Tiny Tina’s Wonderlands

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Första gången man sköt av huvudet på ett skelett och sen flyttade uppmärksamheten åt ett annat håll innan man tog skada bakifrån och det stod ett huvdlöst skelett och bankade på en. "-haha, vad fan?"

This! Liksom wtf? DÖ!!


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av McNord:

Men ge oss local co-op på pc!!!

Ja jag förstår inte varför de inte kunde lägga in splitscreen på PC också? Även om inte det kanske är vanligast att folk spelar så är ju spelet redan gjort för det. Borde ju vara enkelt att lägga in/ha kvar?


signatur

"Writer and Fighter"

Chefredaktör
Skrivet av Hellspites:

Hur skilljer sig det här spelet vs Borderlands 3 ?
Om man tyckte storyn och skurkarna var så sjukt dåliga i 3an. Det ända som var en förbättring ifrån Borderlands 2 som är ett av dom bättre spelen jag spelat. Som fick än känna något när man spelade. Hatet o kärleken över hansome jack. Kart layouten. I 3an så misslyckades dom med allt sånt. Så hur är Wonderlands ?

BL2 var mästerligt, vilken fin spelupplevelse det var. Handsome Jack ligger ju i toppen över spelkaraktärer man minns!
Sen tappade de bollen lite med BL3. Men jag känner ändå pepp på Wonderlands!

Chefredaktör
Skrivet av YmerXE:

Breaking news! FZ bryter upp pga dom två olika falangerna. Ostbågariskt mot Krokarists 😬

Det kokar på redaktionen just nu...

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Första gången man sköt av huvudet på ett skelett och sen flyttade uppmärksamheten åt ett annat håll innan man tog skada bakifrån och det stod ett huvdlöst skelett och bankade på en. "-haha, vad fan?"

Som Loaders i BL2, kan "disarma" dem, skjuta bort armarna som de skjuter med.
Kan även skjuta av dem benen så dem ramlar och måsta hasa sig fram på marken ala Terminator 1.

Gnällkuk
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Det kokar på redaktionen just nu...

Det får bli ett statement i FZ-Fredag, Jocke i tischa med trycket "Båge!" och du med "Krok!".


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja jag förstår inte varför de inte kunde lägga in splitscreen på PC också? Även om inte det kanske är vanligast att folk spelar så är ju spelet redan gjort för det. Borde ju vara enkelt att lägga in/ha kvar?

Med tanke på att hur menyer och mus beter sig överlag (vad fan hände med ads på snipersikten?!) så känns det ju föga förvånande.
Kommer förhoppningsvis med någon patch kanske. Just nu känns det som man spelar med emulerad mus via handkontroll (if that makes any sense?).


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det här kommer jag nog att skaffa till slut, just för co-op split screen. Men inte förrän det är på rea. Blev lite besviken på trean.

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Med tanke på att hur menyer och mus beter sig överlag (vad fan hände med ads på snipersikten?!) så känns det ju föga förvånande.
Kommer förhoppningsvis med någon patch kanske. Just nu känns det som man spelar med emulerad mus via handkontroll (if that makes any sense?).

Fan tveksam på att de patchar menyerna, har ju varit så här i typ alla spel.,..mer eller mindre.

Men jag tänker att de skulle kunna lägga in splitscreen så det enbart funkar om alla kör med handkontroll. För det går ju utmärkt på PC med.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Å andra sidan - säger du Margaretha Krook eller Margaretha Bååge?

Suzanne Osten.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Nomman:

Du säger väl inte regnkrokar? Eller triumfkroken i Paris? Allt magiskt är bågar! Ost också!

PS. Trevlig recension! Den gamle rollspelsnörden i mig blev spelsugen! Om det är på pen and paper-rollspel eller Tiny Tina's vet jag inte ... DS.

Men du säger väl inte fiskebågar om fiskekrokar? eller köttbågar om köttkrokar?

(kanske vi norrlänningar som bara är mer brutala?)

och...tack 😀


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Som många andra skriver.

Besviken på BL3. Köpte versionen med alla DLC.. har inte rört någon av dem sen klarade av main story.
Inte rört det sen dess och känner inte alls för installera det igen.

Däremot det lilla jag har sett i Tiny Tina så verkar det vara väldigt intressant. Humorn verkar klart där, gentemot BL3 som jag tyckte det saknades helt.

