Playstation tror inte att spelprenumeration blir lika dominerande som Netflix

Medlem

synd att de inte har ett alternativ där man kan spela online utan att behöva engagera sig i skräp man inte vill ha.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Sony trodde inte på prenumeration när det gällde musik. Sony trodde inte på prenumeration när det gällde film.
Sony tror inte på prenumeration när det gäller spel.

Kan det möjligtvis vara så att Sony alltid har svårt att anpassa sig? Jag gillar sony men ibland känns de enormt tröga i förändring.


signatur

Ultrazine

Medlem

Den dagen man kan spela på en tv utan konsol och utan lagg eller liknande alltså 100% som en konsol/PC upplevelse, då kan jag tänka mig att spelprenumerations tjänster slår i taket. Allt man skulle behöva köpa till vore då en handkontroll.

Stadia är ju en kul idé men på tok för tidigt ute. Vi behöver väl typ 7G nät eller liknande världen över.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Den dagen man kan spela på en tv utan konsol och utan lagg eller liknande alltså 100% som en konsol/PC upplevelse, då kan jag tänka mig att spelprenumerations tjänster slår i taket. Allt man skulle behöva köpa till vore då en handkontroll.

Stadia är ju en kul idé men på tok för tidigt ute. Vi behöver väl typ 7G nät eller liknande världen över.

Vet inte hur krävande du är men stadia funkar finfint på 5g för mig och även 4g är helt ok


signatur

Ultrazine

Medlem
Skrivet av normalniklas:

Vet inte hur krävande du är men stadia funkar finfint på 5g för mig och även 4g är helt ok

Jag behöver minst 120hz med G-sync och 1ms inputlag. Jämför man Hollow knight på PC eller Xbox jämfört med playstation 4/5 så är det ospelbart pga input delay.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag behöver minst 120hz med G-sync och 1ms inputlag. Jämför man Hollow knight på PC eller Xbox jämfört med playstation 4/5 så är det ospelbart pga input delay.

Cool ja, för mig räcker det bra hur som helst


signatur

Ultrazine

12
Skriv svar