Xbox-kylskåpet finns nu att köpa i Sverige

Robot
Xbox-kylskåpet finns nu att köpa i Sverige
Medlem

Om det inte var så att jag bara har drygt 3 meter från datorn till kylskåpet så hade det här varit en rolig grej att ha i mansgrottan 😀

Skribent
Skrivet av Jozo:

Om det inte var så att jag bara har drygt 3 meter från datorn till kylskåpet så hade det här varit en rolig grej att ha i mansgrottan 😀

Men då kan du ju halvera avståndet!!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Lite sugen... men dålig beskrivning! Är det tolv långburkar man får plats med eller tolv barnburkar??


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Men då kan du ju halvera avståndet!!

Haha, det är sant! Men jag får nog svårt att rättfärdiga den investeringen 😀

Skribent
Skrivet av PFC Hudson:

Lite sugen... men dålig beskrivning! Är det tolv långburkar man får plats med eller tolv barnburkar??

Det där är en bra fråga faktiskt, vi har ju rätt nyligen gått till lite mer avlånga smala 33 cl burkar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Lite sugen... men dålig beskrivning! Är det tolv långburkar man får plats med eller tolv barnburkar??

Jag ska förbi Elgiganten imorgon. Jag kan scouta åt dig. Citera mig om jag glömmer bort dig. Kan bli ett köp för mig oxå.

Frilansare
Medlem
Skrivet av Frisell:

Jag ska förbi Elgiganten imorgon. Jag kan scouta åt dig. Citera mig om jag glömmer bort dig. Kan bli ett köp för mig oxå.

<3


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Jag var precis inne på hemsidan. Den säljs bara online verkar det som. Dessutom verkar det vara babyburkar.

Skribent
Skrivet av Frisell:

Jag var precis inne på hemsidan. Den säljs bara online verkar det som. Dessutom verkar det vara babyburkar.

https://www.elgiganten.se/image/dv_web_D180001002957782/42274...

Ser i alla fall ut som man kan ta ut hyllora och då få plats med långbrukar?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Nästan en halvmeter hög. Lite väl stort för att ha på skrivbordet. Synd.

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Lite sugen... men dålig beskrivning! Är det tolv långburkar man får plats med eller tolv barnburkar??

Skrivet av Johan Lorentzon:

Det där är en bra fråga faktiskt, vi har ju rätt nyligen gått till lite mer avlånga smala 33 cl burkar.

På Elgigantens hemsida (via länken i artikeln) så ser man att dom plockat ut hyllorna och ställt in långsmala burkar. Ser dock inte om dom fått in 12st

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ser i alla fall ut som man kan ta ut hyllora och då få plats med långbrukar?

Sant. Hur som ser det ut som 12x33cl är det optimala. Kanske, kanske att man får i 8x50 och 2x33 för en total av 4,66L. Videon nedan visar långburkar i kylen.
https://www.elgiganten.se/video/DV_Vid_D180001257855/422746/x...

Medlem
Skrivet av Nocternity:

På Elgigantens hemsida (via länken i artikeln) så ser man att dom plockat ut hyllorna och ställt in långsmala burkar. Ser dock inte om dom fått in 12st

Om man syftar på annat än flygplansburkar skulle jag tippa på att det är en utbyggnad i bakkant för fläkt, termostat osv. Om vi utgår ifrån att den utbyggnaden är ett hyllplan högt och brett så blir det med 33or: x6, x4(med utbyggnad bakom) samt x2 liggandes. Om utbyggnaden är plan i toppen kanske man kan ställa x2 33cl bakom 8x50cl

Medlem

Skön diskussion förövrigt. =D

Skribent
Skrivet av Frisell:

Om man syftar på annat än flygplansburkar skulle jag tippa på att det är en utbyggnad i bakkant för fläkt, termostat osv. Om vi utgår ifrån att den utbyggnaden är ett hyllplan högt och brett så blir det med 33or: x6, x4(med utbyggnad bakom) samt x2 liggandes. Om utbyggnaden är plan i toppen kanske man kan ställa x2 33cl bakom 8x50cl

Nu måste någon verkligen köpa denna och följa upp det här! XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Frisell:

Sant. Hur som ser det ut som 12x33cl är det optimala. Kanske, kanske att man får i 8x50 och 2x33 för en total av 4,66L. Videon nedan visar långburkar i kylen.
https://www.elgiganten.se/video/DV_Vid_D180001257855/422746/x...

8 långburkar är ändå ok. Efter 4 kan man rotera in nya i samband med pisspaus och på så vis alltid ha kalla nära till hands. Lutar åt ett köp även om jag är besviken på att det inte gick in 12 långburkar.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Inaktiv
Skrivet av PFC Hudson:

8 långburkar är ändå ok. Efter 4 kan man rotera in nya i samband med pisspaus och på så vis alltid ha kalla nära till hands. Lutar åt ett köp även om jag är besviken på att det inte gick in 12 långburkar.

