Det här är World of Warcraft: Dragonflight

Robot
Det här är World of Warcraft: Dragonflight

Den nionde WoW-expansionen avtäcktes i kväll. FZ:s Mattias Frost är försiktigt positiv, men spår en ökenvandring innan drakarna kan lyfta.

#world-of-warcraft-dragonflight, #wow


Medlem

Jag har blandade känslor. Gillar att det inte finns en ond boss, utan att fokus ligger på världen och utforskande. Samtidigt är det få nyheter förutom den nya rasen/klassen och flygande (som kan bli riktigt bra!). Ser fram emot att höra mer.

Tack för en bra (och väldigt snabb!) artikel.

Medlem

Ni som undrar hur dragon flight funkar kan kolla inne hur Guild Wars 2 gör med flying mounts.

Medlem

En till ny mekanik som införs som inte har existerat tidigare i WoW är Charge-systemet på vissa abilities. Att kunna chargea sin ability och släppa det vid 3 olika styrkor är nytt, och det kommer ändra lite hur man vill spela.

Jag hoppas de inför samma mekanik för andra klasser som har spells som känns logiskt att ha det. Tänker spontant Hunters och deras Aimed Shot skulle passa in med det systemet riktigt bra.

Medlem

Kommer bli kryddat med dragonridning 😂


signatur

IDKFA

Medlem

Min gissning är att saker som "Dragon Riding", och "Hold to charge" mekaniken på vissa abilities till Evoker, kan vara test inför att implementera liknande till andra klasser, samt de vanliga mountsen. Att Dragon Riding blir tillgängligt i stort sett redan från launch, ser man iallafall fram emot, samt de ny(gamla) talangträden.

Är försiktigt optimistisk gällandes Dragonflight, men gillar vad jag hört/sett hittills.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Bara en sån sak som att man kan göra en hybrid av talents igen <3


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Hyped!


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Medlem

Spelar folk fortfarande WoW alltså?! Ser ut som ett ps2-spel ungefär.

Medlem
Skrivet av hero:

Spelar folk fortfarande WoW alltså?! Ser ut som ett ps2-spel ungefär.

Spelar folk fortfarande elden ring? Tar ju bara någon minut att klara ut.

Medlem
Skrivet av hero:

Spelar folk fortfarande WoW alltså?! Ser ut som ett ps2-spel ungefär.

Du är inte häftig, tvärtom.

Medlem
Skrivet av limonass:

Ni som undrar hur dragon flight funkar kan kolla inne hur Guild Wars 2 gör med flying mounts.

Men gud tack! Det är inte så att 25% av nördarna som älskar GW2 har fått luft nu och vågar äntligen komma fram, ut ur skuggorna, för att skryta om vilka grymma mounts GW2 har!!

Spelar själv GW2 och är oerhört trött på att GW2 communityn ska leka allanballan.

Medlem
Skrivet av hero:

Spelar folk fortfarande WoW alltså?! Ser ut som ett ps2-spel ungefär.

Grafiken är inte allt lille vän. 😉

eld
Medlem
Medlem

Har de satt en praktikant på mixning av ljudet?
Sjukt dålig mix och det klipper och distar på flera ställen.

Medlem

Jag kommer nog lira sporadiskt som vanligt. Nån M+ här och där är alltid kul


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av hero:

Spelar folk fortfarande WoW alltså?! Ser ut som ett ps2-spel ungefär.

Minecraft sålde 200 miljoner exemplar 2020 och har 130 miljoner användare per månad


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Gen
Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Jag har blandade känslor. Gillar att det inte finns en ond boss, utan att fokus ligger på världen och utforskande. Samtidigt är det få nyheter förutom den nya rasen/klassen och flygande (som kan bli riktigt bra!). Ser fram emot att höra mer.

Tack för en bra (och väldigt snabb!) artikel.

Jag gillar det faktiskt, skönt med lite variation. Sen lär det väl dyka upp någon skurk ändå men det känns som en rolig utmaning för blizzard att bygga story runt världen istället för att bara fokusera på en ond boss.

Medlem

Trailern var verkligen långtråkig och inte hypande för fem öre. Dock efter att läst andra användares kommentarer så verkar det som att de för in (iaf för wow) nya mechanics som kan vara värt att titta på. Skall erkänna att legion var sista retail jag spelade... Kan vart mycket som hänt sedan dess...