Se om detta kommer i närheten av BL2.

Skribent
Skrivet av AxxT:

Som många andra skriver.

Besviken på BL3. Köpte versionen med alla DLC.. har inte rört någon av dem sen klarade av main story.
Inte rört det sen dess och känner inte alls för installera det igen.

Däremot det lilla jag har sett i Tiny Tina så verkar det vara väldigt intressant. Humorn verkar klart där, gentemot BL3 som jag tyckte det saknades helt.

Se om detta kommer i närheten av BL2.

Borderlands 2 är nog bäst i serien. Men jag anser att Tiny Tina ligger snäppet där under, i alla fall i humor och story.


signatur

"Writer and Fighter"

Gnällkuk
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fan tveksam på att de patchar menyerna, har ju varit så här i typ alla spel.,..mer eller mindre.

Men jag tänker att de skulle kunna lägga in splitscreen så det enbart funkar om alla kör med handkontroll. För det går ju utmärkt på PC med.

Ja, kanske.
Nej, man spelar inte fps med handkontroll på PC. Hädelse!

Skrivet av Johan Lorentzon:

Men du säger väl inte fiskebågar om fiskekrokar? eller köttbågar om köttkrokar?

(kanske vi norrlänningar som bara är mer brutala?)

och...tack 😀

Nej, det är för att det heter fiskekrok, köttkrok. OLW och Estralla pratar om ostBÅGAR, inte krokar. Folk norr om uppsala har ju ännu inte lärt sig honom och henne, lite svårt att ta er på allvar


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Men du säger väl inte fiskebågar om fiskekrokar? eller köttbågar om köttkrokar?

(kanske vi norrlänningar som bara är mer brutala?)

och...tack 😀

Men kom igen nu?! Du är säker en sådan där som säger krokodil istället för bågodil också? Eller gå i armkrok istället för att gå i armbåge? 🐊😜


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skribent
Skrivet av Nomman:

Men kom igen nu?! Du är säker en sådan där som säger krokodil istället för bågodil också? Eller gå i armkrok istället för att gå i armbåge? 🐊😜

Jag kommer hädanefter borga för att döpa om krokodil till bågodil...just sayin! Det partiet som har det på valmanifestet kommer jag rösta på.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent

En liten varning till er som köper spelet till Playstation 5 eller Xbox Series S/X. Se till att köpa nextgen-versionerna för de till PS4 och Xbox One går visserligen att spela på de nya konsolerna MEN de finns ingen uppgradering till nextgen, var sig gratis eller betald. En kompis köpte nu Xbox One-versionen till sin Series S och spelet går inte uppgradera.

Speciellt om ni tänkt spela delad skärm på fyra spelare är detta viktigt då det bara går spela två på deladskärm på de äldre konsolerna.


signatur

"Writer and Fighter"

Gnällkuk
Skrivet av Johan Lorentzon:

En liten varning till er som köper spelet till Playstation 5 eller Xbox Series S/X. Se till att köpa nextgen-versionerna för de till PS4 och Xbox One går visserligen att spela på de nya konsolerna MEN de finns ingen uppgradering till nextgen, var sig gratis eller betald. En kompis köpte nu Xbox One-versionen till sin Series S och spelet går inte uppgradera.

Speciellt om ni tänkt spela delad skärm på fyra spelare är detta viktigt då det bara går spela två på deladskärm på de äldre konsolerna.

Ruttet värre... går inte att refunda heller? 2K är verkligen din kompis i den digitala djungeln.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Ruttet värre... går inte att refunda heller? 2K är verkligen din kompis i den digitala djungeln.

Han köpte fysiskt, så skulle se om han kunde åka och byta. Köpte på elgiganten.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det här spelet återupplivade mitt intresse för spel så jag ger det 5/5

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

En liten varning till er som köper spelet till Playstation 5 eller Xbox Series S/X. Se till att köpa nextgen-versionerna för de till PS4 och Xbox One går visserligen att spela på de nya konsolerna MEN de finns ingen uppgradering till nextgen, var sig gratis eller betald. En kompis köpte nu Xbox One-versionen till sin Series S och spelet går inte uppgradera.

Speciellt om ni tänkt spela delad skärm på fyra spelare är detta viktigt då det bara går spela två på deladskärm på de äldre konsolerna.

duh. Obviously

12
Skriv svar