WH40K: Chaos Gate - Daemonhunters får fina betyg

Robot
WH40K: Chaos Gate - Daemonhunters får fina betyg
Medlem

Jag tyckte det var kul. Gillar dock inte grafikestetiken, men spelet är stabilt och kul!


signatur

I drank what?

Skribent
Skrivet av Mirage:

Jag tyckte det var kul. Gillar dock inte grafikestetiken, men spelet är stabilt och kul!

Nej, det är något som skaver med den grafiska designen. Jag tänkte direkt "Warcraft" när jag såg karaktärerna i mellansekvenserna, och animationerna känns nästan Pixar-liknande i hur överdrivna och mjuka rörelserna är. Känns inte som att det passar Warhammer. Men ja, det är roligt hittills.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Nej, det är något som skaver med den grafiska designen. Jag tänkte direkt "Warcraft" när jag såg karaktärerna i mellansekvenserna, och animationerna känns nästan Pixar-liknande i hur överdrivna och mjuka rörelserna är. Känns inte som att det passar Warhammer. Men ja, det är roligt hittills.

Jag tyckte animationerna var bra, lite ryckiga så som iaf jag fått för mig att space marines rör sig, snabbt och ryckigt i nästan hoppande stora steg när de springer.

Men ja, grafiken är definitivt StarCraft/WarCraft, som jag nämner i min egen recension här på FZ! (shameless promotion!)


signatur

I drank what?

Skribent
Skrivet av Mirage:

Jag tyckte animationerna var bra, lite ryckiga så som iaf jag fått för mig att space marines rör sig, snabbt och ryckigt i nästan hoppande stora steg när de springer.

Men ja, grafiken är definitivt StarCraft/WarCraft, som jag nämner i min egen recension här på FZ! (shameless promotion!)

När man lirar tycker jag det ser bra ut animationsmässigt, men det är i mellansekvenserna jag tycker det ser lite för mjukt och handanimerat ut. Håller på att läsa recensionen nu

Moderator | Testpilot

Jag tyckte alla animationerna under strid var grymma. Var riktigt härligt att se alla Space Marines hoppa över hinder och springa igenom en bana. Mycket tyngd i alla rörelser de gjorde, vilket jag uppskattade.

Det enda som skav (men det är bara något jag måste lära mig) är Overwatch. Spelat som senast mutant, och då var Overwatch en area runt dig och du kunde skjuta någon som sprang innanför den radien. Här väljer man ett synfält, och står man i highcover vid säg ett hus och sedan kör overwatch verkar karaktären vilja stå framme, utanför sin cover, och bara sikta. Det gjorde att fiender på långt håll kunde skjuta mig.

Inget dåligt på så sätt men bara ovant.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Verkar rätt mysigt, men instämmer med andra och som jag nämnde i streamen att grafiken känns helt fel för 40k.
Är dessutom gubbigt less på denna släta, mjuka pixar grafik, detta spel skulle mått bra av en Gears of War behandling.
Första gången jag lirade gears of war var det första jag tänkte hur mycket 40k det spelet kändes!

Men kan nog bli ett köp ändå, dock står det mellan detta och Mechanicus som jag ännu inte testat.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Var inte riktigt redo för anime waifu Inquisitor, men annars gillar jag det.

Medlem

Har hört rätt mycket negativt om prestanda/optimering, kan någon här som spelar det dementera eller bekräfta tillsammans med vilken hårdvara ni spelar det på?

Jag är även sugen på att spela detta på min Steam Deck men har hört att det ska flyta ännu sämre där tyvärr...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dudinkalv:

Har hört rätt mycket negativt om prestanda/optimering, kan någon här som spelar det dementera eller bekräfta tillsammans med vilken hårdvara ni spelar det på?

Jag är även sugen på att spela detta på min Steam Deck men har hört att det ska flyta ännu sämre där tyvärr...

Sitter med en high end-dator och det hände att fps gick ned till typ 47.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Sitter med en high end-dator och det hände att fps gick ned till typ 47.

Ajdå, väldigt synd då jag har sett fram emot detta, men får väl (tyvärr) vänta på en eventuell optimering innan det blir ett köp...

1
Skriv svar