Hur stor roll spelar roll när ni spelar rollspel¿

Medlem

Exempelvis Mass Effect har tydliga handlingar som leder till konsekvenser eller inte och om man inte har spelat dessa spel så vad gör ni här?! Nej men man behöver iallafall nån gång spela dom. Man bryr sig om karaktärerna. Världen i Vintergatan bortsett från jorden. Men jag tycker val är viktigt som i självmordsuppdraget i tvåan där det blir extra viktigt. Men hela den serien är så väldigt viktigt i just valen.

Medlem

Det där är så svårt, och beror verkligen på vilket spel man spelar. Vanligtvis skapar jag mina karaktärer efter mitt eget sinne på något sätt. Utseendet är inte lika viktigt, eller könet heller för den delen, men valen man kan göra och gör är absolut av betydelse.
Jag älskade att spela Geralt i Witcher 3...inte så mycket att jag kände att det där är "jag", för det var det inte, det var ju Geralt. Det var mer att hans karaktär och de valen man kunde göra harmoniserade väldigt mycket med mig själv...vi "klickade" liksom

Att spela eller läsa om en karaktär som går emot allt man är går fan inte ihop. Den som t ex. har läst: "The Chronicles of Thomas Covenant" kanske vet var jag talar om , för de böckernas protagonist är jäkligt svår att ta till sig i början.

I mångt och mycket beror det på hur skicklig manusförfattaren är. Jag vill kunna stå bakom varje val jag gör även om konsekvenserna senare blir svåra.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av KoP:

Spelar oftast bara igenom ett rpg en gång och står sedan för valen jag har gjort under resans gång.

Samma här! Jag ser inte tjusningen i att googla ett val för välja det för någon annan tycker det valet är bättre. Jag står för mina val. Finns det rätta val är det ju bättre att spelet är linjärt.

Medlem

Jag försöker hålla mig till mitt beslut.
Personligen har jag inte haft så värst mycket problem med "Dialogue Wheels" där man inte säger exakt vad som står. De jag känner tycks verkligen avsky systemet, och jag förstår till stor del varför. Det är inte mitt favoritsystem heller precis, men jag har alltid sett "hjulet" och dess text som ett försök att förklara syftet med mitt svar snarare än vad för ord jag kommer att använda och kommer inte på när det inte lyckats leverera för mig.

Det har säkert hänt att det blivit fel men inget jag i så fall blivit så pass upprörd över att jag minns det, haha.

Inaktiv

Om det finns val, väljer jag alltid "chaotic good", för då kan man göra quests, få belöningen, och sen slå ihjäl questgiver och loota den också.

Medlem

Jag googlar skamlöst inför stora beslut XD

12
Skriv svar