Warcraft till mobil avtäcks nästa vecka

Robot
Warcraft till mobil avtäcks nästa vecka
Medlem

Nu skriver ni att vi ska få mer info men... är detta "klassiska" Warcraft RTS där man hugger ner träd? Skulle gärna ha det på en Ipad Pro.
Vilka minnen.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Haha men nej....!


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Nu skriver ni att vi ska få mer info men... är detta "klassiska" Warcraft RTS där man hugger ner träd? Skulle gärna ha det på en Ipad Pro.
Vilka minnen.

Blir säkert nån ”modernare” satsning. Warcraft korsat med Clash of Clans gissar jag på.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skribent
Skrivet av Pretorian24:

Nu skriver ni att vi ska få mer info men... är detta "klassiska" Warcraft RTS där man hugger ner träd? Skulle gärna ha det på en Ipad Pro.
Vilka minnen.

RTS är en av spelen som faktiskt funkar bra med touch-skärm. Det får en lite att kännas som den där generalen där du petar runt trupperna på strategibordet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Är det här det försenade aprilskämtet? XD

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

RTS är en av spelen som faktiskt funkar bra med touch-skärm. Det får en lite att kännas som den där generalen där du petar runt trupperna på strategibordet.

Håller inte med, det fungerar att bygga baser, men inte kontrollera units, om det är ett RTS dvs, REAL time strategy, däremot om det är ett turnbased då är det en annan sak. Om jag känner Blizzard rätt så ser jag mera något i form av Clash of clans eller liknande mobilspel.

Inaktiv

Ännu en homerun för Blizzard Skämt åsido, vi ska inte vara så jävla småsinta i vår bubbla bara för att mobilspel inte är så hett bland användarna här på FZ så kan detta fortfarande bli en succé rent tekniskt.

Sen är det sannolikt inte samma team som jobbar på nästa Warcraft så stoppa bort högaffel och fackla redan nu

Skribent
Skrivet av anon_119148:

Ännu en homerun för Blizzard Skämt åsido, vi ska inte vara så jävla småsinta i vår bubbla bara för att mobilspel inte är så hett bland användarna här på FZ så kan detta fortfarande bli en succé rent tekniskt.

Sen är det sannolikt inte samma team som jobbar på nästa Warcraft så stoppa bort högaffel och fackla redan nu

Menar du att de jobbar på ett nytt Warcraft? XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Gissar på ett mobilspel där man på nått sätt samlar husdjuren från World of Warcraft.

Inaktiv
Skrivet av Johan Lorentzon:

Menar du att de jobbar på ett nytt Warcraft? XD

Ni hörde det här först Nä men oavsett så känns det osannolikt att det skulle vara samma gäng då detta är förmodligen något mer förenklat mobilanpassat spel som någon nämnde.

Skribent
Skrivet av anon_119148:

Ni hörde det här först Nä men oavsett så känns det osannolikt att det skulle vara samma gäng då detta är förmodligen något mer förenklat mobilanpassat spel som någon nämnde.

Hoppas ju såklart på ett WC4, men det känns rätt osannolikt faktiskt. Det känns som Starcraft får dra RTS-spelen och Warcraft = MMOPRG nuförtiden. Sen att Reforged floppade lär ju inte stärka aktierna heller tyvärr...

Men du har så klart rätt där, det är sannolikt inte samma team


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hehe, ja vi har ju inte väntat på ett nytt warcraft rts sedan 2003 liksom.
Klart ni skall satsa på mobile, mycket snabba cash där. Kör hårt activision!

Medlem
Skrivet av karatekex:

Gissar på ett mobilspel där man på nått sätt samlar husdjuren från World of Warcraft.

Detta. Säkert pet-battles i någon slags Pokemon GO-tappning där man kan köpa djurgodis och massa skit för riktiga pengar. De vill snärja barnen till WoW-träsket.

Medlem

Måste erkänna att jag blir så jävla bitter när jag läser om NFT, mikro-transaktioner eller mobilspel. Speciellt från ett företag som Blizzard där jag är uppväxt med deras storhetstid. Fan bara skit från detta företag.

