FZ-forumet - The Witcher 3 är tidernas bästa rollspel

Robot
FZ-forumet - The Witcher 3 är tidernas bästa rollspel

Överlägsen seger när ni FZ-besökare röstade.

#diskutera, #fz, #rollspel


Medlem

Intressant med Elden Ring kan tyckas att de borde ligga högre tanke på hur hyllat det blev.

Medlem

Ah vilken fin lista, skulle vilja sett Neverwinter nights lite högre men de flesta av spelen på listan är riktiga klenoder som alla borde prova någon gång.

Många bra spel i den listan, men självklart är det Deus Ex som bör ligga i topp. Allt annat är fel

Tor
Medlem

Kul att många äldre spel gått högt. Finns många älskade klassiker uppenbarligen 😃

Skrivet av delli:

Intressant med Elden Ring kan tyckas att de borde ligga högre tanke på hur hyllat det blev.

Lite av nyhetens behag för många just nu skulle jag tro, det är utan tvekan ett bra spel men det är definitivt inte bästa rollspelet någonsin.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Många bra spel i den listan, men självklart är det Deus Ex som bör ligga i topp. Allt annat är fel

Enig i allt! Förutom det att Deus Ex ska ligga i toppen. Där ska naturligtvis Mass Effect 2 ligga 😄

Medlem
Skrivet av delli:

Intressant med Elden Ring kan tyckas att de borde ligga högre tanke på hur hyllat det blev.

Är nog inte alls lika många som spelat det också med tanke på hur nytt det är

Sedan är The Witcher ett mer tillgängligt spel för stora massan, Elden Ring och From Software spelen faller inte många i smaken pga svårighetsnivån.

Fragtjuv

Oj, Witcher 3 är verkligen populärt på FZ. Jag älskar det spelet men röstade på Baldur’s Gate 2 som blev just tvåa.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Är nog inte alls lika många som spelat det också med tanke på hur nytt det är

Sedan är The Witcher ett mer tillgängligt spel för stora massan, Elden Ring och From Software spelen faller inte många i smaken pga svårighetsnivån.

Sanning

Medlem

Witcher 3 förtjänar sin plats. Satte ribban så galet högt back in 2015.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Enligt mig så förtjänar absolut inte witcher denna plats.

Medlem

Jag ser bara ca 1500 personer som inte har spelat Kingdom Come: Deliverance än, men borde göra det och rösta igen

Skrivet av Kyraal:

Enig i allt! Förutom det att Deus Ex ska ligga i toppen. Där ska naturligtvis Mass Effect 2 ligga 😄

Medlem
Skrivet av denza:

Enligt mig så förtjänar absolut inte witcher denna plats.

Intresseklubben antecknar


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem

Måste ha missat helt, såg inte att det var en sådan omröstning.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Lyckas verkligen inte ta mig igenom Witcher 3, medan Elden Ring är jag helt besatt av.

Chefredaktör

Älskar bildvalet!
Men ser inte Geralt lite otränad/gammal ut...?

Medlem
Skrivet av Prixm:

Jag ser bara ca 1500 personer som inte har spelat Kingdom Come: Deliverance än, men borde göra det och rösta igen

Älskade handling och konversationer men la ner efter några timmar pga ett totalt vedervärdigt uruselt stridssystem, tyvärr. First person och svärd är sällan en bra idé.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Älskade handling och konversationer men la ner efter några timmar pga ett totalt vedervärdigt uruselt stridssystem, tyvärr. First person och svärd är sällan en bra idé.

Om du la ner efter några timmar så har du i stort sett ingen förmåga i strid. Därav är man väldigt klumpig och värdelös till en början. Man är bara en urusel tonåring, man är inte en superhjälte från början, som tex i Witcher 3 där man redan är superman, i KCD är man är bara en vanlig människa som behöver lära sig allt man gör. Men ja, combat i KCD är inte för alla, dom som klagar är oftast folk som inte förstår att man inte är en superhjälte utan behöver träna sina färdigheter för att bli effektiv :)! Vilket heller inte appealar till alla, folk vill vara superhjältar, vilket är förståeligt!

Skrivet av Daniel Sjöholm:

Älskar bildvalet!
Men ser inte Geralt lite otränad/gammal ut...?

Han ser ut som en pensionär på Böda camping!


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Han ser ut som en pensionär på Böda camping!

Obehagligt specifik och onekligen pricksäker formulering! 🤣

Konstigt att Divinity: Original Sin inte fick en enda röst dock. 😶


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

witcher är ju kungen alltså


signatur

//monster

Medlem

Witcher 3 är ett bra spel men inte ett rollspel enligt min mening. Själv så röstade jag på Baldurs Gate 2.

Medlem
Skrivet av danskung:

Intresseklubben antecknar

Jag trodde den klubben avvecklades på 80-talet, kul att se den fortfarande antecknar. Sparas anteckningarna på molnet nuförtiden?


signatur

I drank what?

Medlem

Intressant när jag googlar på hur många som klarat Witcher 3 får jag fram att bara ungefär 30%. Känns ganska litet för vara ett av de bättre rpgn 🤔 Undrar hur det kommer sig.

Redaktör
Skrivet av Mirage:

Jag trodde den klubben avvecklades på 80-talet, kul att se den fortfarande antecknar. Sparas anteckningarna på molnet nuförtiden?

"Skiter väl båtklubben i"


signatur
Frilansare

Haha bilden, tomas! Vafan!?

Avstängd
Skrivet av Jonkan:

Obehagligt specifik och onekligen pricksäker formulering! 🤣

Konstigt att Divinity: Original Sin inte fick en enda röst dock. 😶

De flesta som annars kanske skulle röstat på Original Sin 1 röstar nog på Original Sin 2 då det väl anses vara en uppgradering från ettan.

Själv föredrog jag nog ettan för att stridssystemet var mer kaosigt.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Många bra spel i den listan, men självklart är det Deus Ex som bör ligga i topp. Allt annat är fel

Instämmer. Alla som inte röstade på Deus Ex har inte spelat det.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

De flesta som annars kanske skulle röstat på Original Sin 1 röstar nog på Original Sin 2 då det väl anses vara en uppgradering från ettan.

Själv föredrog jag nog ettan för att stridssystemet var mer kaosigt.

Så kan fallet vara absolut! Måste få tummen ur och spela klart bägge någongång däremot. xD


signatur

Fueled by coffee.

12
Skriv svar