Vad är ett spel som enda sen ni var små alltid kommer tillbaka till?

Medlem
Vad är ett spel som enda sen ni var små alltid kommer tillbaka till?

Tänk er ett spel som ni lirade när ni gick i grundskolan och som ni än idag plockar fram och lirar igenom, vilket spel är det?

För mig är det Lord of the Rings: The Third Age.

De var ett av mina favoritspel när jag var typ 11 år gammal. Alltid gillat turn-based spel och tyckte det var riktigt coolt med ett Final Fantasy liknande Lotr. Tror jag lirar Third Age ish en gång vart annat år. Har väl säkert kört igenom det ca 10 gånger.

Super linjärt, knappt någon story och ganska simpla RPG-element men fan kan ändå inte låta bli att älska det. Det är nog det spelet med störst nostalgivärde för mig. Hade inte tackat nej till en remake eller liknande spel idag.

Medlem

Fallout 1 och 2 samt mass effekt trilogin kommer jag tillbaks tills varje år gång på gång även fast jag kan de flesta questens i huvudet vid det här laget dock så spelas det alltid samma build som en god hjälte i fallout och en god hjärtad, tali lover som shepard 😂

Medlem

Simtower och theme hospital.
Spelar inte länge men kommer alltid tillbaka...

Medlem

A Link to the Past.

Var några år sedan sist nu. Snart dags att starta upp min SNES Mini och köra ett varv igen känner jag.

Medlem

Jag hade framförallt två serier som jag brukade spela genom varje år i många års tid även om det var längesedan nu. Det var Spyro 1-3 på PS1 och Sly Cooper 1-3 på PS2. Köpte den remastrade versionen av Spyro-trilogin för något år sedan och spelade genom den också och det ingav en så stark känsla av nostalgi att jag tror att jag aldrig varit med om något liknande. Grym upplevelse!

Single player-kampanjen till Call of Duty (2003) och expansionen United Offensive fick också ett par genomspelningar om året mellan 2003 och 2011.

Medlem

Har nog inget kvar från grundskolan som jag regelbundet går tillbaka till, men jag har ju NES, SNES och Mega Drive mini konsolerna så kör väl vissa spel ibland. Annars är dom flesta av mina gamla klassiker som jag återkommer till från gymnasietiden (FF7, Homm 3, Fallout 2).

Ett spel från grundskolan som jag älskade och som jag nu börjat spela igen är Moonstone som jag nu kör på min A500 mini, underbart spel.

Gnällkuk

Inte ett enda.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Crash Bandicoot 2-3 har jag spelat igenom fler ggr än jag kan räkna, men det är otvivelaktigt Crash Team Racing som upptagit det mesta av min tid genom åren.


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Oj, det är ett antal titlar jag gör så med. Men det som jag framförallt har återbesökt om och om igen är Zelda 2: Adventure of Link till NES. Första spelet i Zelda-serien jag började med och som många anser vara lite sisådär. Själv älskar jag det.


signatur
Medlem

Heroes of Might and Magic såklart även vissa RTS spel ibland (Warcraft, Starcraft).

Medlem

Age of empires 2. Nu finns det iofs nyare versioner som jag kör så vet inte ifall det räknas


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Zombies till SNES. Men under ett flertal år spelade jag även Ocarina of Time minst en gång om året


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

KoP
Medlem

Ports of Call.

Medlem

Morrowind. Har spelat igenom det varje år de senaste 15 åren.

Medlem

Heroes 3, även om det är en fan skapad version och inte original jag lirar ( HOTA ). Drar också igenom X-com TFTD med jämna mellanrum.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Heroes of Might and Magic såklart även vissa RTS spel ibland (Warcraft, Starcraft).

Vore kul om du även jobbade inom logistik

Moderator | Testpilot

Super Mario Bros. 3.

Det är i mitt tycke det bästa Mario-spelet! Hoppat från andra var enormt, och även om World förfinade allt som trean gav oss så är det något med denna titel som alltid får mig att komma tillbaka.

Spelar ingen roll om det är en varm och härlig sommardag, snöstorm i December, att jag mår bra eller dåligt - Super Mario Bros. 3 passar nästan alltid.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

It's not a lake, it's an ocean

Sonic 2. Det har åldrats fantastiskt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Zelda 2, det bästa Zeldaspelet, kör jag igenom på något sätt minst en gång om året.

