EA passar bollen vidare - Döper om FIFA-serien till EA Sports FC

Robot
EA passar bollen vidare - Döper om FIFA-serien till EA Sports FC

Det är ännu inte officiellt bekräftat, men det verkar som EA låter bollen rulla vidare.

#EA, #FIFA


Medlem

Kan gott korrupta FIFA ha!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

EA Sports FC Z? Bör inte kosta mycket att köpa rättigheterna till det laget och spelarnas utseende 😄

Skribent
Skrivet av YmerXE:

EA Sports FC Z? Bör inte kosta mycket att köpa rättigheterna till det laget och spelarnas utseende 😄

Haha, hade varit awesome! Snälla EA, ett DLC i alla fall?!? Jag hade köpt! XD


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd
Skrivet av korvmos:

Kan gott korrupta FIFA ha!

Vilket samarbete det är ändå, EA och FIFA. Det för tankarna till Stalin och Hitlers goda samarbete på 30-talet...

Medlem

ÅÅh nej stackars EA, nu måste dem göra nya logotyper, nu kan dem inte köra copy-paste i år, hemska tanke.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Kan gott korrupta FIFA ha!

Amen! Fast det har säkert ingen större betydelse för FIFA.

Medlem

Den 10-åriga namndealen går ut nu efter VM i Qatar också. Hela grejen är ju de riktiga lagen och spelarna, utan det känns det svårmotiverat att köpa FIFA igen.

Medlem
Skrivet av IMSG:

Den 10-åriga namndealen går ut nu efter VM i Qatar också. Hela grejen är ju de riktiga lagen och spelarna, utan det känns det svårmotiverat att köpa FIFA igen.

Har för mig att de är separat avtal med spelarföreningen osv

Skribent
Skrivet av IMSG:

Den 10-åriga namndealen går ut nu efter VM i Qatar också. Hela grejen är ju de riktiga lagen och spelarna, utan det känns det svårmotiverat att köpa FIFA igen.

Spelarnamnen och lagen går under andra kontrakt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Men betyder det att typ konami kan sluta med pes och göra fifa om de pröjsar nu?

I princip t ex, Fifa 24 av konami, folk som inte har koll kommer köpa det pga fifa och EA kommer tappa där?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av bummer:

Har för mig att de är separat avtal med spelarföreningen osv

Skrivet av Johan Lorentzon:

Spelarnamnen och lagen går under andra kontrakt.

Allright, såg att bland annat Juventus och Roma kommer få andra namn i kommande spel pga någon rättighetsgrej. Oavsett så är då inte FIFA mer än ”ett namn på lådan” som någon sa.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Men betyder det att typ konami kan sluta med pes och göra fifa om de pröjsar nu?

I princip t ex, Fifa 24 av konami, folk som inte har koll kommer köpa det pga fifa och EA kommer tappa där?

Rent teoretiskt skulle de kunna det, men fortfarande sakna licenserna av lag och spelare.

Skrivet av IMSG:

Allright, såg att bland annat Juventus och Roma kommer få andra namn i kommande spel pga någon rättighetsgrej. Oavsett så är då inte FIFA mer än ”ett namn på lådan” som någon sa.

Ja så kan man nu uttrycka det. Att EA skulle betala för fyra bokstäver.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Frågan är om alla sport-nördar kan spela dessa spel saknar FiFa loggan. Och står det inte namnen på spelarna så är det väl helt kört... 🥺☺️☺️

Medlem

EA Sports FC låter som något man kunde hitta i realådan på Åhléns.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

EA Sports FC låter som något man kunde hitta i realådan på Åhléns.

Mmm, och om spelet inte heter förkortningen av "Fédération Internationale de Football Association" så kommer jag få tunnelseende, högt blodtryck och förstoppning.

Rullar vidare till nästa nyhet.

Medlem

Att de fimpar "FIFA" gör mig inget, men det nya namnet är ändå bedrövligt. Hela ansatsen att få namnet att låta som en fotbollsklubb känns för mig som fotbollssupporter helt bisarr. Företag ska låta bli sånt där.

Hade föredragit "EA Football" eller liknande, även om jag fattar den amerikanska marknaden hade blivit fullständigt förvirrad.

Medlem

EA Sports FC är ett horribelt namn....Är överlag lite oroad över att Konami gått bort sig helt med Efootball, EA brukar inte vara så bra när man mer eller mindre fått ensamrätt till en sport. Se bara på hur fullkomligt sorgliga NHL-spelen är idag, det behövs en konkurrent som hela tiden andas EA i nacken för att de ska orka göra något.

Skribent
Skrivet av bluebird:

Att de fimpar "FIFA" gör mig inget, men det nya namnet är ändå bedrövligt. Hela ansatsen att få namnet att låta som en fotbollsklubb känns för mig som fotbollssupporter helt bisarr. Företag ska låta bli sånt där.

Hade föredragit "EA Football" eller liknande, även om jag fattar den amerikanska marknaden hade blivit fullständigt förvirrad.

Tror marknaden är så liten i USA att de enkelt kunnat sätta etiketen EA Soccer på de spelfodralen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Varför inte bara byta en bokstav i namnet, till FIEA? Football International by EA. xD


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Haha, hade varit awesome! Snälla EA, ett DLC i alla fall?!? Jag hade köpt! XD

samma här 😄

Medlem

va tråkigt namn ea sport fc kanske blir retande namn


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

1
Skriv svar