Ljumna recensioner till trots – tv-serien Halo slår rekord på Paramount+

Robot
Ljumna recensioner till trots – tv-serien Halo slår rekord på Paramount+

Nyfikenheten är bevisligen stor.

#halo


Medlem

Jag gilla första avsnittet, jag kanske inte så pipig som andra dock.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Skribent

Det som suger är att Paramount-appen är sjukt dålig. Sen finns det inte ens en app på Xbox här i norden. Det går dock se via Xboxens webläsare, klumpigare men fungerar fan bättre än appen på mobilen etc.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Jag gilla första avsnittet, jag kanske inte så pipig som andra dock.

Jag också. Jag är dock inte något stort Halo-fan även om jag gillar spelen, så det är möjligt att det underlättar.

Spartanerna tycker jag var jäkla grymma, medan Elitsen såg rätt så schabbiga ut i animationerna som helt saknade tyngd.

Master Chief-rösten var väldigt bra, men

gillade inte att han tog av hjälmen redan första avsnittet.

Ambassadör
Xbox

Jag gillade den! Mycket bra att de går sin egen väg och inte följer spelen, det gör det väldigt mycket mer intressant.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag kommer inte se fler avsnitt. Jag är allergisk mot rebelliska tonåringar.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Tyckte den var helt okej! Var lite coolt å se en live action serie av Halo, sen att dom kör sitt eget race å inte kommer följa spelen tycker jag känns skönt, hoppas bara dom inte fuckar upp den delen. 😅 Sen kan jag tillägga att serien finns på Tele2 play, så de är inte bara genom paramount+

Medlem

Den var ingen höjdare, tråkigt nog.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Tyckte serien började bra. Var inte alls beredd på tonen den tog vid "first contact" så att säga, visar verkligen skillnaden mellan elites och vanliga människor. Trodde den skulle vara mer Marvel så jag är nöjd

Storyn var intressant också, ska absolut fortsätta titta.

Medlem

Har inte hört särskilt mycket bra om den, förutom specialeffekterna. Så jag tänker vänta tills hela säsongen är ute och titta via testperioden som Paramount+ erbjuder, är inte det minsta sugen på att betala för serien faktiskt.

Även konstigt att serien inte på något sätt är del av spelens canon, utan helt fristående. Serien har redan fått en andra säsong godkänd, så det verkar väl inte vara helt illa på den ekonomiska sidan.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Kan inte minnas när jag senast såg något som såg så budget och fanmade ut. CGI'n är bedrövlig, skådisarna B, spartanerna ser plastiga ut och att dem inte använt vapenljuden från spelen är katastrof. Oavsett om man gillar Halo eller ej så kan man inte på största allvar tycka det här är bra?

Geeks Gaming

Såg den precis. Och är positivt överraskad.
Till skillnad från vad många(som antagligen enbart spelat spelen) så är detta helt klart Halo.
Ja storyn är off. Och karaktärerna är off. Men dom följer helt klart helheten kring Fall of Reach(Och undrar hur sura folk hade blivit med tanke på att han tar av sin hjälm flertalet gånger i boken?).

I tidslinje så är det typ 2/3 in i boken även om storyn inte följer boken.

Positiva
+Följer första boken med de hela rebellerna och motståndet från många i UNSC gällande Project Spartan
+Miljöerna dom skapat
+Storyn än så länge
+Inte spenderat allt för mycket tid på onödiga karaktärer som jag trodde dom skulle göra
+Snabbare in i action än vad jag trodde.

Negativa
-Massa onödiga karaktärer som inte behöver va där
-CGIn är stundtals under all kritik
-Dåligt spelade karaktärer typ Halsey och Keyes.

Första avsnittet 6.5/10 med intresse för vad som kan hända

Medlem

... en till streaming tjänst.... Är vi uppe i 10 nu eller?

Testpilot

Kändes som en sämre Mandalorian.

Medlem

Jag gissar på att rekordmånga tittade på första avsnittet för att se den förväntade (och infriade) tågkraschen i slowmotion.
Precis som rekordmånga kommer att se första avsnittet av Amazons Woke rings of power, inte för att de tror att det är bra, utan för att man vill se hur dumt och hur mycket man kommer att massakrera Tolkiens historia.

