Grundaren av Ocean Software, David Ward, har gått bort

Robot
Grundaren av Ocean Software, David Ward, har gått bort

En riktig gigant i den brittiska spelindustrin.

#David-ward, #Ocean-software, #nyhetstips


Flakmonkey

Klassisk utvecklare för alla som lirade på hemdatorer under 80 och 90-talet. Inte alltid de bästa spelen men finns många diamanter att hitta om man letar, vilket väl är sant för de flesta utgivare under den här perioden. Kvalitetskontrollen var inte alltid den bästa För den som är mer intresserad kan jag verkligen rekommendera Kim Justice 47 minuter långa film om bolaget.

Medlem

Fan, jag satt och spelade lite arkanoid i helgen.... Blev aningen nostalgisk när jag såg loggan.

Medlem

Många fina minnen av Ocean. Så jäkla 80talssnygg logga också.

Medlem

många fina spel kom där, men framförallt laddningsmusiken Ocean loaders alla varianter ger en galen nostalgi

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Många fina minnen av Ocean. Så jäkla 80talssnygg logga också.

Verkligen! Hyfsade spel, bra musik och cool tidstypisk logga.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

R.I.P. och tack för alla varma spelminnen. Ocean var ikoniska och en av de stora utvecklarna. Bara man ser loggan och hör laddningsmusiken så får man ju nostalgifylld gåshud.

KoP
Medlem

Ocean för mig är mest mellanmjölk-spel baserade på filmer, ibland fick dom väl in en fullträff men det var inte ofta. Dom publicerade dock fler spel än dom skapade in-house.

Några spel jag dock minns med värme är Mr. Nutz, Wizkid, Addams Family, Robocop 3, Sleepwalker och Darkman.

Medlem

R.I.P. Nostalgi, gillade verkligen Oceanspelen när det begav sig. Vilken nostlagi.


signatur

I drank what?

Medlem

Mycket nostalgi. R.I.P!

Rambo, Wizball, Platoon, Miami Vice, Parallax & The Great Escape!
Samt EF2000!


signatur

Through the cables and the underground now

Medlem

Ja nog minns man allt när man exempelvis laddade in Rambo: First Blood Part: II eller andra spel på
endera C64:an... eller varför inte den gamle trotjänarn' ZX Spectrum 48k med gummiknappar... retro och goa ungdomstider.
Vila i Frid Mr. Ocean


signatur

PC Specs: (ASUS Prime Z690-P, Intel Core-i5-12600K, Gigabyte Geforce RTX 3070,
Corsair 32GB DDR5, Corsair RM750, Windows 11 Pro)
Other machines: (Commodore 64, Commodore Amiga 500, Atari 1040STF, Sinclair Spectrum 48k) and consoles (Sega Master System, Sega Saturn, Sega Dreamcast, Nintendo NES, Nintendo Gamecube, Nintedo Switch, Sony Playstation, Sony Playstation 2, Sony Playstation 3, Microsoft XBOX, Microsoft XBOX 360)

1
Skriv svar