Wordpress rullande schema

Medlem
Wordpress rullande schema

Har precis tagit över en websida som använder sig utav wordpress i grunden vilket jag är ganska så ny i att använda.
Vi använder oss utav DIVI themat från elegant som är ett av de större temorna och har använt det lite förrut.

Nu har jag ett problem. Vi styr ett antal olika enheter/butiker där varje enhet har egna menyer som går på rullande 3 veckors schema. Innan har vi löst det att vi postat ett inlägg varje vecka och schemalagt det till varje söndag kl 22. för att visa nästkommande vecka, men då det blir väldigt mycket uppdaterande hela tiden vill jag komma ifrån detta och ha 3 färdiga poster som uppdateras automatiskt/skiftar varje vecka, är det någon som har någon smidig lösning på detta?

Hoppas att min fråga är hyfsat tydlig.

Dvs, vill jag att

Vecka 1 skall visas v 1, 4, 7, 10, 13, 17 osv.
Vecka 2 skall visas v 2, 5, 8, 11, 14, 18 osv.
Vecka 3 skall visas v 3, 6, 9, 12, 16, 19 osv.

utan att behöva ändra detta varje vecka, en rullande 3 veckors meny helt enkelt. Just nu har jag löst det så att den hela tiden visar alla veckor men det är inte speciellt snyggt. Och ganska otydligt för kunderna om man inte har koll på vilket veckonr det är.

MENY
Vecka 1, 4, 7, 10
Måndag: torsk
TIsdag: fiskbullar osv.

Vecka 2, 5, 8, 11
Måndag: Gös
Tisdag: Brax osv.

Vecka 3, 6, 9, 12
Måndag: Mört
Tisdag: Gädda osv.

Medlem

Kan inte wordpress, men varför inte schedulera en task (cronjob, windows task scheduler) som publicerar från rätt källa varje vecka? Eller kan man kanske ändra datum i databasen på posterna?

Vet inte om det är direkt theme-relaterat utan snarare wordpress. Nog enklare att få ett "korrekt" svar i något användarforum för WP

Medlem

Kanske en tjänst som Make.com eller Zapier kan göra det åt dig.
Använder själv Make för att automatisera olika saker mellan olika tjänster, Wordpress, Instagram, skicka mail osv.

Medlem
Skrivet av deezel:

Kan inte wordpress, men varför inte schedulera en task (cronjob, windows task scheduler) som publicerar från rätt källa varje vecka? Eller kan man kanske ändra datum i databasen på posterna?

Vet inte om det är direkt theme-relaterat utan snarare wordpress. Nog enklare att få ett "korrekt" svar i något användarforum för WP

Jo jag har ställt frågan på fler ställen men tänkte om vi hade någon pro på wordpress här på forumet

Medlem
Skrivet av karatekex:

Kanske en tjänst som Make.com eller Zapier kan göra det åt dig.
Använder själv Make för att automatisera olika saker mellan olika tjänster, Wordpress, Instagram, skicka mail osv.

Kikar lite på om jag kan lösa det med javascript i en post nu, verkar fungera om man installera javascript i en plugin som körs i header/footer. Då kan man använda javascript vart man vill.. bygga någon enkel funktion som bara gömmer och visar beroende på vecka.

Medlem
Skrivet av robbis:

Kikar lite på om jag kan lösa det med javascript i en post nu, verkar fungera om man installera javascript i en plugin som körs i header/footer. Då kan man använda javascript vart man vill.. bygga någon enkel funktion som bara gömmer och visar beroende på vecka.

Finemang! Låter ju perfa
Jag kan inte koda så jag använder jämnt massa klippa-å-klistra-hejconbejcon lösningar.

Medlem
Skrivet av karatekex:

Finemang! Låter ju perfa
Jag kan inte koda så jag använder jämnt massa klippa-å-klistra-hejconbejcon lösningar.

Funkar 99% av gångerna, men när man behöver någon mer custom lösning får man ibland sätta hjärncellerna igång. Och det var faktiskt inte förrens jag var in på Zapier som du skrev som det gick upp för mig Ibland behöver man bara lite hjälp på vägen för att komma vidare vilket ofta är fallet inom programmering

Medlem
Skrivet av robbis:

Funkar 99% av gångerna, men när man behöver någon mer custom lösning får man ibland sätta hjärncellerna igång. Och det var faktiskt inte förrens jag var in på Zapier som du skrev som det gick upp för mig Ibland behöver man bara lite hjälp på vägen för att komma vidare vilket ofta är fallet inom programmering

Men så bra! Då hjälpte jag lite indirekt iallafall:)

Medlem
Skrivet av karatekex:

Men så bra! Då hjälpte jag lite indirekt iallafall:)

Japp tack. Swishar när betalningen kommer in

Medlem
Skrivet av karatekex:

Men så bra! Då hjälpte jag lite indirekt iallafall:)

Löste det med ett enkelt php skript till slut och några simpla if else
Kollar bara vecko numret och visar sedan innehåll utöver det. Supersimpelt.

Medlem
Skrivet av robbis:

Löste det med ett enkelt php skript till slut och några simpla if else
Kollar bara vecko numret och visar sedan innehåll utöver det. Supersimpelt.

Gött!

1
Skriv svar