Alla företag är så jävla giriga idag. Allt handlar om pengar pengar pengar, istället för att göra bra spel. För gjordes spel av spelentusiaster som var ute efter att göra bra och intressanta spel=pengar. Idag är det coprorate-gririga vds som tänker "Ja nytt spel, hur tjänar vi pengar?" Istället för att gå in med grundidé hur gör vi ett bra och intressant spel.

Arg, sur, bitter 80-talist som kräks över dagens spel. Sorry behövde skriva av mig lite. Trevlig helg!

Medlem
Skrivet av nDreaZ:

Måste erkänna att jag blir så jävla bitter när jag läser om NFT, mikro-transaktioner eller mobilspel. Speciellt från ett företag som Blizzard där jag är uppväxt med deras storhetstid. Fan bara skit från detta företag.

Alla företag är så jävla giriga idag. Allt handlar om pengar pengar pengar, istället för att göra bra spel. För gjordes spel av spelentusiaster som var ute efter att göra bra och intressanta spel=pengar. Idag är det coprorate-gririga vds som tänker "Ja nytt spel, hur tjänar vi pengar?" Istället för att gå in med grundidé hur gör vi ett bra och intressant spel.

Arg, sur, bitter 80-talist som kräks över dagens spel. Sorry behövde skriva av mig lite. Trevlig helg!

När man såg Blizzard på kartongen förut kunde man förvänta sig kvalitet rakt igenom. Blizzard har tyvärr blivit spelvärldens "ICA basic" eller "Eldorado". Finns en youtube-kanal som jag kollar en del på nu "Rik's Random Retro", mycket nostalgi. Det finns ju många passionerade utvecklare där ute som brinner för sina ambitioner, det gäller bara att veta vart man ska leta


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

När man såg Blizzard på kartongen förut kunde man förvänta sig kvalitet rakt igenom. Blizzard har tyvärr blivit spelvärldens "ICA basic" eller "Eldorado". Finns en youtube-kanal som jag kollar en del på nu "Rik's Random Retro", mycket nostalgi. Det finns ju många passionerade utvecklare där ute som brinner för sina ambitioner, det gäller bara att veta vart man ska leta

Absolut. Tror dock jag blivit lite för gammal. Alla dessa plattformar som steam, gog, epic med sina obefintliga sortiment av spel. Det finns helt enkelt för mycket, man tänker oh shit var ska man börja. Som du skriver gäller att "bara" att veta vart man ska leta.

Medlem
Skrivet av nDreaZ:

Måste erkänna att jag blir så jävla bitter när jag läser om NFT, mikro-transaktioner eller mobilspel. Speciellt från ett företag som Blizzard där jag är uppväxt med deras storhetstid. Fan bara skit från detta företag.

Alla företag är så jävla giriga idag. Allt handlar om pengar pengar pengar, istället för att göra bra spel. För gjordes spel av spelentusiaster som var ute efter att göra bra och intressanta spel=pengar. Idag är det coprorate-gririga vds som tänker "Ja nytt spel, hur tjänar vi pengar?" Istället för att gå in med grundidé hur gör vi ett bra och intressant spel.

Arg, sur, bitter 80-talist som kräks över dagens spel. Sorry behövde skriva av mig lite. Trevlig helg!

Hela poängen med ett företag är väl att driva in så mycket pengar som möjligt?


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Enartz:

Hela poängen med ett företag är väl att driva in så mycket pengar som möjligt?

Hela poängen med ett företag är väl att leverera en bra tjänst, eller? då kommer per automatik även pengarna.

Med ditt mindset handlar det bara om pengar, och inte i första hand att leverera en bra tjänst.

Medlem
Skrivet av nDreaZ:

Hela poängen med ett företag är väl att leverera en bra tjänst, eller? då kommer per automatik även pengarna.

Med ditt mindset handlar det bara om pengar, och inte i första hand att leverera en bra tjänst.

Föreragets primära syfte är att tjäna pengar. Finns flertal företag som har dålig tjänst, men ändå är populära.

Spontant tänker jag på Amazon och Apple.
Båda företagen hade bra tjänster förut, men nu har båda bolagen dragit ner på den fronten (pga de är tillräckligt populära redan), så att de kan maximera vinsten.

Att andra populära företag följer samma spår är inga konstigheter. Den generella entreprenören som startar företag gör så för att bli sin egen chef och tjäna mer pengar än på vanligt kontorsjobb.

1
Skriv svar