Det går ju att köpa kortburkar också, inte av allt förstås men av många drycker

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Det går ju att köpa kortburkar också, inte av allt förstås men av många drycker

Det stämmer såklart. Dock brukar literpriset vara hutlöst i jämförelse med långburkar. Ja, jag vet. Köpa kyl för 1300 och sen gnälla över literpris, men men XD

Medlem

Fast det är lite b då det står att den kyler till 20 grader under rumstemperatur, problemet på sommaren när det är över 30 grader inne så är burkarna fortfarande varma ju.

Medlem

Kanske lite OT men: Någon som kan förklara varför dom nya avlånga burkarna kom till över huvud taget? Dom är så sjukt opraktiska. Passar sämre i alla hållare som finns, t ex i bilen och sabbar för mig i kylen då dom är för höga för att ställa på skåpsdörrens plan som jag har dom andra vanliga/äldre burkarna, men dom är inte tillräckligt höga och breda för att det blir volymeffektivt att ha dom på planet inne i kylen vid dom större förpackningarna. Och dom rymmer ju lika mycket.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av InsaneSharky:

Fast det är lite b då det står att den kyler till 20 grader under rumstemperatur, problemet på sommaren när det är över 30 grader inne så är burkarna fortfarande varma ju.

Där har du faktiskt en poäng! Men man får ju komma ihåg att det mer eller mindre är "bling" till din mangamecave. Sen att svenska sommaren är över på en vecka spelar ju oxå in. Personligen gillar jag dryck runt 10 grader, men det är ju högst subjektivt.

Edit: Lite PK får en väl vara.

Medlem
Skrivet av conthox:

Kanske lite OT men: Någon som kan förklara varför dom nya avlånga burkarna kom till över huvud taget? Dom är så sjukt opraktiska. Passar sämre i alla hållare som finns, t ex i bilen och sabbar för mig i kylen då dom är för höga för att ställa på skåpsdörrens plan som jag har dom andra vanliga/äldre burkarna, men dom är inte tillräckligt höga och breda för att det blir volymeffektivt att ha dom på planet inne i kylen vid dom större förpackningarna. Och dom rymmer ju lika mycket.

Det är lite som när Santa Maria fick för sig att de skulle ändra formen på sina kryddburkar så att de inte passade in någonstans

Medlem
Skrivet av conthox:

Kanske lite OT men: Någon som kan förklara varför dom nya avlånga burkarna kom till över huvud taget? Dom är så sjukt opraktiska. Passar sämre i alla hållare som finns, t ex i bilen och sabbar för mig i kylen då dom är för höga för att ställa på skåpsdörrens plan som jag har dom andra vanliga/äldre burkarna, men dom är inte tillräckligt höga och breda för att det blir volymeffektivt att ha dom på planet inne i kylen vid dom större förpackningarna. Och dom rymmer ju lika mycket.

Avlånga 33or? Ja, det är nog satan som har hittat på. Nu dricker jag väldigt sällan sådant som kommer i avlånga 33or så jag kan inte säga att det är ett jätteproblem för mig. Om jag har samma produkt i långsmalt och korttjockt utförande framför mig väljer jag nog alla dagar i veckan den korttjocka.

Skribent
Skrivet av conthox:

Kanske lite OT men: Någon som kan förklara varför dom nya avlånga burkarna kom till över huvud taget? Dom är så sjukt opraktiska. Passar sämre i alla hållare som finns, t ex i bilen och sabbar för mig i kylen då dom är för höga för att ställa på skåpsdörrens plan som jag har dom andra vanliga/äldre burkarna, men dom är inte tillräckligt höga och breda för att det blir volymeffektivt att ha dom på planet inne i kylen vid dom större förpackningarna. Och dom rymmer ju lika mycket.

Det har vad jag läst endast med trender att göra. Alla energidrycker och funktionsdrycker kör ju med dessa långa lite smalare. Dessa säljer ju som smör och Coca-Cola ville hänga på trenden och därför bytte de burkar. Sen gissar jag att andra bolag följer efter vad Coca-Cola gör....


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Undrar om de gjort något mer åt ljudnivån.
Efter ha sett några reviews av den amerikanska versionen med Eco-mode så verkar den väsnas alldeles för mycket.


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av Kvadruppelmas:

Undrar om de gjort något mer åt ljudnivån.
Efter ha sett några reviews av den amerikanska versionen med Eco-mode så verkar den väsnas alldeles för mycket.

Bra fundering, det hade jag inte en tanke på. Det blir ju lätt högljutt med mindre fläkt. Distansköplagen är ju såklart trevlig här, men det är ju bök och meck att skicka tillbaka saker.

It's not a lake, it's an ocean

Är väldigt sugen på den, även om jag inte har en aning om vad jag ska ha den till.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Tack @Ruffles för den videon. Det verkar ju som att 10x33cl/8x50cl är max. Kanske att man kan sära på 33or för att klämma in en 5e per hyllplan. 8x50 ger mest vätskevolym oavsett.

123
Skriv svar