Duke Nukem Forever-versionen från E3 2001 verkar ha läckt

Robot
Duke Nukem Forever-versionen från E3 2001 verkar ha läckt
Medlem

Jag skulle betala en bra Kickstarterslant till en kompetent studio för att slutföra 2001-versionen. Jävlar vad jag dreglade över trailern för 20 år sen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Känns inte som att världen missade något.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Medlem
Skrivet av Pjotor:

Jag skulle betala en bra Kickstarterslant till en kompetent studio för att slutföra 2001-versionen. Jävlar vad jag dreglade över trailern för 20 år sen.

Kommer ihåg den med, vilken hype man hade som 14 åring^^

Medlem

Vore intressant om vi fick se mer av ”2006”-versionen.

Medlem

When its done


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Sorgligt hur Dukes öde slutade. Skulle faktiskt vilja se en riktig Reboot av den klassiska spelserien, skulle kännas väldigt fräscht med tanke på hur stagnerad hela FPS-genren känts i flera år nu...

Medlem

Det där ser betydligt roligare ut än skräpet Duke Nukem Forever.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

hade lätt betalat pengar för att spela den versionen lagligt.. galet hur bra det ser ut ändå för att vara så gammal.

Frilansare

Äntligen! Har sett fram emot detta sedan vi publicerade de första screenshotsen i PC Gamer.

Medlem

Jag tycker att den här videon gör spelet mer rättvist.

https://m.youtube.com/watch?v=va_4EXf7oyY

Redaktör
Skrivet av PGR1985:

Jag tycker att den här videon gör spelet mer rättvisa.

https://m.youtube.com/watch?v=va_4EXf7oyY

Den var bättre - jag slänger in den i nyheten. Tack.


signatur
Medlem

Jag menar, kolla in partikeleffekterna på explosionerna.
Långt före sin tid 2001. Explosionseffekterna ser fortfarande än idag 2022 helt okej ut.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Den var bättre - jag slänger in den i nyheten. Tack.

Varsågod!

Det verkar som det ploppar upp nya videos hela tiden. Här är hela Las-Vegas banan.

https://m.youtube.com/watch?v=xs3qH5w2qGU

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Känns inte som att världen missade något.

med dagens ögon sett så är det ju inget att gråta över direkt, men hade det släppts som ett färdigt spel när det var tänkt att släppas (1998) tror jag absolut det hade varit något. folk (inklusive jag) blev helt till sig över det här mot slutet av 90-talet, så grafiken var det ju inget fel på. bara en sån sak som en transparent sköld att hålla framför sig var ju ascoolt på den tiden, och duke nukem var fortfarande ett varumärke folk blev hypade över på riktigt.

Medlem

Kan garantera att internet kommer gå ihop och slutföra det här om läckan är riktig Några på ett community någonstans har säkert redan planer för detta hobby-programerarna kommer köra hårt tror jag

ELF
Medlem

Släpptes nyligen en video med fungerande motorcykel.
https://www.youtube.com/watch?v=73sdqBzSoaI


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av quadratis:

med dagens ögon sett så är det ju inget att gråta över direkt, men hade det släppts som ett färdigt spel när det var tänkt att släppas (1998) tror jag absolut det hade varit något. folk (inklusive jag) blev helt till sig över det här mot slutet av 90-talet, så grafiken var det ju inget fel på. bara en sån sak som en transparent sköld att hålla framför sig var ju ascoolt på den tiden, och duke nukem var fortfarande ett varumärke folk blev hypade över på riktigt.

Så sant!

Medlem

alltså 2001 såg det väldigt imponerande ut, klart det har åldrats lite men tycker ändå det ser rätt soft ut

Skrivet av quadratis:

med dagens ögon sett så är det ju inget att gråta över direkt, men hade det släppts som ett färdigt spel när det var tänkt att släppas (1998) tror jag absolut det hade varit något. folk (inklusive jag) blev helt till sig över det här mot slutet av 90-talet, så grafiken var det ju inget fel på. bara en sån sak som en transparent sköld att hålla framför sig var ju ascoolt på den tiden, och duke nukem var fortfarande ett varumärke folk blev hypade över på riktigt.

Jag vet inte riktigt... Nu hade visserligen mellanstadie-Theorell tyckt det var hur coolt som helst men fortfarande inte haft hårdvaran för att kunna köra det. Men överlag känns det som att FPS-genren redan vid millennieskiftet börjat ta sig bort från hjärndöd shooter och istället inrikta sig mot lite mer "seriöst" spelande.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Blir lite sugen på att testa Duke Nukem Forever, kanske ska köpa på nästa Steam rea. Känns lite som Serious Sam blev det som Duke Nukem borde ha blivit?

