Fable-utvecklingen sägs gå långsamt eftersom Playground saknar rpg-erfarenhet
Det kan finnas naturliga förklaringar också. De har börjat från scratch och anställt massa nytt folk, och det har surrats om att Fable görs av en egen studio. Sen tar ju stora rollspel ofta väldigt lång tid att göra. Bara att hålla tummarna. Och i slutändan föredrar väl alla att vänta på ett bra spel än att få ett mindre bra spel tidigare. Eller vad säger Dice?
Är helt okej med att det går långsamt!
Och det verkar ju som att dom har självinsikt att dom inte är så erfarna på det, och det är ju bra så dom kanske är mer noggrann än att det ska gå hastigt.
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
Är helt okej med att det går långsamt!
Och det verkar ju som att dom har självinsikt att dom inte är så erfarna på det, och det är ju bra så dom kanske är mer noggrann än att det ska gå hastigt.
Det är bra att vara positiv. Men jag tror deras budskap är att vi ska sänka förväntningarna
Det är bra att vara positiv. Men jag tror deras budskap är att vi ska sänka förväntningarna
Och det får du tro 👍
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
Jag sitter lugnt i båten. Playground verkar vara duktiga, duktigt folk kan alltid lära sig nya saker, samtidigt som de anställer den kompetens som saknas. Det enda orosmomentet jag ser är deadline, att spelet SKA komma ett visst datum oavsett skick. Har de ingen sådan deadline utan att spelet får ta den tid det tar så ser jag inte detta som ett problem.
SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!
Slow and steady wins the race, visst? Håller tummarna för att det här bli bra, älskar Fable. Bra att de tar tid på sig, det enda jag kan tycka är att det känns lite onödigt att ens annonsera det hela så långt i förväg.
Det ryktades hela tiden att de arbetade på Fable. Så de kunde väl lika gärna köra med öppna kort. Och det hjälper säkert rekryteringen av folk när man bygger ny studio.
Microsoft hantering av hela Fable serien och Lionhead Studios har varit så grovt inkompetent det är svårt att förlåta det lärde jag mig ganska fort som testare hos Lionhead. Chefen över Microsoft spel beslut var nog bland dom mest korkade personer jag träffat på, hade sitt huvud så högt uppkört i sitt eget arsle du kände lukten så fort han prata.