Är det bara jag, men har spel inte blivit mer enformiga? Eller har dom alltid varit det?

Medlem
Skrivet av Marooned:

Men vad för spel skulle ni tro passar mig bättre? Om man ser till att jag gillar en story som tar fart och har någon twist. Att det händer något och att jag måste hela tiden sträva framåt i spelet. Kan t om vara spel som är en rejäl grind. Alla förslag uppskattas.

Det blir omöjligt att ge bra tips på det för om du vill ha tips på spel som kan ha en twist, så blir det ganska medioker twist, iom du vet att det kommer vara en twist...

Du kanske skall ta en titt på Steams indi/mindre devs som omväxling. Inte för de är bättre än mainstream, AA, AAA, men du får kanske lite utökat perspektiv. Bryt dig ut från de spel du vanligen spelar, ta ett COOP spel, med en kompis.
Spela bräd/rpg spel om du hittar några likasinnade...

Medlem

Låter som många här i tråden skulle ”må bra” av att ta en till ett par månader paus från allt spelande. Under denna tiden reflektera över vad man kan göra annars med tiden och även fundera på när och vad det är man längtar tillbaka till spelvärlden.
Tog själv paus på några då jag tröttnade hittade på annat o livet. Tog paus på några år, men så hörde jag hört så gott om last of is (1) och hade fått en gammal ps3 av en polare. Då var det ren magi att börja spela igen.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Inaktiv
Skrivet av korvmos:

Låter som många här i tråden skulle ”må bra” av att ta en till ett par månader paus från allt spelande. Under denna tiden reflektera över vad man kan göra annars med tiden och även fundera på när och vad det är man längtar tillbaka till spelvärlden.
Tog själv paus på några då jag tröttnade hittade på annat i livet.

Jag skulle definitivt behöva ett års paus eller något sådant för att återupptäcka gnistan för spel.
Har haft paus över sommaren en gång när jag återvände till min gamla hemby och festade och träffade polare. Datorn var inte med. Det hjälpte litegrann ett tag, men sen blev det likadant igen.

Får man fråga vad du hittade på under din spelpaus?

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Jag skulle definitivt behöva ett års paus eller något sådant för att återupptäcka gnistan för spel.
Har haft paus över sommaren en gång när jag återvände till min gamla hemby och festade och träffade polare. Datorn var inte med. Det hjälpte litegrann ett tag, men sen blev det likadant igen.

Får man fråga vad du hittade på under din spelpaus?

ja det gör ju susen för allt egentligen om man tar en paus från något man börjar tröttna på men som man egentligen gillar.
Min anledning var att det tog slut med ett långvarigt förhållande. Då fanns det roligare saker att göra än att stirra in i skärmen, men efter man stadgat sig och varit tillsammans 2-3 år med min nuvarande fästmö så hittade jag tillbaka till spelens värld. Nu är det dock barnskrik som tar mycket av tiden så nu blir det som bästa en stund på kvällen


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Spelar om det gamla "Sniper Elite" nu, är trött på allt som har med snygg grafik att göra, gillar retrokänslan. Enformigheten kommer nog från det egna spelandet, även om det också beror på hur spelutvecklaren har lagt upp allt. "Halo Infinite" är ett oerhört banalt spel, där skulle jag nog våga påstå att det är enformigt i hur de inte riktigt lyssnat på vad fansen ville ha.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

I mitt fall är den avgörande faktorn svårighetsgraden. Det ska vara riktigt svårt, men ändå "nästa försök klarar jag det bara jag skärper mig". I t.ex. open world spel blir det snabbt repetitivt att cleara enemy camps. Om det då är tillräckligt svårt blir det en rolig utmaning istället. Tror som många redan sagt, att du behöver sitta och bläddra efter spel på Steam som passar dig istället för att bara köra AAA. Roguelikes, turn based spel och dylikt har jag alltid betydligt mer timmar på. Kör dessutom aldrig på normal i spel, då är det inte konstigt att man tröttnar. Normal idag är typ very easy för 15 år sedan. Sluta dessutom att tänka att du börjar bli för gammal eller för dålig. Bara skitsnack. Mindre tid, möjligtvis, men that's it. Snart 40 och fraggar lika hårt i MP spel som alltid.

123
Skriv svar