Kraftfullt när Skywalker Saga slår tidigare släpprekord för Lego-spel

Robot
Kraftfullt när Skywalker Saga slår tidigare släpprekord för Lego-spel
Medlem

Nu har jag nog läst den här artikeln 3 gånger, men förstår ändå inte riktigt vilket rekord det är som Skywalker Saga har slått? 🤔

Medlem
Skrivet av Scream112:

Nu har jag nog läst den här artikeln 3 gånger, men förstår ändå inte riktigt vilket rekord det är som Skywalker Saga har slått? 🤔

Jag fattar inte heller nyheten?

Medlem
Citat:

3,2 miljoner sålda ex slår alla tidigare lanseringar för Lego-spel.

Citat:

Ett visst Lego Star Wars: The Complete Saga har sålt i 15,29 miljoner

Går inte dessa två påståenden emot varandra? Eller misstolkar jag det?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Går inte dessa två påståenden emot varandra? Eller misstolkar jag det?

Skillnaden är att ett rekord handlar om försäljning vid lansering medans det andra handlar om total försäljning efter många år. Antar jag.

Medlem

Riktigt jävla häftigt för ett Lego spel..

Medlem

Flest sålda LEGO-spel på 2 veckor efter launch, 3.2 miljoner expemplar. Vet inte var "15,29 miljoner" kommer ifrån.

Medlem

Precis som med filmer har väl spel någon sorts initial försäljning under de första 24h eller den första veckan eller något liknande. Siffrorna (3,2miljoner) för den utsatta perioden (vad det nu än är) har slagit tidigare LEGO-spels rekord under samma respektive period. Den större siffran (15,29miljoner) refererar garanterat till totala antal sålda exemplar sedan lansering, alltså under en längre tidsperiod.

Kul att det går bra för dem! Jag är väldigt taggad och ska garanterat spela i sommar!


signatur

Hoppas du hittar på något bättre att skriva än det jag skrev.

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Flest sålda LEGO-spel på 2 veckor efter launch, 3.2 miljoner expemplar. Vet inte var "15,29 miljoner" kommer ifrån.

15,29 miljoner är det mest sålda totalt

1
Skriv svar