Precis som många tittade på STD och Picard i början för att sedan tappa majoriteten av tittarna.

Skulle gissa på att minst hälften inte kommer att se avsnitt 2 och till slutet av säsongen kommer man som mest ha 10-20% av de ursprungliga tittarna kvar.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Har inte hört särskilt mycket bra om den, förutom specialeffekterna. Så jag tänker vänta tills hela säsongen är ute och titta via testperioden som Paramount+ erbjuder, är inte det minsta sugen på att betala för serien faktiskt.

Även konstigt att serien inte på något sätt är del av spelens canon, utan helt fristående. Serien har redan fått en andra säsong godkänd, så det verkar väl inte vara helt illa på den ekonomiska sidan.

Inte bara det, jag tyckte att serien t.om. gick tvärt emot canon. Mycket märkligt. CGI är dessutom ofta riktigt riktigt usel, så jag vet inte varför folk skulle berömma specialeffekterna, de är inget speciellt. Oväntat mycket gore dock.

Skrivet av Jinxswe:

Positiva
+Följer första boken med de hela rebellerna och motståndet från många i UNSC gällande Project Spartan
+Miljöerna dom skapat
+Storyn än så länge
+Inte spenderat allt för mycket tid på onödiga karaktärer som jag trodde dom skulle göra
+Snabbare in i action än vad jag trodde.

Negativa
-Massa onödiga karaktärer som inte behöver va där
-CGIn är stundtals under all kritik
-Dåligt spelade karaktärer typ Halsey och Keyes.

Första avsnittet 6.5/10 med intresse för vad som kan hända

Vet inte om jag skulle sätta det lilla de följde från boken som ett plus, för det va verkligen nästan obefintligt lite. Jag är också högst tveksam till storyn de valt att lägga fram såhär långt. Master chief ska alltså total vägraorder och/eller vända sig mot UNSC redan under första avsnittet? Något han mig veterligen inte direkt är känd att göra i övrigt storymaterial från HALO-serien. Mycket märkligt val...

Håller med om att CGI va fruktansvärt ojämn, i många fall riktigt usel.

Med allt detta sagt så kommer jag troligen se resten av serien ändå, man vill ju se vart det tar vägen.

Gnällkuk

Man bör vara medveten att det enda som kritiker fått se är enbart de första två avsnitten. Lite svårt att ge ett vettigt betyg om man inte sett hela serien. Utöver det sket de ju totalt i spelet när de skrev den här serien, så fans tror jag är de som kommer bli mest besvikna.

Sen kanske man ska ta hyllningen om succé med en smula flingsalt då medlemmar av Xbox Game Pass får 30 dagas gratis trial (du hittar den under "Perks" på ditt medlemskap om du har ett).


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Hapl0:

Jag gissar på att rekordmånga tittade på första avsnittet för att se den förväntade (och infriade) tågkraschen i slowmotion.
Precis som rekordmånga kommer att se första avsnittet av Amazons Woke rings of power, inte för att de tror att det är bra, utan för att man vill se hur dumt och hur mycket man kommer att massakrera Tolkiens historia.

Precis som många tittade på STD och Picard i början för att sedan tappa majoriteten av tittarna.

Skulle gissa på att minst hälften inte kommer att se avsnitt 2 och till slutet av säsongen kommer man som mest ha 10-20% av de ursprungliga tittarna kvar.

Jag lär väl kolla iaf ett avsnitt, men jag är skeptisk från trailern att döma. Vad menar du förresten med "Amazons Woke rings of power"? Jag är genuint nyfiken.

Medlem

Ugh, såg just "teasern" och tänkte direkt på Commandos vapenskrammel-scen, och på hur långt film inte har utvecklats sedan dess.

Avstängd

Kunde inte se klart första avsnittet. Under all kritik, bland det sämsta jag sett i serieväg. Precis allt var dåligt, och jag hade inte särskilt höga förväntningar till att börja med.