Medlem

Det är så märkligt hur man körde ett så vinnande koncept i botten.

Medlem

Jösses!
Ända sedan jag var 12 år och köpte ett nummer av "Svenska Incite PC Games" tidningen, så har jag dreglat över just den här versionen av Duke Nukem Forever.

Trailern i sig är ju ett rent mästerverk.
Man har ju bara drömt och skojat om att det någon gång måste läcka ut på ett eller annat sätt och ÄNTLIGEN, har det hänt!
(Rätt udda tidning f.ö... verkar som att den var översatt rakt av. Tror jag köpte denna då inte PC Gamer eller SuperPLAY fanns på hyllan. 😂)

Medlem

Satsa alltid på Duken!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Jag behöver att någon färdigställer detta av läckan så jag kan spela det, sen kan jag gå vidare med mitt liv och stänga detta kapitel! I NEED CLOSURE!

Jag kommer ihåg än idag när jag praktiserade på FZ och vi fick in Duke Nukem Forever till 360, lite innan release har jag för mig. Alla samlades i spelrummet och Calle eller Jocke tror jag började spela. Alla vissta det skulle bli en besvikelse, men sen tar spelaren upp bajskorven i början där och det kändes som nivån var satt. Sakta droppade folk av och gick tillbaka till jobbet och man glömde typ att spelet fanns. Precis som resten av världen gjorde när det väl var släppt


signatur

Videomupp

Medlem

Duke nukems karriär slutade ju inte på ett värdigt sätt. Hur mycket av spelet är egentligen färdigt? Ge det till nightdive studios så ska ni få se på magi eller till några moddare. Skulle inte vara förvånad om några moddare lyckas göra ett bättre spel än den dynga vi fick...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Känns inte som att världen missade något.

Så här såg HL1 Alphan ut 1997...

Skrivet av hannes.theorell:

Jag vet inte riktigt... Nu hade visserligen mellanstadie-Theorell tyckt det var hur coolt som helst men fortfarande inte haft hårdvaran för att kunna köra det. Men överlag känns det som att FPS-genren redan vid millennieskiftet börjat ta sig bort från hjärndöd shooter och istället inrikta sig mot lite mer "seriöst" spelande.

"Hjärndöd shooter" är dock vad jag skulle kalla de flesta shooters de senaste 10+ åren.

Inte för att Duke Nukem 3D var speciellt djupt, men det fanns en fantasi, designrikedom och interaktivitet som oftast helt saknas i dagens sterila grafikdemos.

Jag tror DNF 2001 definitivt kunnat bli ett grymt spel och att världen mycket väl missade något. Svårt också att veta hur det hade kunnat påverkat resten av spelindustrin, vilka moddar som gjorts och vilken påverkan de haft osv.

Medlem

coolt, sett skit mkt tjat om att få fram mer info om 2001 versionen sen dnf släpptes typ.
undra hur lång tid det kmr ta innan någon tar alla assets och slänger ihop en hobby version i ue5

Medlem
Skrivet av magma:

Duke nukems karriär slutade ju inte på ett värdigt sätt. Hur mycket av spelet är egentligen färdigt? Ge det till nightdive studios så ska ni få se på magi eller till några moddare. Skulle inte vara förvånad om några moddare lyckas göra ett bättre spel än den dynga vi fick...

Håller med, men troligtvis kommer Randy från Gearbox sätta stopp om han får chansen... Vi har ju sett twisterna kring Duke-licensen tidigare.
Moddare har lyckats om och om igen. Senast, var ju i Serious Sam-serien, som dalade rejält med del 4...
Efter det gick ju ett gäng moddare ihop och bildade en studio under samma tak som utgivaren Devolver och gjorde Serious Sam Siberian Mayhem, som ska va ett jävla lyft från 4'an.

Moddare är fantastiska.
Duke Nukem Forever 2013 Modden till DN3D tex.

Och Alien Armageddon till DN3D, vilket är helt otroligt.

Det var typ 👆 dethär jag förväntade mig av Ion Fury, när det skulle komma. Blev så oerhört besviken över den smörjan. Det speglade mycket av DN3D, men kommer inte i närheten av varken charmen eller designen. Vapnen var alldeles för få och tråkiga och många av banorna kändes ogenomtänkta och väldigt "samma samma".

12
Skriv svar