Square Enix vd vill inte att deras japanska studior ska härma västerländska

Robot
Square Enix vd vill inte att deras japanska studior ska härma västerländska

Och vill även satsa på spelarskapat innehåll.

#Square-enix


Medlem

Låter misstänkt som ett NFT system när han säger att de skall köra blockkedjeteknik för att ge incitament till spelarskapat innehåll.

Medlem

Vilken quote:
"men japanska utvecklare bör inte försöka härma västerländska. Enligt honom har den japanska stilen i allt från monsterdesign till ljudeffekter hög igenkänningsfaktor, och är något som spelare över hela världen uppskattar i japanska spel"

Vad är japanska ljudeffekter? Kyaaa, dattebayo och Desu eller?

Bort med spel som Elden Ring, Monster Hunter och Death Stranding och fram med mera zelda, super mario och dragon quest antar jag att han menar?

Gnällkuk

Tycker det låter bra, rent spontant! Behåll den Japanska stilen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Tycker det låter bra, rent spontant! Behåll den Japanska stilen.

Fler kort-kjols-simulatorer på steam.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fler kort-kjols-simulatorer på steam.

Det och generösa proportioner på topp. Glöm inte vapen som är minst 7meter långa. Skulle inte vara japansk stil utan detta.

Gnällkuk
Skrivet av Hipshot:

Fler kort-kjols-simulatorer på steam.

Glöm inte wiggle physics på obscent stora bröst.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Izuel:

Vilken quote:
"men japanska utvecklare bör inte försöka härma västerländska. Enligt honom har den japanska stilen i allt från monsterdesign till ljudeffekter hög igenkänningsfaktor, och är något som spelare över hela världen uppskattar i japanska spel"

Vad är japanska ljudeffekter? Kyaaa, dattebayo och Desu eller?

Bort med spel som Elden Ring, Monster Hunter och Death Stranding och fram med mera zelda, super mario och dragon quest antar jag att han menar?

Jag vette fan säkert vad han menar men den japanska stilen brukar väl vara lite mer "anime". Överdrivna röster, gigantiska berättelser med plots och döda massa gudar etc, väldigt flashiga, mycket dialog, väldigt oseriösa samtidigt som de är jätteseriösa, färgglada och långa.

Det är det intrycket jag har fått från att lira massor med japanska spel. Jag älskar japanska spel men för min del är de ofta hit or miss. Känner att de är the anime of gaming av goda skäl. Precis som med anime är de väldigt populära samtidigt som det finns jättemånga som inte klarar av de alls. Själv kollar jag aldrig anime, har gett det några chanser och tycker inte nödvändigt att det är DÅLIGT men har aldrig riktigt fastnat för det, gillade Digimon och Sailor Moon när jag var liten men majoriteten av spel som jag lirar har japanskt ursprung.

Tror Squares topphöns är ganska dissocierad när det kommer till vad folk egentligen vill ha, speciellt om de börjar dra in massa NFT skit. Han baserar nog mycket på vad siffrorna säger och vad som drar in pengar. Vilket så klart är bra om du vill tjäna så mycket pengar som möjligt på kort tid.

Medlem
Skrivet av Izuel:

Vilken quote:
"men japanska utvecklare bör inte försöka härma västerländska. Enligt honom har den japanska stilen i allt från monsterdesign till ljudeffekter hög igenkänningsfaktor, och är något som spelare över hela världen uppskattar i japanska spel"

Vad är japanska ljudeffekter? Kyaaa, dattebayo och Desu eller?

Bort med spel som Elden Ring, Monster Hunter och Death Stranding och fram med mera zelda, super mario och dragon quest antar jag att han menar?

Det beror ju på hur man tolkar det. Spelen du radar upp är ju Japanska även de liksom alla Soulsborne spel. Det behöver ju inte vara spel som dryper av japansk kultur och karaktärer där det mest erotiska som finns är att kalla varandra vid förnamn för att det skall vara igenkännligt som japanskt.

Vi får vänta och se helt enkelt.

1
Skriv svar