Netflix har börjat filma tredje säsongen av The Witcher

Robot
Netflix har börjat filma tredje säsongen av The Witcher

Och de berättar även vad den kommer att handla om.

#Netflix, #The-witcher, #Tv-serier


Medlem

Helt ok serie 👍👍👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Första säsongen tyckte jag var "okej" - inte mer. Och då är jag sjukt bias eftersom jag älskar denna typen av fantasy. Svärd, yxor, lite magi, det är right up my alley. Men sedan kom säsong 2 och jag vet inte om mina förväntningar bara var nere i fördärvet pga säsong 1, men jag tycker säsong 2 var riktigt bra. Hujeda mig, det trodde jag aldrig. Så nu är jag faktiskt ordentligt hypad inför fortsättningen

"Fan och hans mormor är som bekant ute efter ciri" haha

Medlem

Gläfs!

PS. Jag som läst böckerna kan ju knapp bärga mig på att avsnitten fortsätter att komma in.

Medlem

Tyckte säsong 1 var väldigt meh.

Säsong 2 har jag inte sett klart, ligger på is för tillfället. Såg väl 4-5 avsnitt innan jag slutade. Inget jag känner att jag måste se klart just nu faktiskt.

Tycker serien känns så stressad och saknar något som helst djup. Ge mig mer karaktärsutveckling/djup och mer uppbyggnad av världen/loren.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Gillade verkligen både S1 och S2. Ser fram emot detta!


signatur

I drank what?

Medlem

Hoppas det blir bra.
Säsong 1 var lite Meh.
Säsong 2 var som bäst 7/10.
Tycker allt varit bra överlag. Mest storyn som det faller på.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Tyckte säsong 1 var väldigt meh.

Säsong 2 har jag inte sett klart, ligger på is för tillfället. Såg väl 4-5 avsnitt innan jag slutade. Inget jag känner att jag måste se klart just nu faktiskt.

Tycker serien känns så stressad och saknar något som helst djup. Ge mig mer karaktärsutveckling/djup och mer uppbyggnad av världen/loren.

Samma här, håller med.
Sen är jag kanske extra kritiskt lagd pga läst flera av böckerna och spelat alla spelen.

Medlem

Jättemysig serie, men med åtta avsnitt känns det som att man inte hinner börja se innan säsongen är slut, speciellt när de släpper alla avsnitt på en gång och man binge:ar dem på en dag. Sen är det ett år att vänta igen.

Medlem

Hade hellre sett geralts äventyr att jaga själva monster, besviken på säsong 2, men kommer ju se 3 oavsett.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Ser fram mot detta. Har läst alla böcker pch föredrar såklart dessa. Men tycker serien varit riktigt bra ändå. Man kan bli lite besviken på vissa ändringar men det är naturligt när man skall gå från ett medium(bok) till ett annat (serie). Det är inget enkelt jobb men tycker att dom fått ihop det ändå.

Skulle vilja se Ciri som Falka, tycker hela den delen av hennes story är väldigt intressant och tror det skulle göra sig mycket bra i detta format.

Medlem

Säger bara...


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Serien visar sig från sin bästa sida när det kommer till små ”side quests”, där lever världen upp till sin fulla potential. Huvudstory känns sådär och är ganska ointressant faktiskt.

Orättvis jämförelse kanske men GoT byggde hela serien på alla små äventyr och problem kring karaktärerna där huvudstoryn gick sakta fram. Sen blev det pannkaka när allt trattades ihop och hetsades fram för att få till något slags slut.

Witcher borde sakta ner och låta de små problemen för Geralt & Co utgöra 80% av serien.

Medlem

Serien är meh. Bara en netflix blaska.

1
Skriv svar