Remedy utannonserar remakes av Max Payne och Max Payne 2

Robot
Remedy utannonserar remakes av Max Payne och Max Payne 2
Medlem

Jaaaaa!!!!!!!!!!!!!!

Medlem

Årets spelnyhet 👌👌👌

Medlem

YES!!!!! Velat detta jävla länge!

Medlem

Först ett nytt Monkey Island och nu detta?!! Detta spelåret är redan topp!

Medlem

Är förvånad att dom inte gjort detta tidigare, Max payne är ju klassiker.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Kul. Jag spelade aldrig första spelet men det andra gillade jag riktigt mycket.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Medlem

Vilken nostalgi! Bara hålla tummarna att det blir bra.

Medlem

Hoppas på mycket förstörelse av miljöer i slow motion i stil med control då. Detta ska bli kul, även om jag spelade om spelen för bara ett par år sedan. Två av mina absoluta favoritspel genom tiderna.

Medlem

Älskade Max Payne, men efter Alan Wake så har jag väl inte så stora förhoppningar för detta.
Alan var väl en remaster i och för sig, men Max Payne behöver en än rätt stor modernisering för att kännas relevant idag.
Drömsekvenserna med hans fru är mycket för primitiv för att fungera idag, det har hänt för mycket inom både media och speldesign helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Herr_Haubitz:

Först ett nytt Monkey Island och nu detta?!! Detta spelåret är redan topp!

Verkligen. Det här kommer dock inte i år


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Har bara spelat 3'e Max Payne så detta skall bli intressant.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av marsson90:

Verkligen. Det här kommer dock inte i år

Ah! Tack för info! Blev lite för glad när man läste det haha! =D

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ftmch:

Hoppas på mycket förstörelse av miljöer i slow motion i stil med control då. Detta ska bli kul, även om jag spelade om spelen för bara ett par år sedan. Två av mina absoluta favoritspel genom tiderna.

Det var ju fantastiskt i Control, när ett helt mötesrum var i kaos.


signatur
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Älskade Max Payne, men efter Alan Wake så har jag väl inte så stora förhoppningar för detta.
Alan var väl en remaster i och för sig, men Max Payne behöver en än rätt stor modernisering för att kännas relevant idag.
Drömsekvenserna med hans fru är mycket för primitiv för att fungera idag, det har hänt för mycket inom både media och speldesign helt enkelt.

Tycker nog tvärt om, i alla fall gameplaymässigt.
Spelade igenom det för bara något år sedan med ett texturepack och windows 10 fix. Spelet håller otroligt bra än idag med tighta kontroller och bra action. Blir en utmaning för dem att få igen känslan i en remake.
Är försiktigt optimistisk. Snyggare kommer det självklart vara, men grafiken är långt från allt i detta.
Blir det inte samma röstskådisar och känslan där så kommer det falla platt. I alla fall för oss gamla fans.

Medlem

Hellre nya spel än remakes.

Inaktiv

Så länge det är en Remake och inte en remaster.
I samarbete med Rockstar. Najs.
Jag kanske inte tillhör majoriteten men jag tyckte Max Payne 3 var bäst. Så jag hoppas 1an och 2an hamnar på samma nivå.

Medlem
Skrivet av landahl:

Hellre nya spel än remakes.

Fast remakes på sina gamla absoluta favoriter välkomnar jag alla dagar i veckan! Gör så sällan riktigt bra spel, så lite remakes på mästerverk som kan bli bra är uppfriskande. Tyckte om Mafia remake till exempel som kom under samma era .

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Tycker nog tvärt om, i alla fall gameplaymässigt.
Spelade igenom det för bara något år sedan med ett texturepack och windows 10 fix. Spelet håller otroligt bra än idag med tighta kontroller och bra action. Blir en utmaning för dem att få igen känslan i en remake.
Är försiktigt optimistisk. Snyggare kommer det självklart vara, men grafiken är långt från allt i detta.
Blir det inte samma röstskådisar och känslan där så kommer det falla platt. I alla fall för oss gamla fans.

Fast det känns väl som ett 90-tals spel typ?
En av de stora grejerna och som gav hype till spelet var ju att det hade vissa likheter till Matrix som var stort då med.

Jag vill nog hellre se en modernisering, gärna i UE5 och där gameplay har bearbetats och optimerat en hel del.
Ansikten, animationer, effekter, ljussättning med mera skulle kunna bli så mycket bättre med dagens teknik

Tyckte inte du att drömsekvenserna var fruktansvärt utdaterade? De skulle ju kunna göras mycket intressantare idag.
Finns så väldigt mycket som skulle kunna förbättras, bearbetning av ljud och effekter skulle också kunna bidra en hel del.

Sen är väl jag kanske inte något fan överlag på att man släpper samma spel 20 år senare, när det har hänt så mycket inom spelutveckling/design, det finns helt enkelt för mycket att konkurrera med idag så jag hinner inte med så mycket nostalgi.

Men konceptet, känslan/grunden får de gärna behålla, det ska ju kännas som Max Payne.
3:an är ganska bra med, men det är ju en ganska rejäl avstickare från de första spelen.

Gen
Medlem

Jävlar va kul!

Dock ser jag inte fram emot bäbis banan :s Läskigt värre.

Medlem

Blev först orolig när jag såg Rockstar var inblandad, med tanke på hur de skött deras remakes av GTA, men fick upp förväntningarna igen när jag läste att de endast står för budget (AAA dessutom) + att de skall vara gjorda i Control motorn. Nice!

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Har bara spelat 3'e Max Payne så detta skall bli intressant.

Vilket äventyr du har att se fram emot!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

KoP
Medlem

Har nog spelat igenom MP 1 och 2 ett x antal gånger, så vette 17 om man pallar det igen. :'D

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det var ju fantastiskt i Control, när ett helt mötesrum var i kaos.

Ja! mer sånt i spel, framförallt actionspel, man vill ju att det ska ligga delar av möbler överallt och damm i luften etc. när en eldstrid är kvar, gärna att det lossnar lite bitar av väggar och sånt också, myspys.

Medlem

Hoppas verkligen de har samma röstskådis och musik.

Medlem

Jo det är bra spel. Men med tanke på senaste verket från dem, CrossfireX, så ohhh låt det inte ske.

Medlem

Jag satt för några helger sedan och var Sugen på att köra igenom mp1 samt 2 igen. Men ljud och videosekvenser buggade så la ner orkar inte hålla på med pill för att få spelen att funka.
Detta var ju roliga nyheter.

Medlem

Känner mig ganska ensam med åsikten att Max Payne är överskattat. Är ganska säker på att jag bara spelade tvåan men det jag kommer ihåg mest är ju en massa bruna korridorer och att man slängde sig i slow motion^^. Inget jag blir hype över tyvärr:P.

Kul för er som suktat efter det dock!

Medlem

Som jag skrev på en annan sida…

SLUTA, med att utannonsera spel alldeles för tidigt. Det gäller ju även för Crysis 4, GTA 6 som också är i ett tidigt stadie i utvecklingen. Lär av Nintendo som utannonserar många av sina spel ett halvår innan release (UNDANTAG - Zelda: BOTW 2, Bayonetta 3, och till sist Metroid - som iofs fick starta om utvecklingen från grunden).

123
Skriv svar