inte är så viktig.

Du får mig att spy.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Haha, har nån lagt bantningsmedel i din drink eller shrudder?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

12
Skriv svar