Sony oroar sig inte över PS Plus-tappet, har snarare "stora förväntningar"

Robot
Sony oroar sig inte över PS Plus-tappet, har snarare "stora förväntningar"
Medlem

bara kört ps+ några enstaka gånger, spelar mest på min xbox men väntar på deras nya version faktiskt. tänker köra den dyraste versionen då det kommer. resistance 3 körde jag ett tag innan fokus hamnade på annat. skulle gärna köra spelet från början till slut på den nya tjänsten. samma pris som netflix 4k är det väl?

Medlem

Längtar!!


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

PS plus har väl aldrig varit något dragplåster direkt, däremot har PS now sedan länge regerat över Microsofts game pass så detta blir säkert jättebra

Medlem

Jag hade också hoppat av ps plus om det inte var för att Sony automatiskt drog pengar för en helårsprenumeration (trots att jag klickat bort automatisk förlängning flera gånger). Spelar inte MP och "gratisspelen" har varit skräp sedan mars förra året.

Medlem

Innan listan över spel är tillgänglig så förstår jag inte hypen överhuvudtaget.
Var det inte till och med mindre spel än tidigare?

Över 800 på PSnow nu och 720 när nya PSPlus släpps...

Så nej, jag väntar nog på listan innan.

Jag har nuvarande PSPlus till 2024 också och känner jag Sony rätt så kan man säkert inte uppgradera.

Dex
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Innan listan över spel är tillgänglig så förstår jag inte hypen överhuvudtaget.
Var det inte till och med mindre spel än tidigare?

Över 800 på PSnow nu och 720 när nya PSPlus släpps...

Så nej, jag väntar nog på listan innan.

Jag har nuvarande PSPlus till 2024 också och känner jag Sony rätt så kan man säkert inte uppgradera.

Sony har bekräftat att du kan betala mellanskillnaden för att uppgradera på din nuvarande prenumeration så det är inga konstigheter.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

PS plus har väl aldrig varit något dragplåster direkt, däremot har PS now sedan länge regerat över Microsofts game pass så detta blir säkert jättebra

har ps now regerat över game pass sedan länge? right

Skrivet av Patrik1975:

PS plus har väl aldrig varit något dragplåster direkt, däremot har PS now sedan länge regerat över Microsofts game pass så detta blir säkert jättebra

Njet.

Medlem
Skrivet av Dex:

Sony har bekräftat att du kan betala mellanskillnaden för att uppgradera på din nuvarande prenumeration så det är inga konstigheter.

Ja det låter ju lovande i alla fall.
Det är väl inte så lång tid kvar tills tjänsten lanseras i första regionen(23 Maj i Asien), ska bli intressant att se vad man får.
Hoppas inte att de fortsätter krångla med vilken version av spelen man får, alltså att vissa bara är PS4 versionen och vissa bara är PS5 versionen, även fast att spelen finns tillgängliga på båda formaten.
Men inkluderar dem PSVR spel när nästa headset släpps så är det nog stor sannolikhet att jag kör den dyrare tjänsten i alla fall.

*Edit: såg nu att skillnaden emellan Plus Premium och Plus Extra verkar vara att man får spel från de äldre konsolerna, spelstreaming och demos. Inget av detta intresserar mig då jag till och med har svårt att hinna med moderna spel, så extra är väl det som är mest intressant i så fall.

Medlem

Ska bli skoj att lira gamla psx-lir.

Medlem

Ska bli intressant och se vad som ingår, och hurpass nya titlar som kommer med på det tåget.


signatur

I drank what?

Medlem

Skaffar PS Now då och då, medan PS Plus har bröderna så man kommer åt de "fria" spelen ändå. Dessa PS Plus tier - har jag sagt att Sony är lite tondöva, men ska jag krypa till korset så kommer jag väl testa då och då likaså.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

PS plus har väl aldrig varit något dragplåster direkt, däremot har PS now sedan länge regerat över Microsofts game pass så detta blir säkert jättebra

Må väl hända att PS now regerar med det antal spel dom har i sin katalog. Men kvalitets mässigt så regerar Game pass ganska stort.

1
Skriv svar