Snyggaste/mest krävande pc-spelen

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Fast det finns inte till PC, vilket är vad TheBoosing pratar om. Så jag antar att det är Zero Dawn

I TheBoosings inlägg säger han att hans dator saknar grafikkort så jag antog att just det inlägget inte handlade om PC.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Ah, så är det nog. Jag tolkade det som att han snackade om PC eftersom han aldrig nämnde någon annan plattform.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Gen
Medlem
Skrivet av theBoosing:

Japp, Forbidden West. Fullständigt makalöst. Inget i PC väg kommer i närheten än så länge faktiskt av vad jag sett och erfarit i mina 33 år av gaming

*gäller bara Fidelityläget, Performanceläget förstör precis allt. De som inte lirat HFW än borde vänta på PC versionen (såvida man inte har något ont av 30fps i Fidelityläget)

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Det skulle också kunna vara Forbidden West.

Eller Forbidden East?

Avstängd

ARK (särskilt senare expansioner, typ Lost Island, Genesis, men även originalet och de tidigare expansionerna..) ruskigt snyggt på PC, samtidigt horribelt dåligt optimerat. Det slaktar lite 3080TI, även om jag drar settings till typ medium.

Medlem
Medlem
Skrivet av Kimpur:

Jag lirade hela spelet med stabil 100+fps med mitt 3070, drog ner på några oväsentliga saker som stjäl prestanda i alla spel utan någon märkbar försämrad bildkvalitet. Annars körde jag allt på High.

Då är man ju intresserad av att se dina settings

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

I TheBoosings inlägg säger han att hans dator saknar grafikkort så jag antog att just det inlägget inte handlade om PC.

Han skriver att han beställt en ny pc ju för många riksdaler och vill därför ha råd om snygga spel

Medlem

Om du vill stress testa datorn så är Total War Warhammer Mortal Empires ett av dem mer krävande att köra på max grafik, speciellt under stora strider.
Säger Mortal Empires då den kartan som innehåller alla raser kan vara väldigt krävande på din dator bara den.

Medlem

Svaret gavs ju redan i första inlägget, förstår inte varför folk ens fortsätter gissa.

Medlem
Skrivet av TheRob:

Då är man ju intresserad av att se dina settings

Ska se om jag installerar spelet igen sen så kan jag posta mina settings 😎


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Achron88:

Om du vill stress testa datorn så är Total War Warhammer Mortal Empires ett av dem mer krävande att köra på max grafik, speciellt under stora strider.
Säger Mortal Empires då den kartan som innehåller alla raser kan vara väldigt krävande på din dator bara den.

Testat Hearts Of Iron 4 efter 1945?

Medlem
Skrivet av Thane:

Testat Hearts Of Iron 4 efter 1945?

Har faktiskt aldrig provat det, har kännt till serien men det har aldrig talat till mig.
Gillar lite sci-fi eller fantasy i mina strategi spel

Medlem

Starcitizen är nog mest krävande för man behöver typ bland den bästa CPU:n och GPU:n för spelet om man vill ha hög fps. Spelet är inte helt optimerat än heller, eller så är det byggt för framtidens datorer.

Framtiden för Starcitizen. Är inte i spelet än.

Crysis remaster ska också va väldigt krävande, dom trodde att CPU:erna skulle ha mycket högre klockfrekvens i framtiden, så därför är det för krävande för dom CPU:erna har inte släppts än.

40 fps med ett 3090 med "Can it run crysis" inställningar.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Subnautica

Medlem

Då spel som nämnts inte släppts till PC eller är färdigutvecklade, så kan jag lika gärna rekommendera det spel som 2058 utnämnts till årets spel av FZs redaktionen, om 36 år. Bara att vänta på. Eller om du vill ta det lugnt, vänta på årets spel 2059 istället. Kommer garanterat vara krävande för datorn du köper detta år.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Då spel som nämnts inte släppts till PC eller är färdigutvecklade, så kan jag lika gärna rekommendera det spel som 2058 utnämnts till årets spel av FZs redaktionen, om 36 år. Bara att vänta på. Eller om du vill ta det lugnt, vänta på årets spel 2059 istället. Kommer garanterat vara krävande för datorn du köper detta år.

Vem har sagt att det måste vara färdigutvecklat? Det kan väl se bra ut ändå?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv

I den här tråden:
Folk som kommenterar sitt favoritspel, vare sig det är krävande eller inte
lol

Skribent

Hade en aning om att Red Dead 2 skulle dyka upp. Jag har redan spelat ut det, men lär nog installera det bara för att uppleva vyerna igen! Är även lite sugen på Cyberpunk, som jag redan äger, men jag väntar (fortfarande) på att de ska åtgärda fler buggar innan jag fortsätter. Tar också med mig Metro - ny spelserie för mig som jag hört gott om tidigare också. Starkaste kandidaten till "första spelet i nya datorn" som det ser ut just nu.

Tack för alla tips, keep 'em coming!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Han skriver att han beställt en ny pc ju för många riksdaler och vill därför ha råd om snygga spel

Men är det inte Mattias Frost som har beställt en ny dator och vill ha tips? Jag hittar inget inlägg där TheBoosing nämner att en ny dator är beställd. I alla fall inte i den här tråden. Men visst kan man väl tolka "Min dator saknar ett grafikkort sen kommer jag också jaga lite spel att testa" som att han har beställt en dyr PC och vill ha tips på snygga spel.


signatur

PSN: OAKTHYR

12
Skriv svar