Medlem

Lich King Classic ! Då kan jag tänka mig att komma tillbaka för

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag gillar det faktiskt, skönt med lite variation. Sen lär det väl dyka upp någon skurk ändå men det känns som en rolig utmaning för blizzard att bygga story runt världen istället för att bara fokusera på en ond boss.

Ja, precis som vanilla och Pandaria. Deathwing och The Jailer är exempel på riktigt tråkiga antagonister. Det blir sällan bra när en hel expansion ska kretsa runt en ond boss. Den enda expansionen som lyckades med detta var Wrath of the Lich King.

Medlem

Creatively bankrupt.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Gen
Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Ja, precis som vanilla och Pandaria. Deathwing och The Jailer är exempel på riktigt tråkiga antagonister. Det blir sällan bra när en hel expansion ska kretsa runt en ond boss. Den enda expansionen som lyckades med detta var Wrath of the Lich King.

Håller med.

Inaktiv

Måste ju vara den tråkigaste trailer Blizzard gjort? Oavsett vad man tycker om spelet så brukar alltid cinematics var top-notch.

Medlem
Skrivet av Maguz:

Fast det Asmongold säger i slutet stämmer till 100% så jag ser inget problem med detta?
Blizzard har nästan aldrig gjort något unikt. Det har bara gjort saker bättre och framförallt roligare.
Detta visste vi om för 10-15 år sedan.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Fast det Asmongold säger i slutet stämmer till 100% så jag ser inget problem med detta?
Blizzard har nästan aldrig gjort något unikt. Det har bara gjort saker bättre och framförallt roligare.
Detta visste vi om för 10-15 år sedan.

Det är ändå lite skillnad från vad Blizzard gjort tidigare och att kopiera en konkurrent rakt av på det viset. Från att nalla från Starship Troopers, Predator och Warhammer till en copy n paste på ett företag värderat till 70 miljarder dollar som kan anställa den bästa talangen i världen (vars rykte fram till nu gjorde att folk till och med accepterade lägre löner bara för att få hoppa i båten) tycker jag rent ut sagt är skamligt.

Inspirerad av någon annans bra idéer tycker jag är fullt hälsosamt och precis som det ska gå till och hur Blizzard gjort saker tidigare, men sno hela skiten rakt av?

Blizzard behöver en snubbe som Hugo Martin och vad han gjorde för Id Software. Tillbaka till rötterna, lyfta dem från att producera mediokert piss på autopilot och ta det som var bra med spelet och förnya precis som vad gjordes med "nya" Doom.

Fantastisk dokumentär för övrigt om vad en person med rätt vision kan göra för ett spel. Rekommenderas varmt.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Maguz:

Det är ändå lite skillnad från vad Blizzard gjort tidigare och att kopiera en konkurrent rakt av på det viset. Från att nalla från Starship Troopers, Predator och Warhammer till en copy n paste på ett företag värderat till 70 miljarder dollar som kan anställa den bästa talangen i världen (vars rykte fram till nu gjorde att folk till och med accepterade lägre löner bara för att få hoppa i båten) tycker jag rent ut sagt är skamligt.

Inspirerad av någon annans bra idéer tycker jag är fullt hälsosamt och precis som det ska gå till och hur Blizzard gjort saker tidigare, men sno hela skiten rakt av?

Blizzard behöver en snubbe som Hugo Martin och vad han gjorde för Id Software. Tillbaka till rötterna, lyfta dem från att producera mediokert piss på autopilot och ta det som var bra med spelet och förnya precis som vad gjordes med "nya" Doom.

https://youtu.be/PS6SBnccxMA

Fantastisk dokumentär för övrigt om vad en person med rätt vision kan göra för ett spel. Rekommenderas varmt.

Vad spelar det för roll om spelet är kul? Gillar man WoW så ser expansionen trevlig ut.

Medlem
Skrivet av Maguz:

Det är ändå lite skillnad från vad Blizzard gjort tidigare och att kopiera en konkurrent rakt av på det viset. Från att nalla från Starship Troopers, Predator och Warhammer till en copy n paste på ett företag värderat till 70 miljarder dollar som kan anställa den bästa talangen i världen (vars rykte fram till nu gjorde att folk till och med accepterade lägre löner bara för att få hoppa i båten) tycker jag rent ut sagt är skamligt.

