Activision tror sig veta varför Vanguard underpresterade
Känns som den vanliga cod spelaren hellre väljer ett free 2 play spel med microtransaktioner.
Dom som gillade äldre spel har lämnat för länge sen och återkommer väll till remaksen.
Men tro att man kommer kunna göra nött innovativt och få dom vanliga cod spelarna över.
Ja då måste det väll införsta hand vara free 2 play tyvärr.
Övermättad marknad?
Star Citizen - Asgard, en svensk gemenskap!
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD
Discord, kom och spela med oss!
https://discord.com/invite/zs5humSzF7
Tror inte temat är den stora skillnaden. Visst påverkar det säkert men Cod-spelen de senaste decenniet är mer eller mindre samma sak oavsett var de placerar det. Tekniken bakom må ibland göra stora lyft och imponera som med MW2019, och visst har Vanguard mycket av det, men jag tror/hoppas marknaden också är lite mättad på det konstanta pumpandet av denna koloss till "politisk produkt".
De innoverar sällan på själva grunden i spelmekanik, nya vapen som beter sig lite olika är ungefär dit man sträcker sig annars skapar man samma spel igen även om de kodas om från grunden. Någon får en snilleblix kring ytterligare ett idiotperk som låter kul i excel. Är det i WW2 har du ändå luftvärnssikte på vapnen, prototyplasrar och fan och hans moster och minst 15 olika killstreaks. Sist vi hade unika vapen per sida måste varit ~cod3 ?
Jag var ändå lite taggad på WW2, älskar den eran, men när jag körde alphan tröttnade jag rätt snabbt och Sp verkar ju pinsamt. Spelen är så sprängfyllda med skit att man knappt kan se grundspelet, hade man bara slopat allt krimskrams så hade spelet enligt mig varit mer unikt än på länge, och dessutom kanske lite mer njutbart och skicklighetsbaserat.
Cod4 var en bra balans medan med MW2 (2009) märkte man genast hur hela perk-attachment slash kaos grejen blev det primära för serien. In med så mycket skit som möjligt.
"Det är väldigt skitnödigt på FZ nuförtiden"
hahaha AV.
Innovation och reboot/remake i samma mening här är en tanke. Kanske ska ni titta på göra en NY IP istället för att mjölka samma skit hela tiden.
Fungerade ju prima med Modern Warfare och det är ju uppföljaren till det spelet som de pratar om.
Gillar att folk gnäller på att de gör reboots, men när Call of Duty testade nytt med Advanced Warfare, Black Ops 3 och Infinite Warfare fick de istället kritik för att det inte var COD.
Jag skulle snarare säga att de egentligen inte kan göra något annat än CoD och att varje försök att gå utanför comfort zone är märkbart kasst.
Viam inveniam aut faciam
Släpp en CoD-variant där alla tidigare MP-kartor ingår, remastrade eller ombyggda från grunden, bara där ligger flera miljarder och väntar.
Är det inte mer att de släpper samma spel för ofta? Man hinner ju inte tröttna på det första innan nästa dimper ner. Visst det kanske ser annorlunda ut för att det utspelar på olika platser och tidsåldrar, men det är ju samma spel ändå. Och nu säger de att de ska leverera innovation i en reboot? Hur? Ska de göra en taktisk militärsimulator av CoD?
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.
Det kändes inte alls som ett andra världskrig spel.
Den snabba rörelsemekanismen förstör ju hela allt i spelet, fattar inte hur det kan gå hem och älska fast pace.
Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X
MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.25GHz | 32GB RAM | RTX 2080