Diskutera - De mest överskattade spelen

Medlem
Skrivet av confal:

Att världen är vacker det håller jag med dig om, men för mig blir den ändå helt död när det inte finns något levande i den. Behöver inte vara massa npc man ska prata med osv, räcker med djur eller någon form av levande ting. Fanns det kanske fåglar uppe i luften eller är det en efter konstruktion av mig? Dom hjälpte i alla fall inte om dom fanns.
Sen även fast kolosserna ser olika ut fick jag bara känslan utav att jag precis gjort samma sak innan.
Nu kommer jag inte riktigt ihåg storyn i spelet men minns att jag inte blev det minsta nyfiken av att veta mer utan ville bara ta mig genom spelet för att jag betalt för det.
Jag köper helt enkelt inte konceptet i spelet och tycker det var segt och tråkigt. Fast med tanke på hur hyllat det var kanske det är jag som är seg och tråkigt 🤣
Konstigt nog var de bökiga kontrollerna nästan det ändå som livade upp spelet lite om än på frustrerande sätt.
Provade faktist remaken lite också tror den var gratis på ps plus, men la ner på boss 3-4 hade samma känsla som första gången tyvärr.

Som du skriver så är det ju förmodligen du som är seg och tråkig, höhö ;). Skämt åsido så är jag helt med och förstår att det även kan upplevas på det sättet. Angående djuren i världen så fanns det ju olika fåglar varav "örnarna" gick att greppa tag i och flyga iväg en kortis med, sen fanns det ödlor, sköldpaddor och fiskar (kunde man också greppa tag i om jag inte missminner mig). Sköldpaddorna träffade jag nog bara på nån enstaka gång och de gick knappt att hitta ^^.
En halvkul grej var ju att varje gång man klarade en koloss så dök det upp en ny vit duva vid trappan i templet där flickan låg. Inget jag reflekterade över första gången jag spelade mer än att jag märkte att de förökade sig^^.

Inaktiv

Hela the witcher serien.

Medlem

Kan vi få en för underskattade spel också? Betydligt mer att komma med där och någon kanske hittar sitt nya favoritspel!

OnTopic: Witcher, Mass Effect, Pokemon, Gamla Unreal spelen(fite me)

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Som du skriver så är det ju förmodligen du som är seg och tråkig, höhö ;). Skämt åsido så är jag helt med och förstår att det även kan upplevas på det sättet. Angående djuren i världen så fanns det ju olika fåglar varav "örnarna" gick att greppa tag i och flyga iväg en kortis med, sen fanns det ödlor, sköldpaddor och fiskar (kunde man också greppa tag i om jag inte missminner mig). Sköldpaddorna träffade jag nog bara på nån enstaka gång och de gick knappt att hitta ^^.
En halvkul grej var ju att varje gång man klarade en koloss så dök det upp en ny vit duva vid trappan i templet där flickan låg. Inget jag reflekterade över första gången jag spelade mer än att jag märkte att de förökade sig^^.

Ja du ser.
Fåglarna hade jag nått minne utav, men det andra kan jag inte minnas alls.
Blir väl lite så också att när man bestämt sig att spela klart något på ren tjurighet, då missar man massvis med detaljer för intresset finns helt enkelt inte där.
Jag har som sagt spelat igenom det första och remaken gav jag en chans och försökte ta med mig det andra sagt är så himla bra, men nej tyvärr spelet faller verkligen inte mig i smaken.
Det ända vi egentligen kan enas om här är att vi tycker olika och att världen är vacker.

Medlem

Alla Halo-spel.
Har aldrig förstått vad folk ser i dem.
Nu kan detta bero på att det första Halo jag spelade var Halo 3.

Medlem
Skrivet av confal:

Ja du ser.
Fåglarna hade jag nått minne utav, men det andra kan jag inte minnas alls.
Blir väl lite så också att när man bestämt sig att spela klart något på ren tjurighet, då missar man massvis med detaljer för intresset finns helt enkelt inte där.
Jag har som sagt spelat igenom det första och remaken gav jag en chans och försökte ta med mig det andra sagt är så himla bra, men nej tyvärr spelet faller verkligen inte mig i smaken.
Det ända vi egentligen kan enas om här är att vi tycker olika och att världen är vacker.

Det är nog så. Jag gjorde likadant med Horizon Zero Dawn. Tyckte alla karaktärer och alla konversationer var så fruktansvärt tråkiga att jag tryckte förbi merparten av de. Missade ju förmodligen en hel del där men det gick ju liksom inte.
Jag tycker vi skålar på din sista mening, den var finer :D.

Medlem

Elden Ring, hands down.

Medlem

Final Fantasy 7 Remake, värsta jag spelat på sistonde.

Medlem
Skrivet av Cav_swe:

Enemy Territory Quake Wars

Måste bara fråga, var det verkligen någon som påstått att det spelet var bra? Minns att det var en del hype innan det kom, men sen visade det sig ytterst mediokert.

Medlem
Skrivet av wololo:

Måste bara fråga, var det verkligen någon som påstått att det spelet var bra? Minns att det var en del hype innan det kom, men sen visade det sig ytterst mediokert.

Vissa har missuppfattat trådens ämne tror jag. "Spel jag inte gillar".

Moderator | Testpilot

Jag skulle vilja säga att Secret of Mana är otroligt överskattas.

Jämförelsevis med andra actionspel/rpg på konsolen så faller spelet platt. Action delen är otroligt seg och inte responsiv alls. Ringsystemet är otroligt segt och inte bra överhuvudtaget, helst när det ska användas för att byta vapen, sin rustning osv.

Uppföljaren däremot, Seiken Densetsu 3 (Även känd som Trials of Mana här i väst när det äntligen släpptes utanför Japan), fixade alla dessa problem. Vapen och rustning byts i en vanlig meny och all action har blivit responsiv och mycket snabbare.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Blev så besviken av Final Fantasy remake att jag upplivar denna döda tråd. Musiken och miljöerna är fantastiska men striderna känns rätt sopiga och många spelmoment är riktigt dåliga.

Skriv svar