Inspirerad av någon annans bra idéer tycker jag är fullt hälsosamt och precis som det ska gå till och hur Blizzard gjort saker tidigare, men sno hela skiten rakt av?

Blizzard behöver en snubbe som Hugo Martin och vad han gjorde för Id Software. Tillbaka till rötterna, lyfta dem från att producera mediokert piss på autopilot och ta det som var bra med spelet och förnya precis som vad gjordes med "nya" Doom.

https://youtu.be/PS6SBnccxMA

Fantastisk dokumentär för övrigt om vad en person med rätt vision kan göra för ett spel. Rekommenderas varmt.

GW2's dragonriding är ju inte direkt unikt som inte setts tidigare. Så vitt jag kan hitta, så införde GW2 mekaniken i Path of Fire expansionen, som kom 2017. Innan det så finns det spel och filmer som visar samma flygstil på drakar. Inte så att GW2 var först med drakflygning som kan göra barrel-rolls i luften eller göra en dykning ner mer dynamisk genom att dra in vingarna...

Om det är skamligt att kopiera något och sen lägga egen tvist på det så skulle vi inte ha några nya spel i dagsläget. (Och nej, vi vet inte vilka alla tvists kommer vara förutom det som visats och skrivits, vilket inte är mycket alls)

eld
Medlem
Skrivet av Maguz:

Det är ändå lite skillnad från vad Blizzard gjort tidigare och att kopiera en konkurrent rakt av på det viset. Från att nalla från Starship Troopers, Predator och Warhammer till en copy n paste på ett företag värderat till 70 miljarder dollar som kan anställa den bästa talangen i världen (vars rykte fram till nu gjorde att folk till och med accepterade lägre löner bara för att få hoppa i båten) tycker jag rent ut sagt är skamligt.

Inspirerad av någon annans bra idéer tycker jag är fullt hälsosamt och precis som det ska gå till och hur Blizzard gjort saker tidigare, men sno hela skiten rakt av?

Blizzard behöver en snubbe som Hugo Martin och vad han gjorde för Id Software. Tillbaka till rötterna, lyfta dem från att producera mediokert piss på autopilot och ta det som var bra med spelet och förnya precis som vad gjordes med "nya" Doom.

https://youtu.be/PS6SBnccxMA

Fantastisk dokumentär för övrigt om vad en person med rätt vision kan göra för ett spel. Rekommenderas varmt.

Det är inget fel på att kopiera andra spel och göra det bättre, det är ett legitimt sätt att skapa spel eller media. World of warcraft existerar ju för att de förbättrade det gameplay som redan fanns ute i mmo's.

Medlem
Skrivet av Maguz:

Det är ändå lite skillnad från vad Blizzard gjort tidigare och att kopiera en konkurrent rakt av på det viset. Från att nalla från Starship Troopers, Predator och Warhammer till en copy n paste på ett företag värderat till 70 miljarder dollar som kan anställa den bästa talangen i världen (vars rykte fram till nu gjorde att folk till och med accepterade lägre löner bara för att få hoppa i båten) tycker jag rent ut sagt är skamligt.

Inspirerad av någon annans bra idéer tycker jag är fullt hälsosamt och precis som det ska gå till och hur Blizzard gjort saker tidigare, men sno hela skiten rakt av?

Blizzard behöver en snubbe som Hugo Martin och vad han gjorde för Id Software. Tillbaka till rötterna, lyfta dem från att producera mediokert piss på autopilot och ta det som var bra med spelet och förnya precis som vad gjordes med "nya" Doom.

https://youtu.be/PS6SBnccxMA

Fantastisk dokumentär för övrigt om vad en person med rätt vision kan göra för ett spel. Rekommenderas varmt.

Tyvärr så finns det för mycket krafter i Blizzard som inte vill blicka tillbaka då de är helt övertygade att det gör bättra spel idag än förr.

Bara titta på Classic wow, deras mest lyckade product de senaste 18 åren xD
De förlorade nästan 70% av spelar basen när de släppte att de skulle släppa TBC classic istället för Classic+.

De vet inte vad deras kunder vill ha, och även när de vet så följer de sin de vet bäst mentalitet(You think you do but you don't). Det är denna kultur som förstör deras spel.

12
Skriv svar