Xenoblade Chronicles 3 tidigareläggs, blir ett sommaräventyr

Robot
Xenoblade Chronicles 3 tidigareläggs, blir ett sommaräventyr
Medlem

Köpte del 2 när det var helt nytt, var dum o köpte ett annat spel samtidigt som jag älskade så har fortfarande inte testat detta... Verkar bra, vilket jag baserar på att jag köpte del två efter undersökning 😅

Medlem
Skrivet av Najkan:

Köpte del 2 när det var helt nytt, var dum o köpte ett annat spel samtidigt som jag älskade så har fortfarande inte testat detta... Verkar bra, vilket jag baserar på att jag köpte del två efter undersökning 😅

Det är riktigt bra. Men stort. Jag har dock aldrig kört 1an men kommer nog ta mig an 3an till hösten när mörkret faller på.

Medlem

Första Xenoblade Chronicles tog mig med en storm, tyckte det var helt underbart. Men tyvärr så var Xenoblade Chronicles X till Wii U en sådan kolossal besvikelse jag fortfarande inte har köpt tvåan, och dom översexualiserade karaktärerna man sett hjälpte inte direkt heller (och tyvärr är vanligt i moderna JRPGs). Får se hur det blir med trean.

Medlem

Finns det några likheter alls med Xenogears.
Älskade det spelet (skiva 2s legendariska nedkokning till trots).
Förstår att det är skillda universum, och att det finns mechas.

Men annars?
Finns det några större likheter i övrigt?
Typ hela jungianska psykologin som Xenogears höll på med eller annat?

Medlem

Nu är semestern räddad!

Skribent
Skrivet av Evilof:

Finns det några likheter alls med Xenogears.
Älskade det spelet (skiva 2s legendariska nedkokning till trots).
Förstår att det är skillda universum, och att det finns mechas.

Men annars?
Finns det några större likheter i övrigt?
Typ hela jungianska psykologin som Xenogears höll på med eller annat?

Xenoblades är nog rätt långt bort från Xenogears rent story-mässigt. Inte i närheten av samma filosofiska djup. Närmaste där är Ju Xenosaga, tips att spela, men jag gissar du redan tagit dig an den trilogin?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Första Xenoblade på Chronicles tog mig med en storm, tyckte det var helt underbart. Men tyvärr så var Xenoblade Chronicles X till Wii U en sådan kolossal besvikelse jag fortfarande inte har köpt tvåan, och dom översexualiserade karaktärerna man sett hjälpte inte direkt heller (och tyvärr är vanligt i moderna JRPGs). Får se hur det blir med trean.

Berätta gärna mer om Xenoblade Chronicles X?
Har det på Wii-U, men inte spelet det än. 🙈
Ser fortfarande snyggt ut, och har inte förstått varför det inte kommer en remastrad utgåva till Switch.

Spelar just nu, det första Xenoblade på min Switch och är helt såld på konceptet. Spelat i närmare 60-timmar och har forfarande sjukt kul med spelet. Ser fram emot att spela del 2 och nu 3. Men ja måste givetvis spela X också, så dags att rota fram min gamla Wii-U snart.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Finns det några likheter alls med Xenogears.
Älskade det spelet (skiva 2s legendariska nedkokning till trots).
Förstår att det är skillda universum, och att det finns mechas.

Men annars?
Finns det några större likheter i övrigt?
Typ hela jungianska psykologin som Xenogears höll på med eller annat?

Jag har spelat både Xenogears och Xenoblade-spelen. Rent speltekniskt finns inga som helst likheter. Xenogears år turordningsbaserat, Xenoblade har mer actionbetonade strider. Det sägs att det storymässigt finns kopplingar, men jag har ärligt talat inte sett några sådana.

Skribent
Skrivet av PGR1985:

Berätta gärna mer om Xenoblade Chronicles X?
Har det på Wii-U, men inte spelet det än. 🙈
Ser fortfarande snyggt ut, och har inte förstått varför det inte kommer en remastrad utgåva till Switch.

Spelar just nu, det första Xenoblade på min Switch och är helt såld på konceptet. Spelat i närmare 60-timmar och har forfarande sjukt kul med spelet. Ser fram emot att spela del 2 och nu 3. Men ja måste givetvis spela X också, så dags att rota fram min gamla Wii-U snart.

Jag gillar Chronicles X, det är dock lite annorlunda i att det känns mer som ett MMO i hur det är upplagt och storyn är väl kanske inte riktigt lika fokuserad som huvuddelarna av spelen. Men jag gillar det, mechar kan ju sällan gå fel och världensbyggandet och skalan på världen är helt fantastisk. Jag förstår varför Nintendo hyrde in Monolith för att hjälpa till med BOTW-världen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Behöver man ha spelat 1&2 för att spela 3an? Varit sugen på Xenoblade 2 men aldrig blivit av. Nu kommer jag ju bli sugen på 3an istället😝 Så kan man hoppa in i 3an direkt när de släpps tro?

1
Skriv svar