1,5/10

Medlem

Tyckte personligen att första avsnittet var ganska nice. Blir intressant att se hur de tar det här vidare.

Medlem

Jag tycker det var klart bättre än förväntat. Den krossar ju ledgångsreumatiska Boba fett (power rangers på andra planeter) rätt ordentligt iallafall.

Medlem
Skrivet av Hapl0:

Jag gissar på att rekordmånga tittade på första avsnittet för att se den förväntade (och infriade) tågkraschen i slowmotion.
Precis som rekordmånga kommer att se första avsnittet av Amazons Woke rings of power, inte för att de tror att det är bra, utan för att man vill se hur dumt och hur mycket man kommer att massakrera Tolkiens historia.

Precis som många tittade på STD och Picard i början för att sedan tappa majoriteten av tittarna.

Skulle gissa på att minst hälften inte kommer att se avsnitt 2 och till slutet av säsongen kommer man som mest ha 10-20% av de ursprungliga tittarna kvar.

Så 7,1 på imdb, 86% på rotten, 73% på TV-guide och 86% på google är dåligt enligt dig?
Till och med de konservativa på https://www.reddit.com/r/DaystromInstitute/ har vänt och gillar serien.

Finns en anledning till att säsong 5 börjar produceras snart, det är helt enkelt bra.

Medlem

Var orolig innan att det skulle bli emotionellt trams, och att serie-skaparna inte ens tittat på spelen oroade mig, hela Master chief karaktären är mer eller mindre en robot och allt emotionellt ska långt bort ifrån honom, gör det mer impactful när han senare visar väldigt små sprickor i fasaden.

Redan i första avsnittet så har han tagit av sig hjälmen, drömt om föräldrar och trotsat order pga känslor. Har såklart bara spelen att gå på då jag inte läst böckerna, men detta träffade helt fel för mig.

Känns som regel 1 är att inte visa hans ansikte.

Skulle inte förvåna mig om han har en romantisk relation i slutet av säsongen.

Medlem

Tycker också att avsnittet var helt ok. Action är en väldigt svår genre att göra bra enligt min smak.

Tittar via tv-boxen vi har från Telenor. Där är bilden perfekt jämfört med deras app. Paramount + ingår dessutom i abonnemanget.

Medlem

Jag är försiktigt positiv utifrån lågt ställda förväntningar. Vi får se hur det utvecklar sig.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av Pigge88:

Var orolig innan att det skulle bli emotionellt trams, och att serie-skaparna inte ens tittat på spelen oroade mig, hela Master chief karaktären är mer eller mindre en robot och allt emotionellt ska långt bort ifrån honom, gör det mer impactful när han senare visar väldigt små sprickor i fasaden.

Redan i första avsnittet så har han tagit av sig hjälmen, drömt om föräldrar och trotsat order pga känslor. Har såklart bara spelen att gå på då jag inte läst böckerna, men detta träffade helt fel för mig.

Känns som regel 1 är att inte visa hans ansikte.

Skulle inte förvåna mig om han har en romantisk relation i slutet av säsongen.

Han är i princip samma i böckerna så de har totalt vänt upp och ner på karaktären jämfört med tidigare lore redan i avsnitt 1.

Medlem

Var väl inte superimponerad av första avsnittet, hade en del invändningar mot hur första striden såg ut.
Kommer väl se nåt avsnitt till, gillar ju sci-fi och har brist på annan sci-fi just nu


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Det var ganska okej. Jag förväntade mig en katastrof baserat på omdömena, men jag är försiktigt hoppfull på denna.
Det är väl meningen att det ska vara lite annorlunda annars blir det bara en repetition av böckerna och spelen? Det skulle vara tråkigt och se om hela storyn igen på tv kan jag tycka.
En sak jag hoppas de satsar på är att vi får se lite didact action i senare säsonger (halo 4)

Medlem

Jag tyckte det var bra. Oväntat blodigt faktiskt. Har inte så bra koll på Halo-universumet så hade inga direkta förväntningar, har bara casualspelat lite hos kompisar.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

12
Skriv svar