Superambitiösa Skyblivion snackar vättar och daedriska artefakter

Robot
Superambitiösa Skyblivion snackar vättar och daedriska artefakter

Spana in den senaste videon om Oblivion-remaken i Skyrim-motorn.

#Oblivion, #Skyblivion, #The-elder-scrolls


Medlem

Tumnageln ser ju väldigt mycket ut som New World. Det måste vara medvetet?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Följt projektet i rätt många år nu både på discord och twitch. Är lätt att bli skeptisk, men Jag tror faktiskt att de kan ro detta i hamn. De har gjort extremt stora framsteg. Skulle också vilja säga utvecklingen tog fart först runt 2016-2017 då då de fick en massiv tillströmning av volontärer. För att vara en modd så tycker jag att de gjort ett fantastiskt jobb. Hoppas på det bästa!

Medlem

Goblins = Troll. Eller?

Skribent
Skrivet av PGR1985:

Goblins = Troll. Eller?

Jag var inne på det, men föreställer mig ändå troll som större varelser som är lite skyggare av sig, medan vättar är mer benägna att söka upp människor för att sno åt sig grejer. Men det är svårt sånt här

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag var inne på det, men föreställer mig ändå troll som större varelser som är lite skyggare av sig, medan vättar är mer benägna att söka upp människor för att sno åt sig grejer. Men det är svårt sånt här

Varför inte bara använda sig av ”goblins” då?

Häftig mod för övrigt. Hoppas den släpps innan 2030.

Skribent
Skrivet av I am Grööt:

Varför inte bara använda sig av ”goblins” då?

Häftig mod för övrigt. Hoppas den släpps innan 2030.

Jo, det funkar så klart, men det är lite tråkigt att använda engelska uttryck.

Medlem

Småtroll kanske?

Skribent
Skrivet av Majorkraft:

Småtroll kanske?

Där har vi nått.

"Svartalfter" kör de på i Harry Potter, men det känns nästan som en helt annat varelse. Men småtroll låter bra 👍

Medlem

Sjukt sammanträffande att jag precis innan jag läste denna nyhet av någon anledning tänkte på Skyrim och fick lust att spela igenom det en gång till.

Detta projektet ser så kul ut, hoppas dom blir klara snart.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Hm, alltid sett en vätte som en slags tjuvaktig småtomte.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag var inne på det, men föreställer mig ändå troll som större varelser som är lite skyggare av sig, medan vättar är mer benägna att söka upp människor för att sno åt sig grejer. Men det är svårt sånt här

Ja, det låter rimligt. Troll använder de också som namn på andra varelser i Elder Scrolls som är större precis som du säger

Jag tycker det är kul att det skrivs nyheter om Skyblivion. Det finns ju säkert många som inte spelat originalet och som säkert blir intresserade av att få spela spelet bara på grund av det här projektet Hade hoppats på att det idag fanns mer spel likt Elder Scrolls-spelen så att man skulle slippa vänta på nästa del i serien (eller behöva köpa Skyrim för sjätte gången).

Medlem

Skillnaden mellan vätte och goblin/troll är, om man skall gå enligt wiki, att vätten lever nära människor och är inte rent igenom ond. En goblin däremot, är mer som ett (små)troll, som bor i grottor eller liknande och är mer orc-liknande och onda tjuvar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

troll är ju korkade medans Goblins är sluga små och många. Som leprechaun, eller vänta nu...

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag var inne på det, men föreställer mig ändå troll som större varelser som är lite skyggare av sig, medan vättar är mer benägna att söka upp människor för att sno åt sig grejer. Men det är svårt sånt här

Vet att Trollhättan byte namn på sitt hockeylag till ”Goblins” för många år sedan (bytte senare tillbaka till THC). Och för att vara övertydlig, (Troll)hättan = Goblins - fiffigt va?

Skribent
Skrivet av PGR1985:

Vet att Trollhättan byte namn på sitt hockeylag till ”Goblins” för många år sedan (bytte senare tillbaka till THC). Och för att vara övertydlig, (Troll)hättan = Goblins - fiffigt va?

Jäklar, det här börjar bli djupt asså

Men jag har fortfarande svårt för troll som översättning. Det skulle ju innebära att "troll" och "goblin" är samma sak på engelska. Småtroll kan jag köpa, eftersom jag föreställer mig att ett vanligt troll är större än en goblin.

1
Skriv svar