Sedan finns ju även Master of Orion 2, som har plockats fram åtminstone vartannat år sedan det kom.

Annars kommer jag inte på några spel jag spelat regelbundet sedan barndomen.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Inte ett enda.

Kanske Lemmings skulle håll än idag


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Heroes of Might and Magic såklart även vissa RTS spel ibland (Warcraft, Starcraft).

Ååh, heroes of might and magic, kommer ihåg så väl jag och 3 kompisar satt och lirade i timmar, det var inte mycket sömn det sommarlovet 😄


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Super Mario Bros. 3.

Det är i mitt tycke det bästa Mario-spelet! Hoppat från andra var enormt, och även om World förfinade allt som trean gav oss så är det något med denna titel som alltid får mig att komma tillbaka.

Spelar ingen roll om det är en varm och härlig sommardag, snöstorm i December, att jag mår bra eller dåligt - Super Mario Bros. 3 passar nästan alltid.

Super Mario Bros. 3 får min röst också. Spelar det säkert minst en gång om året. It never gets old.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Mackan4762:

Fallout 1 och 2 samt mass effekt trilogin kommer jag tillbaks tills varje år gång på gång även fast jag kan de flesta questens i huvudet vid det här laget dock så spelas det alltid samma build som en god hjälte i fallout och en god hjärtad, tali lover som shepard 😂

Mass Effect är underbart! Också en trilogi jag tar mig igenom ganska regelbundet och precis som du kör jag alltid paragon hehe

Kör alltid femshep och tycker Liara är bästa romansen.

Medlem
Skrivet av Knalle:

Jag hade framförallt två serier som jag brukade spela genom varje år i många års tid även om det var längesedan nu. Det var Spyro 1-3 på PS1 och Sly Cooper 1-3 på PS2. Köpte den remastrade versionen av Spyro-trilogin för något år sedan och spelade genom den också och det ingav en så stark känsla av nostalgi att jag tror att jag aldrig varit med om något liknande. Grym upplevelse!

Single player-kampanjen till Call of Duty (2003) och expansionen United Offensive fick också ett par genomspelningar om året mellan 2003 och 2011.

Lirade bara första Spyro på ps1 som liten men köpte trilogin till PS4 och tyckte alla tre spelen var riktigt bra

Inaktiv

Zelda 1

Spelade konstiga mindre spel när jag följde med min pappa till hans jobb (han jobbade åt Honeywell Bull, dom som hade stordatorer hos ASEA och Riksförsäkringsverket). Bland annat ett textbaserat spel, föregångaren till rpg, glömt var genren heter, och ett spel som måste varit föregångaren till space invaders. Jag kan ju inte spela dom igen, men gillade dom verkligen.

Fanns inte färgskärmar på den tiden

Medlem

Vem har tid med det? När jag var yngre kunde jag se om samma film (inspelad på VHS) flera gånger, men nu när jag väl får tid för min populärkultur så passar jag på att se/spela/ det nya och hinner inte med allt nytt jag vill doppa tårna i. Jag antar att det är Netflix-syndromet (xbox game pass i detta fall) där jag provar lite av mycket.

Möjligtvis kan Fifa klassas in i detta med att återkomma, då det är typ samma spel varje år som jag spelar en säsong när det kommer till Gamepass .

Undantaget är musik där jag bara lyssnar på samma gamla artister om jag själv får välja.

Medlem

Alldeles för många: Final Fantasy 7, Super Metroid, A Link To The Past och Super Castlevania IV är nog de jag kört om mest.

Medlem

Förr var det RTS spel som gällde, t.ex. Dune2/C&C/Red Alert och Warcraft/Starcraft men har inte rört ett strategi spel på 12+ år eller när nu SC2 släpptes. Hade det varit ett spel som jag skulle kunna tänka mig återvända till så är det RA2 (om det nu fungerar på dagens datorer/windows). Saknar Kane, Tanya och gänget från C&C men tid är en bristvara

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=2STUx_9bkB4


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Sonic 2. Det har åldrats fantastiskt.

Gillar Sonic 2 men tycker ändå att Sonic 3 and Knuckles, är det bästa spelet Sonic spelet från den eran. Spelar om det nu faktiskt.

123
Skriv svar