Lego Star Wars: The Skywalker Saga

Skrivet av Johan Lorentzon:

Nu har jag bara provat lite, men "banorna" eller uppdragen på planeterna utspelar sig på samma karta. Det är som mindre open world-delar med huvuduppdrag och även sidoquests. Sen finns det mindre banor/delar som representerar vissa scener i SW-filmerna. Tex när Imperiet bordar Leias rymdskepp i början av Episode 4, dessa är separata.

Aha såg nu att hela spelet använder 3:e person så då blir det den där riktiga splitscreenen :/ synd .Gillade overhead vyn mer när man va två st på samma bild om man inte sprang ifrån varann


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Wakkaah:

Vi streamar spelet ikväll 20:00 om någon är nyfiken!

Får vi höra balladen om Leif Stjärngångare och hans pappa Darthanjang Vadare eller någon annan klassiker?

Medlem

Spelade två timmar med frugan. Gillar gameplay, grafik och humorn. Flyter på fint i 1440 med en 11 år gammal CPU och ett 6 år gammal GPU. Kameran förstör oerhört mycket tyvärr. Väldigt jobbigt att spela med någon som normalt inte spelar spel.

Medlem

Lirade några timmar, gillade det, men plötsligen gick en vecka utan att jag ens tänkte på spelet och insåg att jag har nog spelet ett eller annat Lego spel för mycket för att kunna njuta av detta.

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Lirade några timmar, gillade det, men plötsligen gick en vecka utan att jag ens tänkte på spelet och insåg att jag har nog spelet ett eller annat Lego spel för mycket för att kunna njuta av detta.

Jag kände lite samma sak - det är inget dåligt spel, men det känns som att konceptet tappat lite av sin charm.
Personligen upplever jag också att spelet är lite för stort och att bandesignen är lite underlig, vissa delar ur filmerna blir lite väl expansiva medan vissa i princip hoppas över - tycker att tidigare spel varit bättre på att fånga de viktiga bitarna. Att utforska lite större öppna miljöer känns för mig lite ovant i ett Lego-spel.

Minor spoiler:

Och varför i hela världen har de gjort så man inte låser upp scavengers och deras abilities förrän man klarar episod 6-7?! Jag började från början med Ep I och att behöva spela igenom mer än halva filmserien för att få tillgång till en klass som används för att nå vissa områden längs vägen kändes riktigt frustrerande.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

12
Skriv svar