Det här spelar FZ i helgen - Vad spelar du?

Robot
Det här spelar FZ i helgen - Vad spelar du?

Mota bort allergichocken och håll dig inomhus! FZ:s redaktion ger några tips inför den stundande spelhelgen.

#helgtips, #spelhelg


Medlem

Råkade köpa Star Citizen i veckan, såååå...


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem

Det blir ännu en helg med Horizon Forbidden West.

Jag har spelat igenom samtliga sidouppdrag hittills, erövrat ett flertal rebellnästen, letat efter svarta lådor bland massa annat samt låst upp nästan allting i skills-trädet. Men nu är det dags att fortsätta storyn igen.

Liten spoilervarning...

Jag spelar på hard-nivån men börjar nog ändå bli lite OP för storyn för där ingick att bekämpa en Apex Thunderjaw nyligen, den där svarta hunter-killer-varianten. Jag var beredd på en lång och svettig kamp men det gick ju överraskande snabbt och utan några större problem.

Medlem

Dels så ska jag fortsätta att dö i Dark Souls. Utöver det så har jag också börja lira lite Kingdoms of Amalur Re-Reckoning. Minns att jag verkligen gillade spelet på 360, men slutförde det aldrig av någon anledning och även om gameplay kanske har åldrats en hel del så lockar den där världen ändå. Stora frågan är dock hur mycket tid som finns att läggas på spel i helgen, sambon har klargjort att större delen av helgen ska spenderas med diverse göromål i trädgården.

Vågar man hoppas på regn?

Medlem

Subnautica: Below Zerow. Riktigt bra spel, just nu håller jag på att bygga en bas på land.

The Ashen One

För mig Elden Ring, Lost Ark, samt Dune: Spice Wars. Trevlig spelhelg alla!

Medlem

Stanley Parable: Ultra Deluxe!

Medlem

Just nu försöker jag spela färdigt King Arthur Knights Tale.
Måste göra en Tyrant playthrough också..

Men seden har jag ögonen på WH40K: Chaos Gate - Daemonhunters och Song of Conquest när det väl kommer ut.

Emellanåt blir det lite WoT och Heartshtone.

Medlem

Spelade igenom Max Payne under gångna veckans kvällar, kul att spela igenom igen, var nog 10 år sen sist. Så blir nog att sätta tänderna i The fall of Max Payne i helgen, lika länge sen sist där också

Trevlig helg på er!

Medlem

Tanken är att köra igenom en del av Saints Row the Third

Medlem
ELF
Medlem

Klarade Hexen 2: Portal of Praveous igår. Så nu kör jag custom banor. Får se vad det blir sen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Upptäckte precis Call of Duty: Warzone och det är ju extremt skönt när man är slut efter jobb och bara vill bli matad med gyllene XP-siffror och coola overvoice-oneliners.

Sedan pockar även Tsushima på uppmärksamheten, som jag måste fortsätta köra illa kvickt för att inte glömma bort kontrollerna...

...vilket är precis vad som hände med Elden Ring som verkar helt fantastiskt, men där jag har glömt bort vad tusan jag höll på med och vilka föremål som gjorde vad osv.

Så: Warzone för att stilla MP-hungern, Ghost of Sushi för att få singleplayer-dosen.

Medlem

Slay the spire. Försöker fortfarande få det riktiga slutet efter 50-60h spelade och börjar misstänka att det inte kommer hända oavsett hur många timmar jag lägger ner

Medlem

Deep rock galactic season 2. Och en hög till med spel bla Bloodhunt.

Testpilot

Battlefield Bonanza för mig hela helgen: 2042, BF4 och BF1 står på menyn, ordning eller titel spelar mindre roll så länge jag får löpa runt och panga lite och köra stridsvagn


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Medlem

Jag ser fram emot Song of Conquest! Länk

Medlem

PS4 helg.
star ocean 5 –integrity and faithlessness PS4
THE LAST REMNANT Remastered PS4
Resonance of Fate Remastered PS4

Medlem

Önskade att jag hade forbidden west på PC.
Det blev en del ESO och AC valhalla.
Eso för att spela upp mina karaktärer innan det nya addonet som kommer i juni.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Lost ark mestadels.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Det blir Elden Ring, fortsätter på det nu när Tunic är avklart. Eventuellt också lite Nex machina och Spyro remastern också.

Medlem

Påbörjade Zelda Twilight Princess förra helgen fortsätter med det denna helg siktar på att spela ut det innan helgen är slut

Medlem

Tiny Tina’s hela helgen 😁

Medlem

Blir Elden Ring, känner att jag inte får tillräckligt med spö under arbetsveckan. Sen har jag piskat igång Outriders igen, mest för att ha muskelminnet igång inför expansionen, men det är förvånansvärt roligt nu när stabiliteten är åtgärdad.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Mota bort allergichocken och håll dig inomhus! FZ:s redaktion ger några tips inför den stundande spelhelgen.

#helgtips, #spelhelg


Ja inte blir det playstation 5 i alla fall. Kan någon påminna mig om varför jag köpte en konsol utan spel? 😥


signatur
Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Ja inte blir det playstation 5 i alla fall. Kan någon påminna mig om varför jag köpte en konsol utan spel? 😥

För att ha en när spelen du är ute efter släpps och kunna byta ut PS4an i TVbänken i samma veva då dina PS4 spel fungerar även på din PS5?

Medlem

The Sims 4 och Kirby and the Forgotten Land.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Lost Ark


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Inaktiv

Solasta: Crown of the Magister

Medlem

Fortsätta nöta Chaos Gate: Daemonhunters och Bloodhunt.

Mycket jakt bli're.


signatur

I drank what?

12
Skriv svar